مدل ویژه هواوی میت 60 پرو با سیستم امنیت کوانتومی رونمایی شد


مدل ویژه هواوی میت 60 پرو با سیستم امنیت کوانتومی رونمایی شد

بزرگترین اپراتور موبایل چین موسوم‌به China Telecom نسخه‌ی ویژه‌ای از گوشی هواوی میت ۶۰ پرو را با سیستم امنیت کوانتومی معرفی کرد. در کنفرانس اکولوژی فناوری دیجیتال ۲۰۲۳، شرکت ارتباطات چاینا تلکام یک نسخه‌ی تغییریافته از گوشی هواوی میت ۶۰...

بزرگترین اپراتور موبایل چین موسوم‌به China Telecom نسخه‌ی ویژه‌ای از گوشی هواوی میت ۶۰ پرو را با سیستم امنیت کوانتومی معرفی کرد.
مدل ویژه هواوی میت 60 پرو با سیستم امنیت کوانتومی رونمایی شد
در کنفرانس اکولوژی فناوری دیجیتال ۲۰۲۳، شرکت ارتباطات چاینا تلکام یک نسخه‌ی تغییریافته از گوشی هواوی میت ۶۰ پرو را با اضافه شدن امنیت کوانتومی معرفی کرد. این شرکت سال گذشته نیز گوشی هواوی میت 40E را با پشتیبانی از سیم کارت کوانتومی (Quantum SIM) معرفی کرد.
بر اساس گزارش مای‌درایورز، هواوی میت ۶۰ پرو جدید می‌تواند تماس‌ها‌ی صوتی، پیام‌ها و انتقال فایل‌ها را ایمن کند.
برای انجام این کار، الگوریتم توزیع کلید کوانتومی قبل از شروع هر تماس یا ارسال پیام، یک کلید امنیتی جدید تولید می‌کند. سپس این کلید امنیتی با گوشی گیرنده به اشتراک گذاشته می‌شود و به این طریق، گوشی گیرنده می‌تواند پیام یا تماس یا فایل دریافت‌شده را رمز‌گشایی کند. برای استفاده از این ویژگی، کاربران باید احراز هویت ایمن را انجام دهند.
مدل ویژه هواوی میت 60 پرو با سیستم امنیت کوانتومی رونمایی شد
علاوه بر سیم کارت کوانتومی، گوشی هواوی میت ۶۰ پرو از پردازنده سفارشی و الگوریتم جدیدی نیز برای دستیابی به امنیت بالاتر بهره ‌می‌برد. برای دریافت تماس، پیام یا فایل، گوشی گیرنده باید از سخت‌افزار مشابه پشتیبانی کند.
در حال حاضر کاربران زیادی در چین از قابلیت امنیت کوانتومی استفاده می‌کنند. شرکت چاینا تلکام اعلام کرد که بیش از یک میلیون کاربر از چت آنلاین با امنیت کوانتومی بهره می‌گیرند.
مشخص نیست در ویژگی امنیت کوانتومی هواوی میت ۶۰ پرو و میت 40E، چقدر از فیزیک کوانتوم یا تبلیغات و بازاریابی علمی-تخیلی استفاده شده‌ است؛ اما هر اقدام صورت گرفته برای ارتقا‌ی امنیت و حریم شخصی کاربران، قابل تقدیر است.
هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو سفارشی و زمان عرضه آن اعلام نشده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش سایت جبهه پایداری به موضع حسین شریعتمداری: کسانی که فکر می‌کنند با قوانین فعلی می...