آرایش کودکان چه مضراتی دارد؟


آرایش کودکان چه مضراتی دارد؟

استفاده از مواد آرایشی قطعا سن خاصی را می طلبد و به هیچ عنوان مناسب سنین خردسالی و کودکان نیست. اما الگوی بسیاری از کودکان، مادرانی هستند که به صورت مداوم و در معرض چشمان خردسالان خود از این لوازم استفاده...

آرایش کودکان چه مضراتی دارد؟
استفاده از مواد آرایشی قطعا سن خاصی را می طلبد و به هیچ عنوان مناسب سنین خردسالی و کودکان نیست. اما الگوی بسیاری از کودکان، مادرانی هستند که به صورت مداوم و در معرض چشمان خردسالان خود از این لوازم استفاده می کنند.
بسیاری از مادران، زمانی که کودک شان از آنها تقاضای لوازم آرایشی دارد یا این که از آن به گونه کودکانه استفاده می کند، بسیار ذوق می کنند و کودک را در استفاده بیشتر از این مواد آرایشی، همراهی می کنند. این موضوع تا جایی پیش رفته که امروزه با گسترش دنیای ارتباطات، کودکان بیشتری تحت تاثیر این فضا قرار گرفتند و تا زمانی که آرایش نکنند از خانه خارج نمی شوند.

حتی بسیاری از اسباب بازی ها هم به این سمت سوق پیدا کردند و کودک در حین بازی با آنها بیشتر آشنا می شود. آسیب های جسمانی این لوازم بسیار زیاد است. پوست و دستگاه تنفس کودکان نسبت به افراد بزرگسال حساس تر است و قطعا استفاده از این لوازم می تواند به مراتب اثرات مخربی برای آنان داشته باشد.
تغییر رنگ و سنگین تر شدن بافت پوست برای آنها واضح است. با وجود این ممکن است کودکان درک درستی از ارتباط میان آرایش کردن و مشکلات پوستی چون جوش و آکنه نداشته باشند. مواد شیمیایی مضر موجود در لوازم آرایشی همچون سرب، آرسنیک، کادمیوم، پارابن و سیلیس ازجمله مواد مضری هستند که ممکن است در برخی از لوازم آرایشی به مقدار کم موجود باشد. آرایش کردن دختر بچه ها موجب بلوغ زودرس آنها می شود.
همچنین استفاده از این لوازم آرایشی سبب بروز کم خونی های شدید و نیازمند درمان در کودکان می شود، زیرا این مواد حاوی فلزات سنگین هستند که به تدریج وارد بدن می شوند. از طرفی عطرها و مواد معطر موجود در لوازم آرایشی، شایع ترین علت آلرژی پوستی است که باعث بروز حساسیت به نور آفتاب، کهیر پوستی و ایجاد انواع خاصی از لک های پوستی می شود. بنابراین بهتر است والدین نظارت کافی و لازم را در عدم استفاده کودکان از مواد آرایشی داشته باشند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...