دلیل ایجاد سنگ کلیه چیست؟


دلیل ایجاد سنگ کلیه چیست؟

کارشناس برنامه گفت: متاسفانه ایجاد سنگ‌های سیستم ادراری فوقانی (کلیه‌ها) با توجه به سبک زندگی در دهه‌های اخیر، شیوع بیشتری پیدا کرده‌اند.

در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما فاطمه گیتی نورد، متخصص کلیه مجاری ادرار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره‌ی باور‌های درست و نادرست در خصوص سنگ‌های کلیه به گفتگو پرداخت.

کارشناس برنامه با بیان این مطلب که متاسفانه ایجاد سنگ‌های سیستم ادراری فوقانی (کلیه‌ها) با توجه به سبک زندگی در دهه‌های اخیر، شیوع بیشتری پیدا کرده اند، افزود: زمانی که اجزای تشکیل دهنده سنگ دفع بیشتری از کلیه‌ها پیدا کنند، از حالت محلول خارج می‌شوند، به و ضعیت فوق اشباع می‌رسند، رسوب می‌کنند و تشکیل سنگ می‌دهند.

کارشناس برنامه ادامه داد: مصرف کلسیم و ویتامین D در افرادی که با کمبود این مواد مواجهند، به هیچ وجه باعث افزایش ریسک سنگ‌سازی نمی‌شود. همچنین گفت: استفاده از مکمل ویتامین سی، به عنوان ویتامین بدون ضرر در بین مردم شناخته شده است، در صورتی که مصرف بیش از نیاز آن در بدن، با افزایش میزان سنگ‌های کلسیم اگزالاتی همراه است.

میهمان برنامه یادآور شد: برخلاف تصور عامه، ماء الشعیر جزو مایعاتی است در ایجاد سنگ کلیه نقش موثری دارد و تنها در زمانی که سنگ کلیه در فاز دفع قرار داشته باشد، با تولید ادرار بیشتر به دفع سنگ کلیه کمک می‌کند.

برنامه ضربان همه روزه از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۶ از شبکه سلامتی شیما پخش می‌شود.

دلیل ایجاد سنگ کلیه چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیماری‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟