رویکرد متفاوت اورنج و Telenor در حوزه مخابرات ماهواره‌ای؛ یکی به دنبال عرضه سرویس گسترده و دیگری در حال فروش واحد ماهواره‌ای


رویکرد متفاوت اورنج و Telenor در حوزه مخابرات ماهواره‌ای؛ یکی به دنبال عرضه سرویس گسترده و دیگری در حال فروش واحد ماهواره‌ای

ICTna.ir - اپراتور مخابراتی اورنج یک سرویس پهن باند ماهواره‌ای را در فرانسه راه‌اندازی کرده است که به دولت کمک می‌کند به اهداف پهن‌باند فوق‌سریع اواسط دهه خود برسد، این در حالی است که Telenor در حال فروختن بخش ماهواره‌ای خود است. به...

رویکرد متفاوت اورنج و Telenor در حوزه مخابرات ماهواره‌ای؛ یکی به دنبال عرضه سرویس گسترده و دیگری در حال فروش واحد ماهواره‌ای
ICTna.ir - اپراتور مخابراتی اورنج یک سرویس پهن باند ماهواره‌ای را در فرانسه راه‌اندازی کرده است که به دولت کمک می‌کند به اهداف پهن‌باند فوق‌سریع اواسط دهه خود برسد، این در حالی است که Telenor در حال فروختن بخش ماهواره‌ای خود است.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اورنج این سرویس را ابتدا به بازار فرانسه، جایی که شرکت مخابراتی به تازگی پیشنهاد پهن باند فوق سریع «ماهواره اورنج با نوردنت» را برای مشتریانی که واجد شرایط اتصال فیبر نیستند و سرعت ADSL کمتر از 8 مگابیت بر ثانیه دارند، معرفی کرده است.
این سرویس در سرزمین اصلی فرانسه در دسترس است و خیلی گران نیست، مطمئناً در مقایسه با خدمات پهنای باند ماهواره‌ای قدیمی، با 49.99 یورو در ماه سرویسی با تعرفه منطقی تری به نظر میرسد، اگرچه چند صد یورو هزینه تجهیزات و نصب و غیره برای مشتریان وجود دارد که باید آنها را نیز در نظر بگیرید.
همانطور که از نام آن پیداست، این سرویس توسط شرکت تابعه ماهواره اورنج یعنی، Nordnet اداره می شود، اما از طریق کانال های توزیع موجود مخابراتی به بازار عرضه می شود. این ماهواره از Eutelsat Konnect VHTS استفاده می کند، یک ماهواره GEO که کمی بیش از یک سال پیش پرتاب شد و می تواند سرعت دانلود باند پهن 200 مگابیت در ثانیه را فراهم کند، اگرچه آپلینک با سرعت 15 مگابیت در ثانیه شاید برای برخی قابل قبول نباشد.
اورنج این سرویس را تحت برنامه Cohésion Numérique des Territoires (انسجام دیجیتالی مناطق) دولت فرانسه ارائه می دهد که اساساً کمک مالی برای نصب خدمات اینترنت بی سیم برای کسانی که هنوز نمی توانند به فیبر دسترسی داشته باشند، ارائه می دهد. این شاید نسخه از برنامه مشابه USO در ایران باشد. همچنین به دولت کمک می کند تا به هدف خود برای تضمین دسترسی به پهنای باند فوق سریع - با سرعت بیش از 30 مگابیت در ثانیه - برای کل شهروندان تا سال 2025 دست یابد.
در همین حال، Telenor به روشی کمی متفاوت به دولت نروژ کمک می کند.
مدیر فعلی نروژی تله نور، قراردادی به ارزش 2.36 میلیارد کرون (حدود 218 میلیون دلار آمریکا) برای فروش شرکت تابعه Telenor Satellite خود به سازمان فضایی نروژ متعلق به دولت انجام داده است: بیش از 20 سال است که ما به مشتریان خود با خدمات پخش و دیتا با کیفیت بالا از طریق ماهواره خدمات ارائه می دهیم. اکنون زمان یک دوره جدید برای ماهواره Telenor فرا رسیده است. با اسپیس نروژ، Telenor Satellite صاحب صنعتی خواهد شد که از شایستگی مناسب برخوردار است و منابع مالی مورد نیاز را برای تحقق بخشیدن به پتانسیل شرکت در اولویت قرار می دهد.
داگ اچ استولان، مدیرعامل اسپیس نروژ، چنین وعده‌های مالی نداد. با این حال، او خاطرنشان کرد که ترکیب این دو تجارت، از جمله مشتریان دولتی شرکتش و پایگاه مشتریان تجاری Telenor Satellite، به شرکت ادغام شده یک پلت فرم قوی برای رشد را هدیه میدهد.
یان کریستین وستر، وزیر تجارت و صنعت نروژ گفت که دولت در عین حال به پارلمان پیشنهاد خواهد کرد که به اسپیس نروژ سرمایه ای برای تامین مالی خرید ماهواره Telenor داده شود.
در حالی که Orange و Telenor به وضوح رویکردهای بسیار متفاوتی را برای اتصال ماهواره ای در پیش گرفته اند، یکی از آنها خدمات جدید را راه اندازی می کند و دیگری به فروش می رسد، نتیجه نهایی در سطح ملی تقریباً مشابه است: دو کشور اروپایی با توانایی بیشتر برای ارائه خدمات پهن باند پرسرعت در مناطقی که فیبر ممکن است یک گزینه دشوار یا گران باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم