احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت در اثر کاشت ناخن!


احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت در اثر کاشت ناخن!

به اذعان متخصصان پوست، کاشت ناخن به دلیل تجمع انواع آلودگی در زیر ناخن سبب پیدایش عوارض و برخی بیماری‌ها برای فرد می‌شود.

احتمال ابتلا به ایدز و هپاتیت در اثر کاشت ناخن!

به گزارش راهبرد معاصر؛ به گفته متخصصان، کاشت ناخن فقط به افرادی که به صورت مادرزادی ناخن ندارند یا اشخاصی که در اثر یک بیماری خاص ناخن خود را از دست می‌دهند توصیه می‌شود.

عوارض کاشت ناخن چیست؟

برای کاشت ناخن چسب‌هایی استفاده می‌شود که باعث نرسیدن هوا به ناخن می‌شود. عفونت‌های قارچی و باکتری اطراف ناخن از شایع‌ترین عوارض کاشت ناخن هستند، زیرا بعد از کاشت ناخن با خالی شدن تدریجی زیر آن، مکان مناسبی برای رشد و نمو عفونت‌های قارچی مهیا می‌شود.

یکی از بارزترین علائم ابتلا به عفونت قارچی ناخن، بدبویی ناخن است.

مشکل اینجاست که بعد از قارچ، درمان آن سخت و طولانی است، زیرا بافت ناخن معمولا به درمان دارو‌های ضد قارچی سخت پاسخ می‌دهد و اگر عفونت ادامه دار شود منجر به جداشدن ناخن می‌شود.

جالب است ناخن جدید که در مبتلایان به عفونت قارچی رشد می‌کند، نیز همچنان عفونی است و باید درمان شود. در این موارد حتما باید به پزشک مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو‌های قارچی پرهیز کرد.

کاشت دائمی، نسبت به کاشت موقت آسیب بیشتری به پوست می‌رساند و باعث شکنندگی، تغییر رنگ و التهاب دور ناخن می‌شود.

از دیگر عوارض کاشت ناخن می‌توان به اگزمای پوستی اشاره کرد که واکنش‌های حساسیتی یا آلرژیک بدن فرد به ناخن مصنوعی یا چسب‌های استفاده شده است. همچنین تغییر شکل صفحه ناخن (از بین رفتن صفحه اصلی) نیز عارضه دیگر کاشت ناخن است.

اگر قسمت کاشته شده ناخن دچار شکستگی شود، این امکان وجود دارد که به بافت پوست نیز آسیب جدی وارد شود. زیرا برای کاشت، سطح هر ناخن به وسیله سوهان برقی آن‌قدر تراشیده می‌شود تا لایه نازکی از ناخن روی آن باقی بماند.

اگر بهداشت توسط فردی که کاشت ناخن را انجام دهد، رعایت نشود شخص دچار عوارض جدی‌تری می‌شود. به عنوان مثال هنگامی که پوست کنار ناخن خونریزی کند و ابزار کار آلوده شود و این ابزار برای فرد بعدی استفاده شود، انتقال بیماری‌هایی مانند ایدز و هپاتیت دور از ذهن نیست. / باشگاه خبرنگاران توانا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل و سلامت ناخن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟