لایحه سناتورهای آمریکایی برای مشارکت شرکت‌های بزرگ فناوری در هزینه توسعه شبکه‌های باندپهن


ICTna.ir – یک لایحه جدید دوحزبی به دنبال قدرت بخشیدن به رگولاتور ایالات متحده، در تلاش است تا ارایه‌دهندگان محتوا را به مشارکت در تامین سرمایه و هزینه‌های صندوق خدمات جهانی ملزم کند. به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،...

ICTna.ir – یک لایحه جدید دوحزبی به دنبال قدرت بخشیدن به رگولاتور ایالات متحده، در تلاش است تا ارایه‌دهندگان محتوا را به مشارکت در تامین سرمایه و هزینه‌های صندوق خدمات جهانی ملزم کند.

لایحه سناتورهای آمریکایی برای مشارکت شرکت‌های بزرگ فناوری در هزینه توسعه شبکه‌های باندپهن

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این لایحه توسط دو سناتور جمهوری‌‌خواه آمریکایی، مارکوین مولین و مایک کراپو و یک سناتور دموکرات، مارک کلی پیشنهاد شده است.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در این باره آمده که هدف از این لایحه این است که به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) کمک شود تا بتواند از مشارکت‌های مناسب در صندوق خدمات جهانی (USF) از سوی ارایه‌دهندگان خدمات لایه دسترسی و ارایه‌‌دهندگان پهنای باند بهره ببرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: الزام ارایه‌دهندگان خدمات دسترسی به پوشش هزینه‌های مرتبط برای شبکه‌های فیبر روستایی، بار مالی مصرف‌کنندگان و اپراتورهای روستایی را کاهش می‌دهد و در عین حال، اتصال پهن باند را در سراسر مناطق روستایی آمریکا تقویت می‌کند.

در این لایحه، ارایه‌دهندگان خدمات دسترسی به معنای ارایه‌دهندگان محتوا یا خدمات آنلاین توصیف شده‌اند که شامل سرویس تبلیغات دیجیتال، موتور جستجو، پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، سرویس استریم، فروشگاه برنامه‌های کاربردی، سرویس رایانش ابری، سرویس پیام‌رسانی پیشرفته یا هر سرویس دیگری که امکان ارسال پیام را فراهم می‌کند، سرویس ویدئو کنفرانس، سرویس بازی ویدیویی و پلتفرم تجارت الکترونیکی می‌شوند.

مولین معتقد است: کمک‌های منصفانه به USF از سوی ارائه‌دهندگان خدمات محتوایی بسیار دیر شده است. سرویس‌های پخش ویدیو ۷۵ درصد از کل ترافیک شبکه‌های پهن‌باند روستایی را تشکیل می‌دهند. با این حال، هزینه‌های پوشش داده نشده از سوی شرکت‌های پخش، اغلب به اپراتورهای کوچک پهنای باند تحمیل شده‌اند.

او افزود: اینترنت در دسترس و مقرون به صرفه، شکاف دیجیتالی را کاهش می‌دهد و فرصت‌های بهداشت از راه دور، تحصیلی و شغلی را برای کسانی که قبلا این کار را انجام نداده‌اند، افزایش می‌دهد.

هر سه سناتور در آخرین مرحله از سیاسی شدن بخش پهنای باند ایالات متحده، به حوزه انتخابیه خود نیز اشاره‌هایی کردند و نقل قول‌هایی از سوی ذ‌ی‌نفعان باند پهن روستایی، از جمله انجمن پهنای باند روستایی مطرح کردند.

با این وجود، به‌نظر می‌رسد حتی سازمان تجاری USTelecom نیز که همین دیروز با چشم‌انداز مداخله دولت در بازار پهنای باند مواجه شد، از این اقدام سناتورها خوشحال است. براندون هاینر، معاون امور دولتی در USTelecom در این باره گفت: صندوق خدمات جهانی نقش مهمی در اتصال میلیون‌ها نفر در آمریکا، به ویژه در مناطق روستایی ایفا می‌کند و قانون سناتور مولین، کلی و کراپو با مدرن کردن سیستم مشارکت همه شرکت‌های بزرگ فناوری، موجب می‌شود همه به‌طور قابل‌توجهی از مزیت‌های اتصال پهنای باند که توسط صندوق امکان‌پذیر شده است، بهره ببرند و به تضمین تاثیر بلندمدت و پایداری آن کمک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی