روز بدون کیف و کتاب


روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش آموزان رقم می زند، یک تمرین برای معلمان است دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر تهران امروز سه شنبه 30 آبان ماه بدون کیف به مدرسه می روند. در روز بدون کیف، آموزش نه تنها تعطیل نمی شود، بلکه...

روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش آموزان رقم می زند، یک تمرین برای معلمان است
دانش آموزان مدارس ابتدایی شهر تهران امروز سه شنبه 30 آبان ماه بدون کیف به مدرسه می روند. در روز بدون کیف، آموزش نه تنها تعطیل نمی شود، بلکه فضایی خلاقانه برای یادگیری، پرداختن به مهارت های مختلف، خلق تجارب جدید و... برای دانش آموزان فراهم می شود.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش دراین باره اعلام کرد: روز بدون کیف می گوید معلم باید موقعیت های یادگیری خلق کند. روز بدون کیف خلاق ترین روز برای معلمان است که می توانند طراحی آموزشی درستی داشته باشند تا موقعیت یادگیری را مانند زندگی واقعی به گونه ای خلق کنند که دانش آموزان زندگی کردن را بیاموزند و درآنان شایستگی های پایه ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معصومه نجفی پازوکی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برای آموزش دانش آموزان بویژه در دوره عمومی، که دوره ابتدایی طلایی ترین بخش این دوران است، می خواهد که دانش آموزان در ساحت های 6گانه زیستی بدنی، هنری و زیبایی شناسی، دینی، علمی، اجتماعی و اقتصادی تربیت شوند.
وی ادامه داد: طی سال ها، کتاب درسی به عنوان تنها محور اصلی آموزش پذیرفته شده و معلم به کتاب درسی به عنوان یک جهت دهنده به کل مسیر آموزش نگاه کرده است در حالی که کتاب باید فقط یکی از ابزارهای تربیت باشد.
وی با بیان اینکه آموزش با رویکرد فعلی تنها به سمت حافظه محوری می رود، افزود: این روز بدون کیف ضمن اینکه یک فضای جذاب و شاد را برای دانش آموزان رقم می زند، یک تمرین برای معلمان است که چطور موقعیت های متنوع یادگیری را بدون کتاب خلق کنند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی