4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب


4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب بدون شک جراحی مغز و اعصاب حساسیت و پیچیدگی بالایی دارد، بنابراین، مسئولیت آن باید بر دوش یک فرد باتجربه و باسواد، متخصص در این زمینه باشد! یک جراح مغز و اعصاب، فردی است که با...

4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب

4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب

بدون شک جراحی مغز و اعصاب حساسیت و پیچیدگی بالایی دارد، بنابراین، مسئولیت آن باید بر دوش یک فرد باتجربه و باسواد، متخصص در این زمینه باشد! یک جراح مغز و اعصاب، فردی است که با دانایی و مهارت کافی، زندگی بیماران خود را نجات می‌دهد، چراکه بیماری‌های مربوط به مغز و اعصاب کاملا جدی و حساس هستند. درصورت مواجه با بیماری‌های مغز و اعصاب، انتخاب بهترین جراح مغز اولین اقدامی است که باید توسط بیمار صورت بگیرد. این مطلب شما را برای انتخاب بهترین دکتر جراح مغز و اعصاب راهنمایی می‌کند.

جراح مغز و اعصاب کیست؟

جراح مغز و اعصاب پزشکی است که پس از اتمام تحصیل پزشکی عمومی، به‌طور تخصصی رشته جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات را پشت سر می‌گذراند. جراحان این رشته در زمینه جراحی‌ تومورهای مغزی و نخاعی، جراحی ستون فقرات، جراحی آنوریسم مغزی و سایر بیماری‌ها که به جراحی مغز و اعصاب مرتبط می‌شوند، تخصص پیدا می‌کنند.

چرا به جراح مغز و اعصاب نیاز پیدا می‌کنیم؟

افراد در سنین مختلف، ممکن است که به بهترین جراح مغز و اعصاب تهران نیاز پیدا کنند. اما مواردی که باعث می‌شود به انتخاب بهترین جراح مغز نیاز پیدا کنیم، چیست؟ در این بخش به این سوال، پاسخ می‌دهیم. مواردی همچون:

  • تومورهای مغزی
  • ضربه مغزی
  • فتق دیسک کمر
  • پارکینسون
  • صرع
  • هیدروسفالی
  • ام اس | MS
  • سیاتیک
  • تنگی کانال نخاعی
  • شکستگی ستون فقرات
  • بی‌حسی بخش‌های مختلف بدن در زمانی طولانی
  • ناتوانی در گرفتن و بالا آوردن اشیا
  • سردردهای مداوم
  • اختلال در حرکت
  • تشنج

چه زمان به دکتر جراح مغز و اعصاب تهران مراجعه کنیم؟

به طور کلی متخصصان جراح مغز و اعصاب تهران با توانایی درمان انواع بیماری‌های مرتبط به اختلال‌های سیستم عصبی بدن مانند سکته مغزی، صرع (اختلالات تشنجی)، ام اس (MS)، آسیب نخاعی، آسیب به سر، مننژیت (عفونت‌های سیستم‌های عصبی)، اختلالات ستون فقرات، تومور مغزی، پارکینسون، آلزایمر را دارد. شما با داشتن علائم زیر باید به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید:

  • اختلال یادگیری
  • بی‌اختیاری در حرکت یا کنترل ادرار
  • سردرد
  • فراموشی و اختلال حافظه
  • اختلال در حرکت بدون مشکل اسکلتی عضلانی
  • کاهش حس‌ها بدون آسیب اندام‌های حسی

اهمیت انتخاب جراح مغز خوب

انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب، از مهم‌ترین مواردی است که افراد می‌توانند برای خود تصمیم گیری کنند. می‌توان برای درمان تمامی بیماری‌ها چه مشکلات سیستم عصبی و چه ضربه مغزی به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد. به علت اینکه سیستم عصبی و مغزی در انسان به عنوان فرمانده کل بدن به حساب می‌آید و اگر اختلالی در عملکرد این ناحیه ایجاد شود رسماٌ فرد فلج خواهد شد.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب

4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب

درنظر داشته باشید که جراحی در نواحی عصبی، یکی از دشوارترین رشته‌های پزشکی درنظر گرفته می‌شود. بنابراین، افراد کمی هستند که صلاحیت کافی برای اجرای انواع جراحی‌های مغز و اعصاب را داشته باشند. اگر می‌خواهید از تصمیم خود برای انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب مطمئن باشید، حتما فاکتور‌های زیر را درنظر بگیرید:

1. تجربه جراح

بدون شک جراحان باتجربه در طی سال‌های فعالیت خود با وضعیت‌های متعددی روبه‌رو بوده‌اند. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا در شرایط بحرانی، به‌خوبی کنترل اوضاع را در دست بگیرند.

2. دانش و تخصص

یکی از مهم‌ترین معیارها بررسی سطح دانش و تخصص جراح مورد نظر است. حتما در حین تصمیم‌گیری، رزومه علمی و دستاوردهای جراح مورد نظر را بررسی کنید، این اطلاعات را می‌توان ازطریق یک سرچ ساده به‌دست آورد.

3. به‌روز بودن جراح

درنظر داشته باشید که علم همواره درحال پیشرفت است، به‌طوریکه سالانه روش‌ها و متدهای پزشکی جدید ارائه می‌شوند. به‌روز بودن جراح از این نظر مفید است که بیمار از جدیدترین روش‌های علمی و داروهای عرضه شده در این زمینه بهره خواهد برد.

4. تشخیص صحیح و توانایی حل مسئله

قطعا توانایی جراح برای تشخیص درست مشکل بیمار ویژگی مهمی محسوب می‌شود. همچنین، جراح باید بتواند با استفاده از جدیدترین اطلاعات علمی، بهترین روش درمان را برای بیمار خود درنظر بگیرد.

بررسی ویژگی های جراح مغز حرفه ای

4 معیار مهم در انتخاب جراح مغز و اعصاب

چگونه می‌توان یک جراح مغز و اعصاب موفق را با ویژگی‌های مشخص شناخت؟ این یکی از مهمترین سوالاتی است که هنگام پیدا کردن بهترین جراح مغز و اعصاب تهران باید از خودتان بپرسید. در این بخش برخی از ویژگی‌های بهترین جراح مغز و اعصاب تهران را برای شما عزیزان بازگو می‌کنیم.

1. تخصص و تبحر

یک جراح مغز موفق باید در زمینه‌ی کاری خود تخصص و تبحر بالایی داشته باشد، تا بتواند بهترین خدمات را به بیماران ارائه دهد.

2. حفظ اسرار و محرمانگی

رازدار بودن و احترام به حریم شخصی بیماران، امری بسیار حائز اهمیت است تا اطلاعات حساس بیماران در امان باشد و سلامت روحی آن‌ها تضمین شود.

3. خوش‌برخورد و مهربانی

جراح مغز و اعصاب که خوش‌رو و مهربان با بیماران خود برخورد کند، همواره به خاطر خواهد ماند و تجربه‌ی خوبی برای بیماران به ارمغان خواهد آورد.

4. دلسوزی نسبت به بیماران

این ویژگی نشان‌دهنده اهمیت پزشک نسبت به سلامت بیماران است.

5. بیمارمحوری

یک جراح مغز باید به گونه‌ای باشد که منافع اقتصادی خود را به سلامتی بیمار ترجیح ندهد و همواره بیمارمحور باشد.

6. اطلاعات به‌روز و دانش بالا

اطلاعات به‌روز و دانش بالا برای استفاده از جدیدترین متد های درمانی جهانی، از ویژگی‌های اساسی یک جراح مغز موفق است.

7. برنامه‌ریزی و زمان‌بندی منظم

داشتن برنامه‌ریزی منظم برای جلب وقت بیماران و اجرای درمان‌ها به موقع، مهمترین ویژگی یک جراح مغز و اعصاب موفق است.

8. انصاف در هزینه‌ها

انصاف در تعیین هزینه‌های درمانی و دریافت ویزیت از افراد مستمند، از دیگر ویژگی‌های مهم می‌باشد.

9. حفظ اخلاق حرفه‌ای

این ویژگی نشان‌دهنده وفاداری به اخلاق حرفه‌ای و سوگندنامه پزشکی است.

10. قدرت تصمیم‌گیری درست

جراح موفق باید در هنگام انجام جراحی‌های درمانی، دارای قدرت تصمیم‌گیری درست و به موقع باشد.

تفاوت جراح مغز و اعصاب با متخصص

یک فرد متخصص، بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی شامل مغز، نخاع و اعصاب را تشخیص داده و درمان می‌کند. درحالی‎که، جراحان مغز و اعصاب، این بیماری‌ها را از طریق جراحی یا غیرجراحی تشخیص داده و درمان می‌کنند. معمولا به این صورت است که در ابتدا، بیماران به متخصص مراجعه می‌کنند، سپس با پیشنهاد متخصص، به جراح مغز و اعصاب برای درمان حرفه‌ای ارجاع داده می‌شوند.

گرفتن نوبت از بهترین جراحان مغز در تهران

برای اینکه بتوانید دکتر جراح مغز و اعصاب تهران را پیدا کنید، ابتدا از سمت چپ بخش جستجو روی «همه ایران» کلیک کرده و شهر تهران را انتخاب کنید. سپس از لیست تخصص‌های دکتردکتر، «جراح مغز و اعصاب» را انتخاب کنید تا لیست پزشکان متخصص و فوق تخصص شهر تهران برای شما نمایش داده شود.

نوبت‌دهی اینترنتی متخصص جراح مغز و اعصاب تهران چگونه است؟

نوبت‌دهی پزشکان جراح مغز و اعصاب تهران به صورت اینترنتی در سایت دکتردکتر انجام می‌شود. به این معنی که برای دریافت نوبت دکتر دیگر نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری به مطب نیست. شما می‌توانید به صورت کاملا آنلاین و 24 ساعته از دکترهای جراح مغز و اعصاب شهر تهران نوبت بگیرید. همچنین امکان لغو یا جابه‌جایی رایگان نوبت از حساب کاربری وجود دارد. البته برای پزشکانی که پرداخت ودیعه دارند، بازگشت وجه تنها تا قبل از 24 ساعت امکان پذیر است.

جمع‌بندی

باتوجه به راهنمایی که مطالعه کردید، پیش از انتخاب بهترین جراح مغز و اعصاب حتما معیارهای معرفی شده را بررسی کنید. با درنظر گرفتن این معیارها، خاطر شما برای بهترین گزینه، آسوده خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!