یوتلست می گوید هیچ کس نمی خواهد استارلینک انحصار داشته باشد


ICTna.ir - اوا برنکه، مدیر عامل شرکت ماهواره‌ای یوتلست، گفت که پس از ادغام اخیر این شرکت با شرکت ماهواره های لایه LEO انگلستان یعنی OneWeb، تقاضا برای رقابت بیشتر در بازی اتصال ماهواره‌ای وجود دارد. به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری...

یوتلست می گوید هیچ کس نمی خواهد استارلینک انحصار داشته باشد
ICTna.ir - اوا برنکه، مدیر عامل شرکت ماهواره‌ای یوتلست، گفت که پس از ادغام اخیر این شرکت با شرکت ماهواره های لایه LEO انگلستان یعنی OneWeb، تقاضا برای رقابت بیشتر در بازی اتصال ماهواره‌ای وجود دارد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، برنکه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه در مورد ارائه اتصال اینترنتی از ناوگان ماهواره‌ها گفت: مشتریان زیادی داریم که می‌خواهند سریعاً به آنجا برسیم. آنها به ما می‌گویند که از استارلینک سرویس گرفته‌اند زیرا چیز دیگری وجود نداشت. اما آنها هم خواهان رقابت هستند. هیچ کس انحصار نمی خواهد.
او گفت: "جا برای چهار یا پنج اپراتور اینترنت ماهوراه ای وجود دارد"، اما اشاره کرد که امکانات پرتاب اروپا زیاد نیست: اگر ما اصرار داشته باشیم که چیزی را پرتاب کنیم که باید در سال 2028 عملیاتی شود و پرتابگر اروپایی باشد، کار سختی خواهیم داشت!
یوتلست و شرکت بریتانیایی OneWeb یک توافق ادغام را در ماه سپتامبر (َشهریور) انجام دادند و یک گروه جدید Eutelsat ایجاد کردند. دفتر مرکزی خود در پاریس را حفظ می کند، در حالی که وان وب مستقر در لندن به عنوان یک شرکت تابعه فعالیت خواهد کرد و تبدیل به یوتلست وان وب خواهد شد.
یک عامل کلیدی در این ادغام، ترکیب ماهواره‌های مدار زمین ثابت (GEO) و مدار پایین زمین (LEO) است، ماهواره‌های GEO یوتلست پوشش و توان عملیاتی بالایی را ارائه می‌دهند، در حالی که صورت فلکی LEO نسل جدید OneWeb، که تا پایان به دستیابی جهانی می‌پردازد، برای اتصال با تاخیر کم ایده آل است.
برنکه در زمان ادغام گفته بود گروه یوتلست تنها اپراتور GEO-LEO در ارتباطات ماهواره ای است که می تواند خدمات اتصال همه جا را ارائه دهد. ترکیب یوتلست با وان وب، مقیاس، قدرت مالی و پیشنهاد تجاری را به ما داده است تا از فرصت قابل توجهی استفاده کنیم.
یوتلست این هفته اعلام کرد که Offshore Link Sat - یک شرکت مخابراتی برزیلی متخصص در اتصال دریایی برای صنعت نفت و گاز - ظرفیت خود را در ماهواره EUTELSAT 8 West B برای خدمات اتصال دریایی GEO در سواحل برزیل افزایش داده است.
در همین حال، Oneweb همچنین این هفته اعلام کرد که قراردادی را با یکپارچه‌کننده آفریقایی NEC XON برای ارائه اتصال LEO به کشورهای جنوب صحرای آفریقا امضا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)