پیشنهاد بوندسلیگایی به این ایرانی: جای یورگن کلوپ را بگیر!


پیشنهاد بوندسلیگایی به این ایرانی: جای یورگن کلوپ را بگیر!

پارسینه: مربی ایرانی شاغل در فوتبال آلمان یک پیشنهاد وسوسه‌انگیز را اخیرا رد کرده است.

پیشنهاد بوندسلیگایی به این ایرانی: جای یورگن کلوپ را بگیر!
به گزارش پارسینه و به نقل از همشهری آنلاین، بابک کیهانفر یکی است مثل الکساندر نوری. در آلمان کارش را آغاز کرده و به بوندس‌لیگا رسیده، البته به عنوان مربی. او 5 ساله بود که وارد تیم ماینتس زولهافن شد و تا 16 سالگی در این تیم بازی کرد. بعد از آن بیشتر دوران بازی‌اش را در دسته چهارم و در تیم گونزنهایم بود. خیلی زود هم در سن 24 سالگی کارش را به عنوان مربی شروع کرد و به عنوان مربی تیم زیر 19 ساله‌های گونزنهایم انتخاب شد. یعنی همزمان که برای تیم اول بازی می‌کرد، مربی زیر 19 ساله‌ها هم بود. این فرصت را داشت که به عنوان بازیکن، در یکی دو سطح بالاتر بازی کند؛ مثلاً به عنوان بازیکن حرفه‌ای در یک باشگاه دسته سومی اما برای او مهم بود که بتواند به طور همزمان به عنوان مربی و بازیکن فعالیت کند.
الگوی کیهانفر یورگن کلوپ است، آن هم به دلیل قدرت رهبری بالای سرمربی آلمانی لیورپول. کلوپ سال‌ها در ماینتس حضور داشت و بابک هم می‌توانست او و تمریناتش را از نزدیک ببیند و نکته‌ها را بردارد. بعد از مربیگری در رده‌های پایه گونزنهایم، کیهانفر کار در تیم زیر 19 ساله‌های ماینتس را آغاز کرد. یکی از شاگردان او که بعدها مشهور شد، شینجی اوکازاکی ژاپنی بود که بعدها سر از تیم اصلی ماینتس و سپس لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس درآورد.
سال 2018 بود که با بو اسونسون آشنا شد. آن زمان به عنوان کمک او در تیم زیر 19 ساله‌های ماینتس انتخاب شد. همکاری آنها آنجا خیلی خوب بود و خیلی زود هم رابطه نزدیکی پیدا کردند. بعد به لیگ اتریش و باشگاه ردبول سالزبورگ رفتند. سپس این فرصت پیش آمد که به تیم اول ماینتس بیایند. در واقع این سومین تیمی بود که بابک کیهانفر و بو اسونسون با هم در آن مربیگری می‌کردند.
وقتی ماینتس شرایط مناسبی در جدول بوندس‌لیگا نداشت و تنها 6 امتیاز کسب کرده بود، اسونسون و کیهانفر وارد تیم شدند و توانستند در پایان فصل ماینتس را با کسب 39 امتیاز از 34 بازی به رده دوازدهم جدول برسانند؛ موفقیتی بزرگ برای کادرفنی دانمارکی- ایرانی. پیش‌بینی می‌شد که اسونسون و کیهانفر تا سال‌ها در ماینتس بمانند و بتوانند این تیم را حتی به رقابت‌های اروپایی برسانند اما این اتفاق رخ نداد و همکاری این دو با باشگاه چند هفته قبل به پایان رسید.
ماینتس از 9 بازی ابتدایی فصل 2024-2023 بوندس‌لیگا تنها 3 امتیاز کسب کرد و همین مسأله بهانه‌ای بود برای قطع همکاری با اسونسون. نکته جالب اینکه مدیران ماینتس برای جانشینی اسونسون با کیهانفر مذاکره کردند اما جواب بابک یک کلمه بود: «نه». او نمی‌خواست بعد از اخراج اسونسون، همکاری بدون مربی دانمارکی را ادامه بدهد و به همین دلیل پیشنهاد سرمربیگری در ماینتس را رد کرد. هدایت یک تیم از بوندس‌لیگا و به عنوان سرمربی یکی از آرزوهای کیهانفر بود اما این مربی 38 ساله به هر قیمتی تن به برآورده شدن رؤیایش نداد.
حالا چهار هفته است که جان سیورت- مدیر فنی ماینتس- هدایت این تیم را برعهده گرفته و 5 امتیاز هم کسب کرده. شاید اگر کیهانفر به این پیشنهاد جواب مثبت می‌داد، بعد از الکساندر نوری شاهد حضور دومین سرمربی ایرانی در بوندس‌لیگا بودیم اما این اتفاق رخ نداد. حالا کیهانفر و بو اسونسون دنبال تیمی جدید هستند تا بار دیگر به فوتبال برگردند و دوران ابتدایی و موفق حضورشان در ماینتس را تکرار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی