3 انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم می رسد


3 انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم می رسد

انشاهای درباره کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد را در این مطلب می خوانید.

انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم میرسد یکی از مهمترین انشاها در دوران مدرسه است. کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد یک ضرب المثل قدیمی است که مفهوم آن این است که معمولا برای اشاره به این موضوع کاربرد دارد که دست تقدیر و سرنوشت دو آدم که در حق هم بدی و خوبی کرده اند را باز هم در جایی مقابل هم قرار می دهد.

در این مطلب از افکارنیوز به بیان 3 انشا درباره کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد می پردازیم:

متن اول انشا درباره کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد

3 انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم می رسد

چه قدر راحت در مورد هم حرف می زنیم، پشت سر از بدهایش می گوییم و غیبت می کنیم، هر کاری که از دستمان بر می آید برای خرابی و نابودیش انجام می دهیم. باور نداریم که حتما روزی با طرف مقابل رو به رو می شویم و همه حرفهای ما را نه کم و نه زیاد تحویل مان می دهند.

روزهایی که در کنار هم هستیم از یاد می بریم و لب به غیبت و ناسزا و سخن ناصواب می زنیم، تحقیق شغلی اش را خراب می کنیم و تا می توانیم بد می گوییم. یادمان می رود که ممکن است که روزی در کنار دوستمان باشیم و همه کارها برملا شود و دوست مان ببیند که چه نقابی بر چهره زده ایم و تا می توانستیم حرف بد

پشت سرش زدیم. چه قدر راحت در کنار دیگران قضاوتش کردیم و به آسانی آبرو یش را بردیم. از همه چیزش گفتیم و اصلا فکر نکردیم که ممکن است روزی با دست خدا و تقدیر همه چیز رو شود. در کمال ناباوری و زمانی که هیچ تصورش را هم نمی کردیم همه چیز مشخص گردد.

کاش در آن لحظه زمین دهن باز کند و به داخلش برویم ولی صحنه بی امان رسوایی را به چشم خود نبینیم. آن لحظه نه حرفی برای گفتن داریم و نه رویی برای نگاه کردن، از چه کسی عذر خواهی کنیم و از چه کسی طلب بخشش که با دست خودمان و به شیوه کاملا دوستانه دیگری را از شغلی و موقعیتی باز داشتیم و حال باید همه عمرش در سختی و درد سر و نگرانی باشد و ما هم تماشاگر، ای کاش کمی عاقل می بودیم و فکر می کردیم که روزی به این جا می رسیم که باید در مقابلش در رسوایی قرار گیریم هیچ وقت چنین رفتار زشتی را مرتکب نمی شدیم.

انسانها اگر عاقبت اندیش باشند، اگر کمی به رفتارهای خود مراجعه کنند و بدانند که هیچگاه خورشید پشت ابر نمی ماند و همه چیز واضح و روشن می شود، هیچ وقت چنین رفتار زشت را انجام نمی دادند. بهتر است همیشه به عاقبت کارتان کمی بیشتر فکر کنید.

متن دوم انشا درباره کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد

تمامی مدارکم را پر کردم و راهی اداره ای شدم که قرار بود در آنجا مشغول به کار شوم. به اتاق مسئول اداره رسیدم و مدارکم را تحویل دادم و برگشتم خانه و چشم به راه شدم تا جواب و نتیجه اعلام شود.

کم کم زمان اعلام شده تمام شد و از تماس با من خبری نشد. دو سه روز گذشت و به اتفاق پدرم به اداره مورد نظر رفتیم و در حالی که هیچ امیدی نداشتیم و نگران بودیم. به در اداره که رسیدم پسر خاله ام را در اتاق رئیش دیدم و با هم وارد شدیم .

او چند سالی از من بزرگتر بود و در آن اداره سابقه کار داشت. وقتی وارد شدیم او هم با ما وارد اتاق شد. با پدرم بودم و او هم نگران من بود و شروع به حرف زدن کرد و پرسید فرزندم نزدیک سه ماه است که در اداره شما فرم پر کرده و شما گفته اید که او حتما مشغول به کار خواهد شد ولی با او تماس نگرفتید.

ناگهان رنگ پسرخاله ام پرید و سکوت کرد. و رئیس آن اداره گفت که شما مگر کار پیدا نکردید، این آقا که گفت شما کار پیدا کردید و مشغول به کار شدید. ناگهان پدرم برافروخته شد و به سمت پسر خاله ام نگاه تلخی کرد. او که فکر نمی کرد چنین صحنه ای برایش رخ دهد و با ما رو به رو شود.

ای کاش انسانها می دانستند که روزی و زندگی هر کس در دست خدایش بوده و آنچه که خدا بخواهد همان می شود. چند روز بعد در کمال ناباوری برایم شغلی مناسب پیدا شد و من مشغول به کار شدم و روسیاهی برای زمستان ماند و او همچنان شرمنده من و خانواده من است.

هر وقت خواستید سخنی بر زبان برانید ابتدا آن را مزه مزه کنید و بعد بگویید که در آینده ای نه چندان دور شرمنده کسی نشوید و از همه مهم تر این که شرمنده خدای خود نشوید. زندگی دیگران را خراب نکنید و نامه عملتان را سیاه که هر کاری انجام دهید نتیجه ان به خودتان باز خواهد گشت.

متن سوم انشا کوه به کوه نمی رسد آدم به آدم می رسد

قانون کارما یا همان ضرب المثل معروف کوه به کوه نمی‌رسد ولی آدم به آدم می‌رسد بیانگر این حقیقت است که جهان هستی ما را با عمل خود روبه رو می کند و ما نمی توانیم از اعمال خود فرار کنیم. بدی یا عمل نا به جایی که در حق هر فردی که انجام داده ایم و فکر می کنیم که گذشته و تمام شده،در واقع از بین نرفته و روزی و در جایی خودمان با آن مواجه می شویم و می فهمیم که چاره ای جز روبه رو شدن با آن نداریم و عالم هستی ما را دوباره در همان شرایط قرار می دهد.

3 انشا در مورد کوه به کوه نمیرسد آدم به آدم می رسد

در واقع جهان هستی به ما می آموزد که ما در مقابل یکدیگر مسئولیتی داریم و باید در زمان بدی کردن و پایمال کردن حق دیگری به خاطر داشته باشیم که این عمل روزی به سوی خود ما باز می گردد، مصداق همان ضرب المثل که کوه به کوه نمی رسد ولی آدم به آدم می رسد.حالا با شناخت کارما و دانستن مفهوم این مثل قدیمی می دانیم که کمی بیشتر بروی اعمال، افکار و رفتار خود با دیگران تامل کنیم.

بدی و خوبی در این دنیا باقی است و ما تاوان و پاداش اعمال خود را در همین دنیا هم خواهیم دید.در واقع خوبی و بدی در این دنیا گم نمی شود بلکه آنقدر می چرخد تا جایی دوباره به ما بازگردد یعنی کوه به کوه نمی رسد اما آدم به آدم می رسد.

ضرب المثل ها برای بیان پند و ارز با زبان رازگونه در ادبیات بکار رفته اند،زبان فارسی هم گنجینه ای از مثل های ظریف و دقیق است،یکی از این ضرب المثل ها که در این مطلب سلام دنیا به بررسی آن پرداخته ایم مثل کوه به کوه نمیرسه آدم به آدم میرسه است. این ضرب المثل به ما گوشزد می کند که هیچ عمل بدی در حق دیگری در این دنیا از بین نمی رود و روزی برای خود ما تکرار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انشا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان