آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به پرده بکارت میشود؟


آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به پرده بکارت میشود؟

امروزه بسیاری از بانوان به زیبایی اعضای بدن خود، بسیار اهمیت می دهند. جراحی لابیاپلاستی برای زیباسازی فرم واژن نیز از این موارد می باشد. گاهی اوقات دختران به علت ناهنجاری های ظاهری در ساختار واژن و بزرگ بودن لابیاها، مایل هستند که این عمل زیبایی...

امروزه بسیاری از بانوان به زیبایی اعضای بدن خود، بسیار اهمیت می دهند. جراحی لابیاپلاستی برای زیباسازی فرم واژن نیز از این موارد می باشد. گاهی اوقات دختران به علت ناهنجاری های ظاهری در ساختار واژن و بزرگ بودن لابیاها، مایل هستند که این عمل زیبایی را انجام دهند. این دختران در مورد آسیب به پرده بکارت در حین انجام این جراحی، نگرانی هایی دارند. درباره این موضوع باید گفت این جراحی هیچ گونه صدمه ای به پرده بکارت دختران نمی زند. در واقع لابیاپلاستی در دختران باکره فقط جراحی زیبایی نبوده و از جنبه‌ های درمانی نیز برخوردار است. دخترانی که لابیاهای بزرگی در ناحیه تناسلی دارند، در مواجه با برخی از فعالیت های روزانه خود، به مشکلاتی دچار می شوند. عمل لابیاپلاستی می تواند این مشکلات آن ها را برطرف سازد. دکتر نگین حدادی جراح زیبایی زنان میتواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به پرده بکارت میشود؟

مزایای عمل لابیاپلاستی برای دختران

دخترانی که از داشتن لابیاهای بزرگ رنج می برند، در زندگی خود با مشکلاتی روبرو می شوند. بنابراین این اختلال می تواند تاثیر منفی و نامطلوبی در احساس لذت از زندگی در آن ایجاد نماید. بنابراین از مزایای فرایند لابیاپلاستی در دختران باکره می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· ماندگاری مادام العمر اثر این جراحی و عدم بازگشت به حالت اول

· سهولت فرآیند زایمان

· عدم باقی ماندن زخم جراحی

· توانایی استفاده از شلوار های جین و تنگ

· بر طرف شدن بوی بد واژن

· رفع عفونت ‌های واژینالی

· انجام فعالیت هایی مانند ورزش ‌ها، دوچرخه سواری، دویدن

· بر طرف شدن درد و سوزش در لابیاها

· رفع درد در حین دخول در مقاربت

· افزایش اعتماد به نفس فرد به دلیل زیبایی واژن

آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به پرده بکارت میشود؟

چه سنی برای لابیاپلاستی دختران بهتر است؟

یکی از مسائلی که در انجام لابیاپلاستی در دختران باکره بسیار حائز اهمیت است، سن دختران می باشد. مناسب ترین سن جهت انجام لابیاپلاستی، از ۱۸ سالگی بوده و لازم است تا دختران تا رسیدن به این سن صبر کنند. چرا که لابیاهای دختران تا این سن حداکثر رشد را کرده است و پس از انجام جراحی بزرگتر نخواهند شد. چنانچه دخترانی که به سن بلوغ نرسیده اند، این عمل را انجام دهند، با گذشت زمان و بزرگ شدن مجدد لابیاها، نتیجه عمل ماندگار نبوده و این قسمت دوباره به حالت اولیه بر می گردد.

به این علت است که پزشکان همواره توصیه می ‌کنند که لابیاپلاستی باید پس از بلوغ کامل انجام شود. همچنین از عوارض جراحی زود هنگام لابیاها، بروز مشکلاتی است که فرد داوطلب با افزایش سن، به تدریج با آن ها مواجه می شود. این مشکلات مختلف عبارتند از:

1. دشوار بودن انجام حرکات ورزشی

2. سخت بودن تعویض لباس

3. آزردگی در زمان مقاربت

4. بروز عفونت‌ های قارچی در ناحیه تناسلی

5. عفونت‌ های مکرر ادراری

آیا لابیاپلاستی در دختران باعث آسیب دیدگی بکارت می شود؟

دختران باکره ای که تصمیم به جراحی لابیاپلاستی دارند، در مورد آسیب دیدن پرده بکارت در زمان انجام این عمل، بسیار نگران هستند. لازم به ذکر است که این عمل در بخش بیرونی واژینال و به‌ طور اختصاصی در لابیای مینور انجام می‌ گردد‌. بنابراین ارتباطی با دهانه ورودی واژن و پرده بکارت ندارد. پس دختران باکره می توانند با عدم نگرانی و استرس این جراحی را انجام دهند.

آیا لابیاپلاستی در دختران باکره باعث بروز اختلال جنسی می شود؟

طبق تحقیقات صورت گرفته در رابطه با لابیاپلاستی در دختران باکره این موضوع اثبات شده است که این عمل هیچ گونه اختلال جنسی را برای دختران به دنبال ندارد. پس می توان اطمینان کامل داشت که در زندگی زناشویی آنان در آینده، اختلالی ایجاد نخواهد شد. البته لازم است بدانید در صورتی که این جراحی به وسیله دکتر خوب لابیاپلاستی انجام شود که از اطلاعات و آگاهی لازم برخوردار نیست، این احتمال وجود دارد تا به قسمت کلیتوریس در ناحیه تناسلی، آسیب وارد شود. این ناحیه به علت وجود کلیه اعصاب جنسی بدن از حساسیت زیادی برخوردار است و با صدمه دیدن، خسارات جبران ناپذیری را برای فرد به دنبال دارد.

آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به پرده بکارت میشود؟

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی دختران

اقدامات مراقبتی بعد از انجام لابیاپلاستی در دختران باکره، از اهمیت بسیاری برخوردار است. افراد داوطلب این جراحی می توانند با رعایت مراقبت های پس از این عمل، بهترین و مطلوب ترین نتیجه را کسب نمایند. همچنین می ‌توانند از وقوع برخی از عوارض پس از عمل، جلوگیری کنند. مراقبت های پس از لابیاپلاستی عبارتند از:

· پیاده روی از فعالیت های مناسب برای این دوران است، البته نباید با سرعت انجام شود.

· توصیه می شود از شلوارهای گشاد استفاده نمایید تا به بخش جراحی شده، هیچ نوع آسیبی وارد نشود.

· بهتر است جهت جلوگیری از فشار به محل جراحی، تا مدتی از توالت فرنگی استفاده نمایید.

· جهت کاهش تورم و التهاب استفاده از کمپرس توصیه می شود.

· توجه کنید که برای عدم باز شدن بخیه ها، به هیچ عنوان نباید ورزش های سختی را انجام داده و اجسام سنگین را بلند نمایید.

· با استفاده از پماد های مخصوص در این دوره باید جای اسکار را به صورت کامل از بین ببرید.

· حتما از داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است، استفاده کنید تا درد شما کاهش یابد.

آیا دخترانی که عمل لابیاپلاستی کرده اند می توانند در آینده به روش طبیعی زایمان کنند؟

جالب است بدانید که جراحی لابیاپلاستی در دختران باکره ، هیچ گونه ممانعتی را برای زایمان طبیعی آن ها ایجاد نمی‌ کند، بلکه این دختران می ‌توانند زایمان طبیعی بسیار آسانی را داشته باشند. لابیاپلاستی از آن دسته جراحی هایی است که خیلی سریع زخم های آن بهبود یافته و هیچ اثری از اسکار های ناشی از جراحی در ناحیه تناسلی دیده نمی شود. تا جایی که با مشاهده این ناحیه، تشخیص داده نخواهد شد که جراحی صورت گرفته است.

بارداری و زایمان طبیعی برای افراد که لابیاپلاستی انجام داده اند، در مقایسه با افراد عادی، بسیار راحت تر انجام می شود. چرا که به حالت طبیعی بعد از باردار شدن افراد، لابیاها شروع به رشد می کنند. ولی افرادی که لابیاپلاستی انجام داده ‌اند، با این مشکل مواجه نمی شوند و این عوارض بارداری برای آن ها بسیار جزئی تر خواهد بود. همچنین این افراد در حین زایمان، احساس درد شدیدی نخواهند کرد و به آسانی می ‌توانند دوران بارداری را طی کرده و زایمان طبیعی بسیار موفقی را تجربه کنند.

نتیجه گیری

در پایان این مطلب همواره توصیه می شود در صورت ممکن، جراحی لابیاپلاستی را پس از سنین بلوغ و البته در سنین پایین تر انجام دهید. زیرا اثرات مطلوب این جراحی زیبایی در سنین پایین بیشتر خود را نشان خواهد داد و نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. نیازی نیست که دختران در مورد بارداری، زایمان و همچنین آسیب دیدگی پرده بکارت پس از این جراحی نگران باشند. پرده بکارت فقط زمانی دچار صدمه می شود که جسمی به واژن داخل شده یا بر اثر ضربات شدید در تصادفات به این بخش واژن آسیبی برسد. همچنین توصیه می شود به جهت کاهش عوارض جراحی لابیاپلاستی، یک پزشک جراح با تجربه و با سابقه را در این زمینه انتخاب کنید. زیرا پزشک با تجربه می تواند با دانش و آگاهی خود، جراحی را هر چه بهتر انجام داده و بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند.

امتیاز به مطلب post


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سماق را این‌طور مصرف کنید تا وزن کم کنید