تخصیص بودجه 36 میلیون پوندی دولت بریتانیا به مناطق نوآوری 5G


ICTna.ir – ۱۰ منطقه از بریتانیا موفق به دریافت جایزه دولتی بریتانیا شده‌اند که براساس آن قرار است خدمات جدید و هیجان‌انگیز مبتنی بر 5G را تامین کنند. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزارت علوم، نوآوری و فناوری...

ICTna.ir – ۱۰ منطقه از بریتانیا موفق به دریافت جایزه دولتی بریتانیا شده‌اند که براساس آن قرار است خدمات جدید و هیجان‌انگیز مبتنی بر 5G را تامین کنند.

تخصیص بودجه 36 میلیون پوندی دولت بریتانیا به مناطق نوآوری 5G

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وزارت علوم، نوآوری و فناوری بریتانیا (DSIT)، رقابت مناطق نوآوری 5G را در ماه جولای آغاز کرد و با بودجه اولیه ۴۰ میلیون پوند، از مقامات محلی خواست تا نحوه کاربری از 5G و اهداف آن را تشریح کنند. پس از چند ماه بررسی، DSIT اکنون سرمایه‌ای را به ارزش کمتر از ۳۶ میلیون پوند میان مناطق تقسیم کرده است.

آنچه که به‌طور ویژه قابل توجه است، گستردگی موارد کاربری است که موردتوجه این مناطق نوآوری جدید قرار گرفته است. مثلا شورای شهر بلفاست که ۳.۸ میلیون پوند از این سرمایه به آن اعطا شده است، مجموعه‌ای متنوع از موارد استفاده از 5G شامل عملیات پورت دیجیتال، لینک‌های با ظرفیت بالا برای فیلمبرداری در محل و اتصال بی‌سیم در طول مسیرهای رفت و آمدی را تامین مالی خواهد کرد.

نورث ایرشایر نیز که ۳.۸ میلیون پوند از این جایزه را برنده شده، از آن در درجه اول برای راه‌اندازی فناوری پیشرفته تولید استفاده خواهد کرد.

در چند صد مایلی جنوب این کشور، در منچستر بزرگ نیز شورای محلی سه میلیون پوند برای راه‌اندازی شبکه‌های انرژی هوشمند و طراحی یک شبکه جاده دیجیتال به منظور کاهش ازدحام و انتشار کربن به دست آورده است.

در همین حال، شورای شهر یکی دیگر از مناطق از ۳.۸ میلیون پوند دریافتی خود برای حمایت از راه‌اندازی شیوه‌های کشاورزی نوین و مجهز به 5G به منظور بهبود تولید غذا و نوشیدنی پایدار استفاده خواهد کرد.

در این میان، کامبرلند نیز سهم خود را به منظور استفاده از 5G برای تحریک اقتصاد توریستی صرف می‌کند، درحالی‌که آکسفوردشایر می‌خواهد پارک‌های علمی 5G را در پردیس فناوری هارول ایجاد کند و از تحقیق و توسعه در زمینه‌هایی مانند محاسبات کوانتومی، فضا، سلامت و خوشه‌های انرژی پشتیبانی کند.

سر جان ویتینگدیل، وزیر داده و زیرساخت‌های دیجیتال، در بیانیه‌ای توضیح داده است: این صندوق جدید به مناطق محلی از سراسر کشور این فرصت را می‌دهد تا در خط مقدم انقلاب جهانی 5G بریتانیا قرار بگیرند.

او افزود: با استفاده از 5G برای کشاورزی و ایجاد پارک‌های علمی، ما نه تنها به جوامع محلی کمک می‌کنیم، بلکه ایده‌های جدید را در سراسر بریتانیا تشویق می‌کنیم. این چیزی بیش از اتصال گوشی‌های هوشمند است. این سرمایه‌گذاری در مورد استفاده از ارتباطات دیجیتال قدرتمند برای تغییر بخش‌های مختلف اقتصادی و بخش عمومی در سراسر کشور است.

علاوه بر 5G، هوش مصنوعی نیز در اولویت‌های دولت بریتانیا قرار دارد و در افتتاحیه اجلاس ایمنی هوش مصنوعی که در اوایل ماه جاری برگزار شد، تب و تاب تبلیغاتی گرمی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کره شمالی به گزارش حقوق بشر آمریکا/ یک دسیسه سیاسی بود