سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی برای رایانه‌های آینده


با فرا گرفتن شدن تب هوش مصنوعی، گرایش جدیدی شکل می‌گیرد که به تدریج، آینده رایانه‌های شخصی را بازتعریف می‌کند. به گزارش ایسنا، همچنان که محبوبیت هوش مصنوعی افزایش پیدا می‌کند، سازندگان رایانه شخصی اکنون در حال گنجاندن هوش مصنوعی در...

با فرا گرفتن شدن تب هوش مصنوعی، گرایش جدیدی شکل می‌گیرد که به تدریج، آینده رایانه‌های شخصی را بازتعریف می‌کند.
به گزارش ایسنا، همچنان که محبوبیت هوش مصنوعی افزایش پیدا می‌کند، سازندگان رایانه شخصی اکنون در حال گنجاندن هوش مصنوعی در دستگاه‌هایشان هستند و احتمالا روند بازار رایانه شخصی را تغییر می‌دهند.
طی چند سال گذشته، فروش رایانه شخصی افت کرده که عمدتا به کاهش تقاضا برای رونق دوران همه‌گیری کرونا نسبت داده می‌شود. با این حال، کارشناسان صنعت بر این باورند که ظهور محصولات هوش مصنوعی مولد مانند چت جی‌پی‌تی شرکت OpenAI و اِرنی بایدو، ممکن است بازی را تغییر دهد. این ابزارهای هوش مصنوعی کاربران زیادی را جذب کرده اند. چت بات جی‌پی‌تی اکنون ۱۰۰ میلیون کاربر هفتگی فعال در سطح جهانی و اِرنی، ۷۰ میلیون کاربر در چین دارد.
علاقه رو به رشد به هوش مصنوعی، به تولد نوع جدید رایانه شخصی یعنی رایانه شخصی هوش مصنوعی، منتهی شده است. این رایانه‌ها، فقط یک رایانه استاندارد نیستند بلکه به تراشه‌های طراحی شده برای قابلیت‌های هوش مصنوعی مجهزند. به عنوان مثال، شرکت AMD، سری Ryzen Pro ۷۰۴۰ را عرضه کرده که یکی از نخستین پردازنده‌های ایکس ۸۶ مجهز به موتور هوش مصنوعی یکپارچه است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷، حدود ۸۶ درصد از ۳۴ میلیون دستگاه لپ‌تاپی که در چین عرضه می‌شوند، رایانه شخصی هوش مصنوعی باشند.
سازندگان رایانه شخصی مانند لنوو به دنبال تغییر رایانه‌های شخصی به رایانه‌های شخصی سازی شده با استفاده از هوش مصنوعی هستند. لپ تاپی را تصور کنید که می‌تواند گزارش‌های کاری را بر مبنای ترجیحات شما و اسناد قبلی، تولید کند. این آینده‌ای است که لنوو برای رایانه‌های شخصی، مد نظر دارد.
بر اساس گزارش گیزمو چاینا، بعلاوه، انقلاب هوش مصنوعی تنها به رایانه‌های شخصی محدود نیست. غول‌های تلفن هوشمند مانند اوپو هم مشتاقانه در حال گنجاندن هوش مصنوعی به گوشی‌های خود هستند. معرفی مدل زبانی بزرگ AndesGPT از سوی لنوو، با هدف بهبود تعامل کاربر با دستگاه‌شان بوده است. به همین ترتیب، ویوو هم مدل هوش مصنوعی را در سیستم عامل جدید OriginOS ۴ گنجانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا