پیگیری توسعه پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی در داخل و خارج


رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تمام الزامات و کارهایی که برای توسعه و گسترش پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی در داخل و خارج از کشور وظیفه ماست و باید پیگیری کنیم تا این کار انجام شود؛ برخی مسئولان هم در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی خوب عمل کرده‌اند و...

رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تمام الزامات و کارهایی که برای توسعه و گسترش پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی در داخل و خارج از کشور وظیفه ماست و باید پیگیری کنیم تا این کار انجام شود؛ برخی مسئولان هم در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی خوب عمل کرده‌اند و برخی دیگر در هر دو سکو (داخلی و خارجی) فعالیت می‌کنند.
محمد امین آقامیری- دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره فعالیت برخی مسئولان در پلتفرم‌های‌ خارجی در شرایطی که دولت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سکوها و پلتفرم‌های داخلی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: به صورت کلی سیاست مرکز ملی فضای مجازی حمایت از سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی است.
وی افزود: تمام الزامات و کارهایی که برای توسعه و گسترش آنها در داخل و خارج از کشور وظیفه ماست و باید پیگیری کنیم تا این کار انجام شود و درواقع برخی مسئولان هم در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های داخلی خوب عمل کرده‌اند و برخی دیگر در هر دو سکو (داخلی و خارجی) فعالیت می‌کنند.
دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: امیدواریم روزی برسد که پلتفرم‌ها و سکوهای داخلی آنقدر عالی شوند که مسئولان کار را در این فضا انجام دهند.
اواخر مهرماه، شورای عالی فضای مجازی، به ریاست رئیس جمهوری با سه دستور برگزار شد که سومین موضوع مطرح شده در این جلسه بررسی و تصویب چارچوب و ضوابط حضور و فعالیت‌های مسئولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی بود.
بر اساس این مصوبه چارچوب فعالیت‌ها و محتوای منتشر شده از سوی مسوولان و دستگاه‌ها در فضای مجازی مشخص شد تا اولاً امکان اطلاع‌رسانی بهتر و دقیق‌تر از این طریق به مردم ایجاد شود و در وهله بعد ضمن حمایت از خدمات پایه داخلی، مردم نیز بتوانند با اطمینان بیشتری به حساب‌های کاربری مسئولان و دستگاه‌ها مراجعه کرده و در نتیجه تعامل مردم و مسئولان تسهیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سوپر گل آلومینیوم به پرسپولیس +فیلم