برای پیدا کردن وکیل کیفری به کجا مراجعه کنیم؟


برای پیدا کردن وکیل کیفری به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از نیازهای افراد جامعه ، دسترسی به یک وکیل کیفری خوب می باشد.

در پرونده های کیفری حضور یک وکیل متخصص کیفری می تواند در پیشبرد و موفقیت پرونده ، نقش بسزایی داشته باشد.

پس از مطالعه این مقاله می توانید وکیل کیفری متخصص مورد نیاز خود را با کمترین ریسک، انتخاب کنید.

وکیل کیفری کیست ؟

وکیل کیفری ، وکیل پایه یک دادگستری است که در زمینه حقوق جزایی متخصص است . در یک تقسیم بندی کلی حقوق به حوزه کیفری و حقوقی تقسیم می شود. وکیل کیفری در حوزه مربوط به جرایم مسلط بوده و دارای تجربه لازم می باشد.

ویژگی های یک وکیل کیفری خوب چیست؟

یک وکیل کیفری خوب دارای ویژگی است که در ادامه به آن می پردازیم.

1-تسلط بر امور ماهیتی جزایی:

با توجه به اینکه امور کیفری ، دارای ظرافت های قانونی است ، اگر وکیل کیفری بر آن مسلط نباشد ، نمی تواند در پرونده دفاع خوبی داشته باشد.

2- اشراف بر آیین دادرسی کیفری:

آیین دادرسی ، شکل رسیدگی به امور کیفری با تاکید بر رعایت حقوق متهم است.بسیاری از قرار و احکام کیفری به دلیل عدم رعایت تشریفات آیین دادرسی کیفری ، در مراجع بالاتر نقض می شود.

3-شجاعت و اقتدار :

پرونده های کیفری به دلیل مجازات های سنگینی که در پی دارد ، معمولا دارای حواشی و تبعاتی است .وکیل کیفری می بایست برای پیگیری پرونده ، دارای شجاعت و صلابت خاصی باشد.

4-صداقت با موکل :

صداقت و شفافیت مهمترین ویژگی یک وکیل متخصص کیفری است. موکل حق دارد، در ارتباط با وکیل خود، بالاترین سطح شفافیت را درک کند.

5-پیگیری مستمر:

با توجه به اینکه یک دلیل ممکن است ، روی نتیجه پرونده تاثیر بگذارد، پیگیری مستمر وکیل امور کیفری این اطمینان را می دهد که دلایل به خوبی جمع آوری و مورد استناد قرار بگیرد.

6-گزارش دهی شفاف:

موکل حق دارد از اقدامات انجام شده و اقدامات آتی وکیل کیفری خود مطلع شود. جدای از حق شخصی موکل ، گزارش دهی شفاف، موجب می شود ، موکل بتواند به صورت دقیق تر از دلایل و امور موضوعی اطلاع پیدا کند و حسب مورد اظهارنظرهای موضوعی کند که مفید در پیروزی پرونده کیفری است.

برای پیدا کردن وکیل کیفری به کجا مراجعه کنیم؟

اهمیت حضور وکیل در دعاوی کیفری چیست؟

نقص قوانین موجب افزایش پرونده های قضایی شده است. در جرایم کیفری ، برای صدور حکم به محکومیت ، اثبات عنصر معنوی متهم الزامی است. به عبارت دیگر حتی اگر شخصی فعل مادی یک جرم را انجام دهد ولی سونیت و قصد مجرمانه نداشته باشد ،محکوم نمی شود. در نتیجه در پرونده های کیفری ، با توجه به اهمیت اثبات قصد مجرمانه ،حضور وکیل کیفری نقش بسزایی در نتیجه پرونده دارد.

برای انتخاب وکیل کیفری چه معیارهایی داشته باشیم ؟

قبل تر در مورد اوصاف یک وکیل کیفری خوب پرداختیم. بنابراین بخشی از سوال بالا پاسخ داده شده است . به عبارت دیگر ویژگی های عنوان شده برای یک وکیل کیفری حرفه ای می تواند شاخصی برای انتخاب باشد .

تخصص، تجربه، حسن شهرت وکیل و یا موسسه حقوقی را نیز می توان جز ملاک ها قرارداد.

با توجه به اینکه تشخیص و تعیین مصداق ویژگی یک وکیل کیفری خوب ، برای افراد جامعه بسیار سخت و پر خطا است ، پیشنهاد می کنیم برای انتخاب وکیل به دفاتر وکالت دادگستری و موسسات حقوقی مجاز مراجعه کنید .

برای پیدا کردن وکیل کیفری به کجا مراجعه کنیم؟

انواع وکیل کیفری

وکالت در حقوق کیفری ، دارای حوزه های متعدد و مختلفی است. در اینجا به بخش های مهم آن می پردازیم.

وکیل قتل:

پرونده های قتل با توجه به یک فرد کشته شده است و در صورتیکه قتل از نوع عمد بوده باشد، احتمال قصاص قاتل وجود دارد ، معمولا پرونده دارای حواشی متعددی است که وکلای کیفری می بایست، توان مدیریت آن را داشته باشند.

وکیل کلاهبرداری:

کلاهبرداری در تعریف ساده به معنی بردن مال دیگری با توسل به اعمال متقلبانه می باشد. کلاهبرداری در قانون با معنی عرفی آن متفاوت است. در عرف ، هر کسی که پول دیگری را ندهد ، به آن کلاهبرداری می گویند ، اما در معنی قانونی ، وکیل امور کیفری می بایست عناصر مندرج در قانون را بتواند اثبات کند و یا در دفاع خود از متهم کلاهبرداری، عدم انطباق رفتار متهم با تعاریف قانونی را اثبات کند.

وکیل خیانت در امانت :

خیانت در امانت در قانون به معنی است که شخصی که مالی نزد او به قصد بازگرداندن سپرده شده است، مال را تصاحب یا تلف و یا استعمال کند و همچنین مالی برای صرف و یا پرداختن به شخصی سپرده شده است اما امین ، برخلاف آن عمل می کند. وکیل خیانت در امانت یک وکیل تخصصی کیفری است که در این پرونده دفاع می کند.

وکیل تحصیل مال به از طریق نامشروع :

تحصیل مال از طریق نامشروع جرمی است که شخصی از طریق سواستفاده از امتیازات و یا خرید و فروش امتیازاتی که به او داده شده است ، مالی نامشروع به دست می آورد. با توجه به ظرافت هایی که این جرم دارد ،استفاده از وکلای حوزه امور کیفری اهمیت بالایی دارد.

وکیل سرقت :

سرقت جز جرایمی است که به انواع مختلفی چون سرقت تعزیری و یا سرقت مستوجب حد تقسیم می شود. قانونگذار برای برخی از سرقت ها مانند سرقت مسلحانه مجازات متفاوتی درنظر گرفته است. وکیل سرقت می بایست با تشخیص صحیح فعل انجام شده با عنوان قانونی ، بهترین دفاعیات را ارائه نماید.

دپارتمان کیفری موسسه حقوقی اترس ،دارای بهترین وکلای کیفری شهر تهران

موسسه حقوقی اترس که مجوز کانون وکلای دادگستری را دارد ، دارای دپارتمان تخصصی حقوق کیفری می باشد .

هرچه دانش ها و صنوف توسعه پیدا می کنند ، لزوم تخصصی شدن حوزه های کاری نیز افزایش پیدا می کند.اترس با دپارتمان بندی ، در سطح ملی ، قدم بزرگی در این مسیر برداشته است.

وکلای متخصص امور کیفری در این دپارتمان مشغول هستند.اترس ، با جذب بهترین وکلای کیفری کشور و شهر تهران آموزش های مستمر ، توانسته است ، کیفیت خوبی از خدمات حقوقی در زمینه کیفری را ارائه نماید.


برای پیدا کردن وکیل کیفری به کجا مراجعه کنیم؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج