12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی


12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چه رنگی است؟ شاید تابه‌حال به بازسازی سرویس بهداشتی خانه‌تان فکر کرده‌ باشید. یکی از سخت‌ترین بخش‌های این کار انتخاب رنگ مناسب برای کاشی‌هاست. هیچ قانون مشخص و یکسانی برای انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی وجود...

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی چه رنگی است؟ شاید تابه‌حال به بازسازی سرویس بهداشتی خانه‌تان فکر کرده‌ باشید. یکی از سخت‌ترین بخش‌های این کار انتخاب رنگ مناسب برای کاشی‌هاست. هیچ قانون مشخص و یکسانی برای انتخاب رنگ کاشی سرویس بهداشتی وجود ندارد. هزاران ترکیب زیبا وجود دارند که می‌توانید از آنها برای این فضا استفاده کنید، اما کدامشان بهتر است؟ کدام رنگ‌ها برای سرویس بهداشتی کوچک مناسب است؟ چه رنگی احساس آرامش و تمیزی را القا می‌کند؟ در ادامه نکاتی را مطرح کرده‌ایم که تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر می‌کنند. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

۱. سبکی کلی انتخاب کنید

قبل از جست‌وجو برای یافتن کاشی مناسب سرویس بهداشتی باید سبکی کلی انتخاب کنید. کاشی‌های سرویس بهداشتی بسیار متنوع‌اند. طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌ها وجود دارد که ممکن است شما را سردرگم کند، بنابراین بهتر است اول سبک دلخواهتان را انتخاب کنید. کاشی‌های هتلی، کاشی‌های هندسی و کاشی‌های رنگی پرطرف‌دارترین کاشی‌ها هستند.

انتخاب سبک کلی گستره جست‌وجویتان را محدود می‌کند و دیگر گیج نخواهید شد. کاشی‌های هتلی رنگ‌های خنثی و طراحی مینیمال دارند. کاشی‌های هندسی الگوهای هندسی جذابی می‌سازند که جذابیت بصری سرویس بهداشتی و حمام را افزایش می‌دهند. اگر هم ترجیح می‌دهید فضای سرویس بهداشتی و حمام آرامش‌بخش و مدرن باشد، می‌توانید کاشی‌های رنگی با طرح‌های زینتی بخرید.

۲. اندازه کاشی را در نظر بگیرید

امروزه اگر به کاشی‌فروشی‌ها بروید، دریایی از کاشی‌های مختلف با ابعاد متفاوت را می‌بینید. به همین دلیل قبل از خرید کاشی بهتر است تصمیم بگیرید کاشی با چه اندازه‌ای برای شما مناسب‌تر است. کاشی‌ ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر محبوب‌ترین برای کفپوش سرویس بهداشتی است، اما برای دیوارها دست‌تان در انتخاب باز است. می‌توانید بنا به طراحی مدنظرتان، کاشی‌های کوچک را انتخاب کنید و با بندکشی ظاهری کلاسیک ایجاد کنید یا کاشی‌های خیلی بزرگ بخرید تا دیواری بدون درز و بندکشی داشته باشید.

۳. کاشی‌های مختلف را ترکیب کنید

اگر می‌خواهید جلوه‌ای منحصربه‌فرد و مدرن ایجاد کنید، می‌توانید چند رنگ یا چند مدل کاشی متفاوت را در کنار هم استفاده کنید. چیدمان کاشی‌های مختلف در کنار هم ایده جدید و جذابی است، اما ممکن است سرویس بهداشتی شما را شلوغ و آشفته کند، بنابراین در انتخابشان باید دقت کنید.

همیشه ابتدا کاشی‌های کفپوش را انتخاب کنید و متناسب با آن، درباره کاشی‌های دیوار تصمیم بگیرید. طراحان داخلی می‌گویند بهتر است گزینه‌های خود را محدود کنید و حداکثر از ۳ نوع کاشی مختلف استفاده کنید.

۴. به محل قرارگیری دوش حمام دقت کنید

اگر دوش و حمام شما فضای اختصاصی ندارد، برای انتخاب کاشی‌های سرویس بهداشتی باید حواستان به این مسئله باشد. در زمان حمام‌کردن، آب و کف زیادی روی کاشی‌ها می‌ریزد و ممکن است زمین لغزنده و خطرناک شود. برای جلوگیری از خطر، بهتر است کاشی‌های ضدلغزش بخرید. طراحان داخلی پیشنهاد می‌دهند برای حفظ ظاهری یکپارچه از همان کاشی به‌عنوان کفپوش تمام سرویس بهداشتی استفاده کنید.

۵. کیفیت کاشی را فراموش نکنید

بیشتر مردم موقع انتخاب کاشی اشتباهی بزرگ مرتکب می‌شوند و به کیفیت کاشی توجه نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند کاشی ارزان‌تری بخرند که خطایی پرهزینه است. کاشی‌های ارزان معمولا خیلی زود خراب می‌شوند و هزینه تعمیر و نگهداری زیادی دارند. بهتر است در ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید و کاشی‌هایی بخرید که در طولانی‌مدت سالم بمانند و هرسال نیاز نباشد آنها را عوض کنید.

۶. از چرخه رنگ کمک بگیرید

چرخه رنگ مرجع خوبی برای انتخاب رنگ است و با کمک آن می‌توانید بهترین رنگ برای کاشی سرویس بهداشتی را پیدا کنید. چرخه رنگ را بر اساس مفاهیم رنگ‌شناسی تنظیم کرده‌اند و در آن رنگ‌هایی مشابه کنار هم قرار گرفته‌اند که طیف یکسانی دارند. رنگ‌هایی که روبه‌روی هم هستند هم مکمل یکدیگرند، بنابراین با یک نگاه به چرخه رنگ می‌توانید ترکیب‌ رنگ‌های جذاب و جدیدی بسازید. مثلا رنگ بنفش و زرد که مقابل یکدیگرند، مکمل هم محسوب می‌شوند و هارمونی محیط را حفظ می‌کنند و فضایی جذاب برایتان می‌سازند.

۷. ۳ رنگ انتخاب کنید

از قانون ۳ رنگ برای طراحی سرویس بهداشتی خود استفاده کنید. یک رنگ خنثی، یک رنگ پخته و یک رنگ درخشان انتخاب کنید. برای ترکیب این ۳ رنگ می‌توانید از قانون ۱۰-۲۰-۷۰ استفاده کنید، یعنی ۷۰درصد فضا را با رنگ خنثی، ۲۰درصد آن را با رنگ پخته و ۱۰درصد باقی‌مانده را با رنگ درخشان بپوشانید. البته می‌توانید رنگ کل کاشی‌ها را خنثی انتخاب کنید و از دو رنگ دیگر در چیدمان و سایر المان‌های محیطی استفاده کنید.

اگر می‌خواهید چیدمان مدرن‌تری داشته باشید، رنگ خنثی جدیدی انتخاب کنید. نیازی نیست رنگ خنثی شما حتما سفید یا خاکستری باشد. کرم خیلی روشن یا سبز روشن خنثی بهترین رنگ برای حمام است. این رنگ‌ها زیبا هستند و احساس آرامش و راحتی را تداعی می‌کنند.

۸. از رنگ‌های تیره نترسید

بسیاری از مردم از رنگ‌های تیره می‌ترسند. آنها فکر می‌کنند کاشی‌های تیره فضا را کوچک و ترسناک می‌کنند و بنابراین برای رنگ مناسب فضاهای کوچک نیستند، اما این درست نیست. طراحان داخلی می‌گویند رنگ‌های تیره اتاق را کوچک‌تر نمی‌کنند، بلکه به آن عمق بیشتری می‌دهند. کاشی‌های زغالی یا شکلاتی می‌توانند بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی باشند. کاشی‌های تیره در ترکیب با کمد و وسایل سفیدرنگ جلوه بهتری پیدا می‌کنند. برای تکمیل چیدمان نیز می‌توانید از آینه‌های بزرگ، لوازم تزئینی کوچکی به‌رنگ سبز روشن و لامپ‌های ‌ال‌ای‌دی استفاده کنید.

۹. از طبیعت الهام بگیرید

12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی

رنگ‌های طبیعی همیشه خوب با هم ترکیب می‌شوند. این رنگ‌ها احساس آرامش و نشاط را برای ما تداعی می‌کنند و به فضا انرژی و احساس خوب می‌دهند. برای انتخاب بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی می‌توانید از طبیعت الهام بگیرید؛ مثلا آبی ملایم یادآور آسمان آرام و سبز‌ خاکی تداعی‌کننده جنگل‌های بکر است. احساس خود را با این رنگ‌ها بیان کنید و فضایی را بسازید که دوست دارید. چیدمان سرویس بهداشتی خود را می‌توانید با عناصر طبیعی دیگر مثل چوب بامبو، سنگ‌های کوچک یا یک گیاه کوچک تکمیل کنید.

۱۰. از رنگ‌های شاد بهره بگیرید

اگر عاشق سبز چمنی یا سرخابی هستید، از آنها اجتناب نکنید. رنگ دلخواهتان را در کنار یک رنگ خنثی قرار دهید و از آن لذت ببرید. این ترکیب می‌تواند بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی باشد. متناسب با فضای سرویس بهداشتی، یک یا دو دیوار را با کاشی‌هایی به رنگ دلخواهتان بپوشانید و سایر دیوارها و المان‌های بزرگ را به رنگ خنثی درآورید. فراموش نکنید در انتخاب تزئینات هم از این روش کمک بگیرید. یک حوله، شمع یا دیوار کوب به رنگ دلخواهتان تهیه کنید و در کنار وسایلی بگذارید که رنگ خنثی دارند. این کار هارمونی فضا را حفظ می‌کند.

۱۱. به بخش‌های دیگر خانه نگاه کنید

سرویس بهداشتی و حمام هم بخشی از خانه شما هستند. برای رعایت هارمونی و تطابق رنگی می‌توانید از سایر قسمت‌های خانه خود ایده بگیرید. این کار بر هویت کلی خانه تأکید می‌کند و یک جریان منسجم زیبایی‌شناسی در سراسر منزلتان برقرار می‌کند. اگر از رنگ‌های تکراری خسته شده‌اید، می‌توانید رنگی را که در چیدمان خانه‌تان وجود دارد، در نظر بگیرید و طیف‌های دیگر آن رنگ را برای کاشی سرویس بهداشتی انتخاب کنید.

۱۲. ۲ رنگ خنثی را ترکیب ‌کنید‌

بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی کوچک رنگ‌های خنثی است. یک ترکیب رنگی خنثی فضایی آرام و دلنشین ایجاد می‌کند. برای ترکیب ۲ رنگ خنثی از نسبت توزیع ۳۰ به ۷۰ استفاده کنید؛ مثلا ۷۰درصد فضای سرویس بهداشتی را با رنگ سفید بپوشانید و ۳۰درصد دیگر را با رنگ خاکستری. طراحان داخلی می‌گویند برای جذابیت بصری بیشتر بهتر است از کاشی‌های طرح‌دار یا سنگ مرمر رگه‌دار کمک بگیرید.

سخن آخر

امروزه سرویس بهداشتی و حمام فقط فضایی کاربردی نیستند، بلکه بخشی از هویت خانه محسوب می‌شوند. انتخاب رنگ کاشی و دکوراسیون این فضا باید متناسب با سلیقه شما باشد تا هر روز احساس آرامش و راحتی داشته باشید. به‌کمک نکات ذکرشده در این مقاله می‌توانید بهترین رنگ برای سرویس بهداشتی و حمام را انتخاب کنید. اگر این مقاله برایتان مفید بوده است، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و نظرتان را برایمان بنویسید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟