مدیاتک با تراشه Dimensity 8300 گوشی‌های میان‌رده را قدرتمند می‌کند


مدیاتک با تراشه Dimensity 8300 گوشی‌های میان‌رده را قدرتمند می‌کند

مدیاتک احتمالاً هفته‌ی آینده تراشه‌ی Dimensity 8300 را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی می‌کند. مدیاتک پس از معرفی پردازنده پرچم‌دار Dimensity 9300، اکنون قصد دارد پردازنده‌ی Dimensity 8300 را برای گوشی‌ های میان‌رده عرضه‌ کند. این تراشه، در...

مدیاتک احتمالاً هفته‌ی آینده تراشه‌ی Dimensity 8300 را برای گوشی‌های میان‌رده معرفی می‌کند.
مدیاتک با تراشه Dimensity 8300 گوشی‌های میان‌رده را قدرتمند می‌کند
مدیاتک پس از معرفی پردازنده پرچم‌دار Dimensity 9300، اکنون قصد دارد پردازنده‌ی Dimensity 8300 را برای گوشی‌ های میان‌رده عرضه‌ کند. این تراشه، در روز سه‌شنبه ۳۰ آبان و در طی مراسمی به صورت زنده در شبکه اجتماعی چینی ویبو معرفی خواهد‌ شد.
بر اساس بیانیه‌ی رسمی مدیاتک در ویبو، پردازند‌ه‌ی Dimensity 8300 به احتمال زیاد از چینش ۱+۳+۴ هسته‌های ARMv9 بهره می‌برد. چندی پیش این معماری را در پردازنده‌ی Dimensity 9300 دیده بودیم؛ با این تفاوت که در تراشه‌ی Dimensity 8300 شاهد استفاده از هسته‌ی کم‌مصرف با فرکانس پایین‌تر هستیم.
بر اساس شایعات، در این پردازنده یک هسته‌ی اصلی Cortex-X3 با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز، سه هسته‌ی قدرتمند Cortex-A715 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A510 با فرکانس ۱٫۶ گیگاهرتز قرار داده شده است.
انتظار می‌رود در تراشه‌ی Dimensity 8300 از گرافیک Mali G52 MC6 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز استفاده‌ شود. این پردازنده به احتمال زیاد با لیتوگرافی ۴ نانومتری N4P شرکت TSMC ساخته می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس