کلاهبرداری مالی؛ پنج سال زندان در انتظار رهبر سامسونگ؟


کلاهبرداری مالی؛ پنج سال زندان در انتظار رهبر سامسونگ؟

بازپرس‌های کره‌ی جنوبی می‌گویند لی جائه‌-یونگ، رهبر سامسونگ، باید به‌دلیل تخلف مالی پنج سال به زندان برود. گروهی از بازپرس‌های کره‌ی جنوبی خواستار پنج سال زندان برای لی جائه-یونگ، رئیس و رهبر سامسونگ، شده‌اند. آن‌ها می‌گویند حبس پنج...

بازپرس‌های کره‌ی جنوبی می‌گویند لی جائه‌-یونگ، رهبر سامسونگ، باید به‌دلیل تخلف مالی پنج سال به زندان برود.
کلاهبرداری مالی؛ پنج سال زندان در انتظار رهبر سامسونگ؟
گروهی از بازپرس‌های کره‌ی جنوبی خواستار پنج سال زندان برای لی جائه-یونگ، رئیس و رهبر سامسونگ، شده‌اند. آن‌ها می‌گویند حبس پنج ساله‌ی جائه‌-یونگ مربوط‌به اتهام کلاهبرداری مالی و دستکاری قیمت سهام برای ادغام شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ در سال ۲۰۱۵ است.
بر اساس گزارش رویترز، رهبر سامسونگ هرگونه تخلف را رد کرده و ادعای بازپرس‌ها را نادرست دانسته است. گفته‌ی بازپرس‌ها در آخرین جلسه‌ی استماع دادگاه مطرح شد و تا چند ماه آینده شاهد اعلام حکم خواهیم بود. پرونده‌ی مربوط‌به اتهامات مدیر سامسونگ سه سال در جریان بوده است.
پرونده‌ی مورد بحث آخرین شکایت خبرساز از لی جائه‌-یونگ است. او قبلاً به‌خاطر پرونده‌ای دیگر زندانی شده بود،‌ اما در نهایت توسط دولت کره‌ی جنوبی عفو شد. جائه-یونگ پس از آزادشدن، بار دیگر به سامسونگ برگشت و رهبری این شرکت را برعهده گرفت.
بازپرس‌ها امروز به دادگاه ناحیه‌ی مرکزی سئول گفتند که رهبر ۵۵ ساله‌ی سامسونگ و شماری از مدیران سابق این شرکت قانون بازارهای سرمایه‌ایِ کره‌ی جنوبی را نقض کرده‌اند تا برخی از شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ را ادغام کنند. در نتیجه‌ی این اقدام، قدرت کنترل جائه‌-یونگ بر سامسونگ الکترونیکس، اصلی‌ترین واحد تجاری سامسونگ، بیشتر شد.
به گفته‌ی بازپرس‌های پرونده، لی جائه‌-یونگ ازطریق دستکاری سهام توانست شرکت‌های تابعه‌ی سامسونگ را ادغام کند و با این کار به سرمایه‌گذاران خُرد ضرر مالی وارد کرد. رهبر سامسونگ ضمن رد کردن ادعای بازپرس‌ها می‌گوید فرآیند ادغام شرکت‌ها به‌صورت قانونی انجام شده است.
دادگاه پیش‌تر اعلام کرده بود که رهبر سامسونگ در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ مجموعا به‌مدت ۱۸ ماه به رئیس‌جمهور سابق کره‌ی جنوبی رشوه داده است. این تخلف سنگین در نهایت لی جائه‌-یونگ را زندانی کرد. او در سال ۲۰۲۱ آزادی مشروط دریافت کرد و در سال ۲۰۲۲ عفو شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | واکنش تحسین‌برانگیز راننده‌های ایرانی هنگام شنیدن صدای آژیر آمبولانس