قرارداد 90 میلیون دلاری استارلینک برای عرضه اینترنت رایگان در یک کشور


سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک، برنده قراردادی به ارزش ۱.۵۶ میلیارد پزو (۸۹.۸۰ میلیون دلار) برای عرضه اینترنت رایگان در مکزیک تا پایان سال ۲۰۲۶ شد. کارلوس امیلیانو کالدرون، هماهنگ کننده استراتژی دیجیتال مکزیک، در یک کنفرانس...

سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک، برنده قراردادی به ارزش ۱.۵۶ میلیارد پزو (۸۹.۸۰ میلیون دلار) برای عرضه اینترنت رایگان در مکزیک تا پایان سال ۲۰۲۶ شد.
کارلوس امیلیانو کالدرون، هماهنگ کننده استراتژی دیجیتال مکزیک، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: شرکت ایلان ماسک برنده این قرارداد شد زیرا بهترین قیمتها را در مناقصه عمومی پیشنهاد کرد. کالدرون افزود: مکزیک قراردادهایی را برای اینترنت رایگان با ۹ شرکت از جمله استارلینک امضا کرده است.
طبق اسنادی که توسط رویترز مشاهده شده است، استارلینک قرار است زیرساخت‌هایی را برای شرکت انرژی دولتی مکزیک تا دسامبر سال ۲۰۲۶ فراهم کند.
بر اساس گزارش رویترز، ارزش قرارداد همکاری با کمیسیون فدرال برق مکزیک، بین ۸۸۷.۵ میلیون پزو تا ۱.۸ میلیارد پزو است.
انتظار می‌رود فروش استارلینک در سال میلادی آینده، از کسب‌وکار پرتاب موشک سبقت گرفته و از آن فراتر رود زیرا فعالیت این سرویس اینترنت ماهواره‌ای به مناطق بیشتری در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند. در آن زمان، استارلینک منبع بخش اعظم درآمد اسپیس ایکس خواهد شد. به گفته منابع آگاه، استارلینک در سال ۲۰۲۴، بیش از ۱۰ میلیارد دلار از کل فروش اسپیس ایکس را به خود اختصاص خواهد داد. ماسک گفته است که درآمدزایی کسب و کار پرتاب موشک محدودیت دارد اما استارلینک در نهایت می‌تواند به درآمد ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نمونه سوالات علوم اول دبستان همه فصلها