این پروژکتور 4K با ایکس باکس سازگار است


این پروژکتور 4K با ایکس باکس سازگار است

کایل وگت در حالی از صندلی هدایت کروز پایین می‌آید که این شرکت هنوز با پس‌لرزه‌های حادثه‌ی چند وقت پیش دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. کایل وگت، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کروز، پس از ۱۰ سال رهبری این استارتاپ خودرو‌های خودران، استعفا داد. این جدایی...

کایل وگت در حالی از صندلی هدایت کروز پایین می‌آید که این شرکت هنوز با پس‌لرزه‌های حادثه‌ی چند وقت پیش دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.
این پروژکتور 4K با ایکس باکس سازگار است
کایل وگت، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل کروز، پس از ۱۰ سال رهبری این استارتاپ خودرو‌های خودران، استعفا داد. این جدایی پس از آن صورت می‌گیرد که حدود دو ماه پیش، یکی از تاکسی‌های رباتیک کروز، عابر پیاده‌ای را زیر گرفت.
به‌گزارش تک‌کرانچ، وگت در ایمیلی که برای کارکنان فرستاد، ضمن اعلام خداحافظی‌اش از ناراحتی شدید خود و باور‌داشتن به «آینده‌ی عالی» کروز سخن گفت. با‌این‌حال، این مهندس سابق اسپیس ایکس از اشاره به دلیل اصلی ترک این شرکت خودداری کرد؛ هرچند با نیم‌نگاهی به بدبیاری‌های اخیر کروز، می‌توان در‌این‌باره گمانه‌زنی‌هایی کرد.
در حادثه‌ای که ۲ اکتبر (۱۰ مهر) روی داد، خودرویی به زنی که در حال عبور از خیابان بود برخورد کرد و باعث شد که او بچرخد و در‌نهایت سر راه خودروِ کروز قرار بگیرد. همان‌طور‌که این تاکسی خودران در حال گذر از چراغ سبز بود، این زن را زیر گرفت و درحالی‌که پای او بین محور عقب و تایر گیر کرده بود، متوقف شد.
این پروژکتور 4K با ایکس باکس سازگار است
کایل وگت، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق کروز
پس از این اتفاق، اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا و اداره‌ی حمل‌و‌نقل موتوری کالیفرنیا تحقیقاتی را آغاز کردند. همچنین، مجوز آزمایش‌های خودران کروز تعلیق شد.
در پاسخ به استعفای مدیرعامل کروز، مری بارا، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل جنرال موتورز، از کایل وگت تشکر کرد و گفت که هیئت‌مدیره تصمیم او را درک می‌کند و به آن احترام می‌گذارد. بارا بر تعهد جنرال موتورز بر هدف کروز برای ارائه‌ی حمل‌و‌نقل امن‌تر و در‌دسترس‌تر نیز تأکید کرد. جنرال موتورز، شرکت خودروسازی آمریکایی، سال ۲۰۱۶ کروز را با مبلغ بیش از یک‌میلیارد دلار خرید.
با خروج وگت، جنرال موتورز مو الشناوی، رئیس کروز را با حفظ سمت خود به مدیر ارشد فناوری این شرکت منصوب کرد. به‌علاوه، کریگ گلایدن، مدیر اجرایی جنرال موتورز، به‌عنوان مدیر ارشد اداری باقی می‌ماند. هنوز مشخص نیست که چه کسی نقش مدیرعامل دائمی این شرکت را بر‌عهده می‌گیرد.
از‌دست‌دادن رهبر و مبتکری باتجربه که کروز را از استارتاپی کوچک در گاراژ به جایگاه فعلی خود رساند، برای این شرکت اصلاً اتفاق خوشایندی نیست. ناگفته نماند که کروز قصد داشت خدمات تاکسی رباتی خود را در سراسر آمریکا گسترش دهد.
تیم باقی‌مانده در کروز باید ضمن تاب‌آوری زیر فشار افکار عمومی، اعتماد آن‌ها را به فناوری خودران این شرکت دوباره جلب کند. تا آن زمان، آینده‌ی این شرکت مبهم باقی می‌ماند. در همین حین، کایل وگت در پستی از تصمیم خود برای وقت‌گذرانی بیشتر با خانواده و کشف ایده‌های جدید خبر داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا