آمازون صدها کارمند بخش الکسا را اخراج می‌کند؛ تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی مولد


آمازون می‌خواهد با تعدیل نیروی گسترده‌ در بخش الکسا، منابع و تلاش‌ خود را بر توسعه هوش مصنوعی مولد متمرکز کند. آمازون ظاهراً در حال اخراج صدها نفر از کارمندان بخش الکسا در ایالات متحده، کانادا و هند است. علت این تعدیل نیرو، تغییر...

آمازون می‌خواهد با تعدیل نیروی گسترده‌ در بخش الکسا، منابع و تلاش‌ خود را بر توسعه هوش مصنوعی مولد متمرکز کند.
آمازون صدها کارمند بخش الکسا را اخراج می‌کند؛ تمرکز بیشتر بر هوش مصنوعی مولد
آمازون ظاهراً در حال اخراج صدها نفر از کارمندان بخش الکسا در ایالات متحده، کانادا و هند است. علت این تعدیل نیرو، تغییر اولویت‌ها و استراتژی این شرکت است. آمازون قصد دارد منابع و تلاش‌های خود را بر هوش مصنوعی مولد متمرکز کند. در سال جاری میلادی، این اولین‌بار نیست که آمازون کارمندان خود را اخراج می‌کند.
براساس گزارش GeekWire، «دانیل راوش»، رییس الکسا و فایر TV، روز جمعه برای صدها نفر از کارمندان الکسا یادداشتی فرستاده که براساس آن قرار است صدها نفر اخراج شوند. در جایی از یادداشت، راوش می‌نویسد: «همانطور که به ایجاد ابداعات خود ادامه می‌دهیم، بخشی از تلاش‌هایمان را برای همسویی بهتر با اولویت‌های تجاری‌مان و آنچه می‌دانیم برای مشتریان مهم‌تر است، تغییر می‌دهیم. ما تلاش‌ و منابع‌مان را بر هوش مصنوعی مولد متمرکز می‌کنیم.»
تعدیل نیرو در آمازون؛ تمرکز بر توسعه هوش مصنوعی مولد
آمازون سال گذشته در بخش دستگاه‌ها و خدمات خود نیز تعدیل نیرو کرده بود. گزارش‌هایی نیز وجود دارد که آمازون با زیان‌دهی بیش از 10 میلیارد دلار در سال روبه‌رو بوده است. این شرکت تحت فشار است تا با پیشرفت سریع هوش مصنوعی مولد همگام شود. اخیراً توجهات همه به سوی ابداعات OpenAI در ایجاد مکالمات پیشرفته و طبیعی زبانی جلب شده است. دانیل راوش در یادداشت خود درباره آینده الکسا می‌نویسد:
«ما نسبت به آینده الکسا بسیار خوشبین هستیم...الکسا بخش فوق‌العاده مهمی از تجارت ما است. من به نوآوری که انجام داده‌ایم افتخار می‌کنم و همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهیم. ادغام یک مدل زبانی بزرگ جدید در هوش مصنوعی شخصی و صوتی، یک چالش علمی و مهندسی عظیم بوده و هست. من مشتاقم که مشتریان ما به زودی آینده الکسا را تجربه کنند و بازخورد آن‌ها را بشنوم تا بتوانیم به اختراع و تکامل تجربه برای آن‌ها ادامه دهیم.»
آمازون در ماه سپتامبر یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «Let’s Chat» را در الکسا معرفی کرد. این ویژگی که به صورت آزمایشی رونمایی شده بود، به کاربران اجازه می‌دهد مکالمات طولانی‌تری با این دستیار صوتی داشته باشند. همچنین طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال ساخت مدل هوش مصنوعی خود به نام «Olympus» است که احتمالاً دارای پارامترهای بزرگ‌تر از مدل GPT-4 است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان