4 دلیل مهم برای تحصیل پزشکی در مجارستان


4 دلیل مهم برای تحصیل پزشکی در مجارستان

بسیاری از جوانان ایرانی آرزو دارند تا به تحصیل پزشکی در کشورهای دیگر بپردازند زیرا پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های ایران بسیار سخت بوده و کیفیت آموزش بسیاری از آنها پایین است. کسانی که شرایط پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی را دارند، به دنبال...

بسیاری از جوانان ایرانی آرزو دارند تا به تحصیل پزشکی در کشورهای دیگر بپردازند زیرا پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه‌های ایران بسیار سخت بوده و کیفیت آموزش بسیاری از آنها پایین است. کسانی که شرایط پذیرش در دانشگاه‌های بین‌المللی را دارند، به دنبال مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر هستند.

اولین کشوری که به دانشجویان علاقه‌مند به رشته پزشکی توصیه می‌شود، مجارستان است. این کشور هزاران دانشجوی بین‌المللی را پذیرش کرده و در دوره‌های مختلف آموزش می‌دهد. در این مطلب چهار دلیل مهم برای تحصیل پزشکی در کشور مجارستان را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

1)پذیرش تعداد زیادی دانشجو

کشور مجارستان میزبان خوبی برای دانشجویان بین‌المللی است. تاکنون بیشتر از ۱۰ هزار دانشجو از کشورهای دیگر به مجارستان مهاجرت کرده و در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کرده‌اند. دلایل بسیار زیادی برای جذب دانشجویان به دانشگاه‌های این کشور وجود دارد که مهم‌ترین آنها کیفیت بالای دوره‌های دانشگاهی است.

اگر شما هم به یکی از رشته‌های گروه علوم پزشکی مانند داروسازی، پرستاری، پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی علاقه دارید ما به شما کشور مجارستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور بسیار ساده‌تر از دیگر کشورهای اروپایی مانند آلمان، نروژ، سوئد و فرانسه است.

تعداد دانشجویانی که مجارستان در رشته پزشکی پذیرش می‌کند نیز در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر است. پس متقاضیان شانس بیشتری برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور دارند. شما با مشورت با موسسه مهاجرتی معتبر می‌توانید شانس خود را چند برابر کنید. البته پذیرش تعداد زیادی دانشجو از کیفیت دوره‌های آموزشی کم نمی‌کند.

2)مدارک تحصیلی معتبر

تمام مدارک که از دانشگاه‌های پزشکی در مجارستان صادر می‌شود، توسط سازمان بهداشت جهانی پذیرفته می‌شود. پس شما هیچ محدودیتی برای اشتغال در نقاط مختلف جهان ندارید. با انتخاب مجارستان برای تحصیل در پزشکی، آینده درخشانی را برای خود ترسیم خواهید کرد.

همان‌طور که می‌دانید سازمان بهداشت جهانی تنها مدارکی را معتبر می‌داند که سیستم آموزشی قدرتمندی آن را ارائه کرده باشد. پس این امر نشان‌دهنده سطح علمی بالای دانشگاه‌های پزشکی مجارستان در جهان است. اگر شما هم تصمیم دارید با مدرک پزشکی خود در کشورهای دیگر دنیا مشغول به طبابت شوید باید دانشگاه معتبری را انتخاب کنید.

البته هیچ محدودیتی برای بازگشت به ایران و اشتغال در آن نیز وجود ندارد. مدارک دانشگاه‌های مجارستان مورد تأیید وزارت بهداشت ایران نیز هستند. در صورتی که دانشگاه خاصی را انتخاب کرده‌اید می‌توانید از مشاوران حقوقی یک موسسه مهاجرتی، میزان اعتبار مدارک آن را جویا شوید. به هر حال تحصیل پزشکی دوره طولانی است که نباید آن را در دانشگاهی نامناسب سپری کرد.

4 دلیل مهم برای تحصیل پزشکی در مجارستان

3)برگزاری دوره‌های پزشکی به دو زبان

بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا زبان بومی خود را برای آموزش پزشکی در دانشگاه‌های معتبر انتخاب می‌کنند اما مجارستان تلاش کرده است تا شرایط را برای دانشجویان بین‌المللی راحت‌تر کند. بدین منظور دوره‌های تحصیل پزشکی به دو زبان آلمانی و انگلیسی در این کشور ارائه می‌شود.

شما می‌توانید به انتخاب دانشگاه‌های دولتی و خصوصی مختلف به تحصیل پزشکی در این کشور بپردازیم. برای آنکه از زبان تدریس این دوره‌ها اطلاع پیدا کنید باید نام دانشگاه خود را به یک موسسه مهاجرتی معتبر اعلام نمایید. کارشناسان این مجموعه با بررسی وب‌سایت دانشگاه و مطالعه قوانین آن شرایط پذیرش از جمله زبان تدریس را به شما توضیح می‌دهند.

4)امکانات رفاهی خوب و هزینه تحصیل پایین

بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت به مجارستان را دارند، امکانات رفاهی این کشور را بررسی می‌کنند. به هر حال شما باید در طول دوره تحصیل خود در این کشور اقامت کرده و از امکانات گسترده آن استفاده کنید. البته کشورهای مختلفی وجود دارند که امکانات زیادی را به مهاجران ارائه می‌کنند اما هزینه زندگی در آنها بسیار بالاست.

به طور مثال زندگی در سوئیس هزینه بسیار سنگینی را به مهاجران بین‌المللی تحمیل می‌کند. در صورتی که در مجارستان می‌توانید بهترین امکانات رفاهی را با هزینه مقرون‌به‌صرفه دریافت نمایید. از طرفی شهریه دانشگاه در برای تحصیل پزشکی در مجارستان نیز بسیار منصفانه است.

دانشجویان با وجود دریافت آموزش با کیفیت بالا، هزینه‌ای منصفانه و مقرون‌به‌صرفه را پرداخت می‌کنند. افراد بااستعداد نیز می‌توانند از انواع بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌های مجارستان استفاده کنند. تمام دانشجویان ساکن در مجارستان در حین تحصیل خود بیمه درمانی هستند و در صورت بروز مشکل می‌توانند به صورت رایگان از خدمات درمانی استفاده نمایند. آمارها نشان می‌دهد که زندگی دانشجویی در مجارستان کمترین هزینه را در میان کشورهای اتحادیه اروپا دارد.

چرا دانشجویان پزشکی مجارستان را انتخاب می‌کنند؟

شاید برای شما این سواحل پیش آمده باشد که با وجود تمام دلایلی که در این مطلب عنوان شد چرا دانشجویان پزشکی کشور مجارستان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می‌کنند؟ در سیستم آموزشی این کشور، امکان انتقال دانشجو به کشورهای آمریکایی نیز وجود دارد. همچنین فارغ‌التحصیلان پزشکی در مجارستان به راحتی می‌توانند در کشورهای اروپایی مانند هلند مشغول به کار شوند. درآمد متوسط پزشکان در کشور هلند بسیار بالا بوده و این افراد آینده درخشانی در آن کشور دارند.

با تحصیل پزشکی در مجارستان می‌توانید کمترین هزینه و شهریه دانشگاه را برای این رشته پرداخت کرده و پس از فارغ‌التحصیلی به بالاترین درآمد در میان مشاغل مختلف برسید. چه انگیزه‌ای بالاتر از اینکه آینده خود را با کمترین هزینه و زحمت بسازید. پس در انتخاب مجارستان به عنوان مقصد مناسب برای تحصیل پزشکی، تردید به خود راه ندهید.

تحصیل رشته پزشکی در کشور مجارستان با رویال مهاجرت

اگر شما هم برای پذیرش در دانشگاه‌های پزشکی کشور مجارستان دلایل قانع‌کننده‌ای دارید، باید از راهی مطمئن و مناسب برای اپلای در این دانشگاه‌ها اقدام کنید. سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به این آرزو استفاده از خدمات یک موسسه مهاجرتی است. رویال مهاجرت با سوابق درخشان خود نشان داده است که مسیر پذیرش دانشجویان در رشته پزشکی کشور مجارستان را می‌داند. پس به راحتی می‌تواند به شما برای رسیدن به این هدف کمک کند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعلام نتایج قطعی انتخابات دور دوم مجلس در استان‌های خوزستان، فارس، همدان و لرستان + جدول