خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک


خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال دسته‌ای از والت‌های سرد هستند که ماهیت فیزیکی دارند. در این مطلب، ۵ نمونه از بهترین والت‌های سخت را معرفی می‌کنیم. روش‌های مختلفی برای نگه‌داری و ذخیره‌ی رمزارز وجود دارد؛ مثلاً صرافی‌ها و والت‌های...

کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال دسته‌ای از والت‌های سرد هستند که ماهیت فیزیکی دارند. در این مطلب، ۵ نمونه از بهترین والت‌های سخت را معرفی می‌کنیم.
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
روش‌های مختلفی برای نگه‌داری و ذخیره‌ی رمزارز وجود دارد؛ مثلاً صرافی‌ها و والت‌های رمزارزی. والت‌های یا کیف‌پول‌های رمزارز در دسته‌بندی‌های متفاوت با ویژگی‌های مخصوص طراحی شده‌اند تا هر کاربر با‌توجه‌به نیاز خود و معیارهای مدنظرش، از بهترین والت های ارزهای دیجیتال استفاده کند.
نوعی از والت‌های رمزارز را کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال می‌نامند که در‌مقابل نمونه‌های نرم‌افزاری و کیف پول‌های گرم قرار می‌گیرد. این دسته از کیف پول‌ها ممکن است با نمایشگر، بدون نمایشگر، از جنس فلز یا پلاستیک و حتی کاغذ باشند که هرکدام مدنظر کاربران خاصی قرار می‌گیرند. در این مطلب، قصد داریم ۵ نمونه از کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال را معرفی کنیم. مثل همیشه با زومیت همراه باشید.
کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال چیست؟
کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجتال قطعه‌ای شبیه فلش مموری USB یا دستگاهی فیزیکی است و می‌تواند رمزارزهای شما را به‌صورت آفلاین در جایی امن نگه‌داری کند. هک و نفوذ کیف پول سخت‌افزاری رمزارز دشوارتر از والت‌های نرم‌افزاری است؛ زیرا برای ورود به آن باید دسترسی فیزیکی داشت. این در حالی است که کیف پول‌های نرم‌افزاری به‌صورت آنلاین دردسترس قرار می‌گیرند و هکرها می‌توانند از راه دور آن‌ها را هدف قرار دهند.
کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال فرم‌ویر مخصوصی دارد که به‌کمک آن کلید خصوصی را ذخیره کند تا فقط مالک کیف بتواند با استفاده از آن تراکنش‌ها را تکمیل کند. با اینکه کیف پول سخت‌افزاری ممکن است با چندین نوع از دارایی‌های دیجیتال سازگار باشد، همچنان آزادی عملی در سطح صرافی‌ها و کیف پول‌های نرم‌افزاری ارائه نمی‌کند. به‌طور‌کلی، فلسفه‌ی استفاده از کیف پول سخت‌افزاری متفاوت از نمونه‌‌ی والت‌های گرم است؛ بنابراین، نمی‌توان به آن خُرده‌ گرفت.
نکات انتخاب کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال
در انتخاب کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال باید به امنیت و پشتیبانی از کوین‌ها و قیمت توجه کنید. به‌طور‌کلی، می‌گوییم کیف پول سخت‌افزاری رمزارز شیوه‌ی بسیاری امنی در نگه‌داری از ارزهای دیجتال رمزنگاری‌شده شما دارند؛ اما برخی از آن‌ها تراز ایمنی بیشتری نشان می‌دهند.
پشتیبانی از رمزارزها نیز موضوع دیگری است که باید در نظر بگیرید. همه‌ی کیف پول‌های سخت‌افزاری با بیت کوین و اتریوم و بسیاری از رمزارزهای معروف دیگر سازگاری دارند؛ اما اگر می‌خواهید آلت‌کوین خاص و نه‌چندان معروفی را نگه‌داری کنید، ممکن است برخی از والت‌های سخت‌افزاری با آن سازگار نباشند.
فکر خرید والت سخت‌افزاری دست‌دوم را از خود بیرون کنید
قیمت والت رمزارز نیز باید در نظر گرفته شود؛ زیرا گاهی اوقات فرد سرمایه‌ی زیادی ندارد و پرداخت هزینه‌ی زیاد برای نگه‌داری از رمزارها توجیهی ندارد. درنهایت، آخرین نکته‌ی مهم در خرید والت رمزارز این است که از فروشنده‌ی معتبر و تاحدممکن از تولیدکننده‌ی اصلی آن را تهیه کنید تا بابت آلودگی احتمالی آن‌ها نگرانی وجود نداشته باشد.
بهترین کیف پول‌های سخت افزاری ارز دیجیتال
۱. کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
شرکت فرانسوی لجر یکی از بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال را با نام Ledger Nano X روانه‌ی بازار کرده است. این کیف پول از بیش از ۵۵۰۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند و گواهی‌ امنیتی CC EAL5+ دارد. همچنین، امکان اتصال به کامپیوتر ازطریق کابل USB و بلوتوث را فراهم می‌کند.
قابلیت بلوتوث در کیف پول سخت‌افزاری ارز دیجیتال Ledger Nano X با وجود کاربردی‌بودن و امکان اتصال به گوشی موبایل، برای کاربرانی که به امنیت بسیار حساس‌اند، نکته‌ی منفی به‌شمار می‌رود. ازاین‌رو، سراغ نسخه‌ی قبلی آن (Nano S) می‌روند که امکان اتصال بلوتوثی را ارائه نمی‌کند.
کیف پول لجر Nano X نمایشگر کوچکی دارد که استفاده از کیف پول را راحت‌تر می‌کند. فضای آن به‌اندازه‌ای است که هم‌زمان می‌توان ۱۰۰ برنامه که هرکدام مختص یک رمزارز است، روی آن نصب کرد. این میزان در مدل قبلی بین ۳ تا ۶ برنامه (کوین) بود و برای بیشتر کاربران نکته‌ی منفی حساب می‌شد. کیف پول رمزارز لجر امکان یکپارچه‌سازی با والت‌های وب۳ ازجمله متامسک را دارد.
۲. کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
کیف پول سخت‌افزاری رمزارز Trezor Model T دیگر محصولی است که در فهرست بهترین والت‌های سخت رمزارز قرار می‌گیرد. قیمت این کیف پول به ۲۸۰ دلار می‌رسد و قطعاً گزینه‌ای مناسب برای نهنگ‌‌های کریپتویی خواهد بود. برخلاف لجر که تاکنون هدف حمله‌ی هکرها قرار گرفته و اطلاعات شخصی کاربرانش سرقت رفته است، شرکت Trezor تاکنون هدف حمله‌ی موفقی از راه دور واقع نشده است؛ ازاین‌رو، به‌عنوان امن‌ترین والت کریپتو شناخته می‌شود.
کیف پول سخت‌افزاری Trezor Model T از بیش از ۱٬۰۰۰ نوع دارایی کریپتویی پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند با کمک یکپارچه‌سازی آن با والت‌های وب ۳ مثل متامسک یا Exodus سناریوهای پیچیده‌تری را پیاده‌سازی کند. استفاده از این کیف پول در پلتفرم‌های مختلف ازجمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید، iOS و کروم‌او‌اس امکان‌پذیر است.
۳. کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
کیف پول سخت‌افزاری رمزارز SafePal S1 پروژه‌ای با پشتوانه‌ی Binance Labs است که از ۲۰ شبکه بلاک‌چین پشتیبانی می‌کند و با بیش‌ از ۱۰٬۰۰۰ رمزارز سازگاری دارد. این کیف پول سخت‌افزاری با برنامه کیف پول SafePal کار می‌کند که در پلتفرم‌های اندروید و iOS دردسترس قرار دارد.
کیف پول ارز دیجیتال SafePal S1 بسیار ایمن و حتی به سیستم خودتخریبی در زمان حمله‌ی آفلاین مجهز است. این کیف پول سخت‌افزاری رمزارز ابعادی اندازه کارت اعتباری دارد و نمایشگر 1.3 اینچی و باتری ۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی نیز در آن به‌کار رفته است.
۴. کیف پول سخت‌افزاری CoolWallet Pro
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
کیف پول سخت‌افزاری CoolWallet Pro برای پلتفرم‌های iOS و اندروید ساخته شده است و با کیف پول نرم‌افزاری CoolBitX Crypto و استفاده از اتصال بلوتوث کار می‌کند. این کیف پول سخت‌افزاری ساختار منعطفی دارد و دربرابر خم‌شدگی و نفوذ آب و دمای زیاد مقاوم است.
ابعاد کوچک کیف پول سخت‌افزاری CoolWallet Pro که با الهام از کارت اعتباری طراحی شده است، شاید ظریف به‌نظر برسد؛ اما جدا از مقاومت فیزیکی فراوان، ازنظر امنیتی نیز گواهی CC EAL6+ دارد که بهترین استاندارد امنیتی در این صنعت را اثبات می‌کند. باتری ۱۵ میلی‌آمپر‌ساعتی به‌کاررفته در این کیف پول انرژی لازم برای انجام دو تراکنش در روز را فراهم می‌کند.
سایر امکانات کیف پول سخت‌افزاری CoolWallet Pro شامل امکان استکینگ مستقیم ترون و پولکادات و Cosmos می‌شود. با این کیف پول می‌توانید استیک و رمرارز مبادله کنید و به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز وصل شوید.
۵. کیف پول سخت‌افزاری Ellipal Titan
خروج سرآوا از ساختار سهامداری الوپیک
کیف پول سرد Ellipal Titan رمزارزها را در فضایی به‌صورت کاملاً ایزوله و آفلاین نگه‌داری می‌کند؛ اما درمقایسه‌با با برخی کیف پول‌های سخت‌افزاری کمی گران‌تر است. ساختار این کیف پول قیمت گرانش را توجیه می‌کند. وجود نمایشگر ۴ اینچی رنگی لمسی برای مدیریت و مشاهده‌ی بهتر تراکنش‌ها یکی از دلایل آن است.
کیف پول سخت‌افزاری Ellipal Titan طیف گسترده‌ای از شبکه‌های بلاک‌چین را پوشش می‌دهد که تعداد آن به بیش از ۵۰ فقره می‌رسد و با افزون‌بر ۱۰ هزار رمزارز سازگاری دارد. برای امنیت بیشتر، طراحان این کیف پول امکان اتصال USB و وای‌فای یا بلوتوث را در این دستگاه تعبیه نکرده‌اند و برای نقل‌وانتقال داده فقط متکی به کدهای QR است.
جمع‌بندی
به‌طور‌کلی، استفاده از کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزاری مناسب کاربری روزانه نیست و بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که قصد دارند در بازار کریپتو به‌صورت بلندمدت سرمایه‌گذاری کنند. این دسته از کیف پول‌ها در شکل ساده‌ی کیف پول‌های کاغذی کریپتو هستند که درحال‌حاضر استفاده از آن چندان مرسوم نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان