پیکسل 9 با جدیدترین استاندارد شارژ بی‌سیم عرضه می‌شود


طبق اعلام کنسرسیوم Wireless Power، محصولات مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد. زمان زیادی از معرفی سری پیکسل ۸ گوگل نگذشته است و به‌همین‌دلیل خبرهای مرتبط با پیکسل ۹ فعلاً در حد شایعات و گمانه‌زنی‌های اولیه هستند....

طبق اعلام کنسرسیوم Wireless Power، محصولات مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد.
زمان زیادی از معرفی سری پیکسل ۸ گوگل نگذشته است و به‌همین‌دلیل خبرهای مرتبط با پیکسل ۹ فعلاً در حد شایعات و گمانه‌زنی‌های اولیه هستند. به‌هرحال طبق گزارشی جدید، نسل بعدی گوشی گوگل از فناوری شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی خواهد کرد.
کنسرسیوم Wireless Power با انتشار بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرد اولین محصولات سازگار با Qi درحال تکمیل مراحل دریافت گواهی‌ هستند و دستگاه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند به‌زودی روانه‌ی بازار خواهند شد.
استاندارد Qi v2 از دو نمایه تشکیل شده است؛ نمایه‌ی MPP مبتنی‌بر فناوری MagSafe که اپل به WPC برای گوشی آیفون ارائه داده و با نام Qi2 شناخته می‌شود و نمایه‌ی ارتقاءیافته‌ی EPP که با استاندارد Qi v2 مطابقت دارد. بیانیه‌ی مطبوعاتی WPC اشاره می‌کند محصولات جدید Qi2 EPP با لوگوی کنونی Qi برندسازی خواهد شد.
Qi2 دستگاه‌های الکترونیکی مثل گوشی را با سرعت ۱۵ وات شارژ می‌کند اما به‌دلیل بهره‌گرفتن از آهنربا برای تراز دقیق‌تر سیم‌پیچ‌ها، در عمل باید سریع‌تر باشد.
گوگل به‌احتمال زیاد از استاندارد QI2 در سری پیکسل ۹ بهره خواهد گرفت؛ زیرا لیو یانگ، مهندس ارشد سخت‌افزار این شرکت در ماه جاری به‌عنوان عضو هیئت‌مدیره به WPC پیوست.
با توجه به اینکه گوگل سری پیکسل ۹ را در پاییز ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد، شاید این گوشی‌ها اولین محصولات اندرویدی نباشند که از فناوری Qi2 پشتیبانی می‌کنند و به‌عنوان مثال سامسونگ زودتر از گوگل سری گلکسی S24 را با سازگاری با فناوری یادشده معرفی کند.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویر جنجال‌ساز از مجری زن سابق صداوسیما در BBC