رونمایی از دارنده با ارزش‌ترین قرارداد دنیا+عکس


رونمایی از دارنده با ارزش‌ترین قرارداد دنیا+عکس

پارسینه: شوهی اوتانی ستاره ژاپنی بیسبال با دریافت پیشنهادی به ارزش ۵۰۰ تا ۶۵۰ میلیون دلار گران‌ترین قرارداد ورزشی جهان را امضا خواهد کرد.

رونمایی از دارنده با ارزش‌ترین قرارداد دنیا+عکس
در شرایطی که طرفدار ورزش این روزها در اندیشه بریز و بپاش‌های عربستانی‌ها در فوتبال بودند امروز خبری عجیب در دل یک ورزش عجیب‌تر منتشر شد؛ شوهی اوهتانی ستاره ژاپنی-آمریکایی لیگ برتر بیسبال به زودی می‌تواند با قراردادی که میان 500 تا 650 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، بزرگترین قرارداد تاریخ ورزش را به ثبت برساند.
او که تنها 29 سال سن دارد در تیم لس آنجلس آنجلز در شرایطی قرار گرفته که می‌تواند تیم خود را تغییر دهد و در صورتی که قرار باشد از این تیم جدا شود، باید پیشنهادی بالاتر از 500 میلون دلار دریافت کند.
به زبان ساده، قراردادهای ورزشی که در این مطلب درباره آنها بحث می‌کنیم، قراردادهایی است که شامل توافق بازیکن با تیم ورزشی است و در اصل همان دستمزد بازیکن به شمار می‌رود. به عنوان مثال وقتی یک بازیکن فوتبال از تیمی به تیم دیگری منتقل می‌شود، هزینه جابه‌جایی، صرفا یک رقم انتقال به شمار می‌رود که به باشگاه می‌رسد و قرارداد شخصی بازیکن با تیم، قرارداد ورزشی است که ما مورد بحث قرار می‌دهیم.
رونمایی از دارنده با ارزش‌ترین قرارداد دنیا+عکس
تا به امروز بیشتر از 100 قرارداد حداقل 150 میلیون دلاری در ورزش های مختلف به ثبت رسیده است که مطابق انتظار، بخش بزرگی از این قراردادها متعلق به لیگ های آمریکایی است. ارزش بیشتر از 50 قرارداد ورزشی نیز حداقل 200 میلیون دلار است. البته باید این نکته ذکر شود که قراردادهای بوکسورها با شرکت های رسانه‌ای در این لیست حساب نمی‌شوند و همچنین قراردادهای برخی ستارگان لیگ عربستان از لحاظ اپشنی نامشخص است.
در ورزش‌هایی مانند گلف، تنیس یا ورزش‌های رزمی مانند بوکس و MMA، قرارداد بازیکنان به صورت مسابقه‌ای حساب می‌شود. این قراردادها مانند قراردادهای ذکر شده نیست که در همان ابتدا قرارداد سنگینی بسته شود و به ورزشکار طبق مسابقاتش دستمزد می‌دهند. البته این ورزشکارها، قراردادهای مختلفی با شرکت‌های رسانه‌ای نیز امضا می‌کنند تا از مبارزه‌های خود، درآمد بیشتری کسب کنند.
به عنوان مثال، کانلو آلوارز، بوکسور مطرح مکزیکی، قراردادی 5 ساله با رسانه DAZN به امضا رساند تا این رسانه، مبارزه‌های او را پوشش دهد. این قرارداد 365 میلیون دلار ارزش داشت که پنجمین قرارداد گران تاریخ ورزش است اما به دلیل اینکه این قرارداد صرفا ورزشی حساب نمی‌شود و جنبه تبلیغاتی دارد، بنابر این نام او در لیست اصلی جایگاه بالاتری خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟