انتقاد استاندار کرمان از عدم همکاری شرکت نفت با پیمانکاران مسکن ملی


انتقاد استاندار کرمان از عدم همکاری شرکت نفت با پیمانکاران مسکن ملی

استاندار کرمان با انتقاد از عملکرد شرکت نفت جهت تامین سوخت مورد نیاز پیمانکاران برای زیرساخت‌ های پروژه‌های مسکن ملی، عنوان کرد: در صورت عدم همکاری لازم این شرکت، مراتب اعلام و برخورد لازم انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه شورای مسکن استان کرمان بعد از ظهر سه‌ شنبه ۷ آذر با حضور استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان و سایر اعضا در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه گفت: طرح مسکن مهر بشری کرمان که در قالب تعاونی شکل گرفته است، مباحث حقوقی خاص خود را دارد که در این زمینه نیز دولت پیگیری لازم را انجام می‌ دهد.

وی ابراز داشت: همچنین سایر پروژه‌ های مسکن مهر که ناتمام مانده است، در کارگروه مربوطه با حضور معاون عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان مطرح و نتایج آن در جلسه شورای مسکن اعلام شود.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که فرآیند آماده‌سازی زمین‌ ها در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری باید سرعت بیشتری به خود بگیرد، عنوان کرد: در خصوص منابع مورد نیاز برای تامین اعتبار پروژه‌ های نهضت ملی مسکن، سهم استان رضایت‌ بخش بوده و در این زمینه در سطح کشور عملکرد خوبی داشته‌ ایم.

فداکار، با انتقاد از عملکرد شرکت نفت جهت تامین سوخت مورد نیاز پیمانکاران برای زیرساخت‌ های پروژه‌ های مسکن ملی، تاکید کرد: در صورت عدم همکاری لازم این شرکت، مراتب اعلام و برخورد لازم انجام خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که هفته آینده شورای بانک‌ های استان برگزار و عملکرد بانک‌ ها در خصوص طرح نهضت ملی مسکن بررسی می‌ شود، عنوان کرد: بانک‌ های دیگر نیز مکلف هستند, در کنار بانک مسکن اقدام به ارائه تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن کنند.

ثبت نام ۲۱۱ هزار واحد نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه، گفت: تاکنون ۲۱۱ هزار واحد نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت‌ نام کرده‌ اند و از این تعداد، ۵۳ هزار نفر ثبت‌ نام نهایی شده‌ اند.

وی بیان داشت: بیش از ۴ هزار واحد در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مرحله سقف و اسکلت رسیده‌ اند، همچنین الحاقات کامل با پیگیری استاندار در استان انجام شده و در این زمینه شرایط مناسبی داریم.

معاون عمرانی استاندار کرمان، خاطرنشان کرد: ۷۲۲ هکتار هم برای بانک زمین در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد و همچنین ۶۴۵ هکتار زمین خام وجود دارد، که باید آماده‌سازی آن انجام شود.

استان کرمان رتبه اول در زمینه تامین زمین در کشور

رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۴۵ هکتار از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی هستند، بیان داشت: بر اساس برنامه‌ ریزی انجام شده بیش از ۲ هزار واحد تا دهه فجر افتتاح می‌ شود.

وی عنوان کرد: اراضی واگذار شده قانونی جوانی جمعیت و فرزندآوری ۶۱۲ قطعه است و در ادامه نیز قطعاتی تا پایان سال واگذار می‌ شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان، با بیان این مطلب که در طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری ۱۷ هزار ثبت‌ نامی داشته‌ ایم که پرونده ۴ هزار نفر آماده شده است، ابراز داشت: استان کرمان رتبه اول در زمینه تامین زمین برای مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ سال را کسب کرده است. / استانداری کرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا