کاروان‌های جدید عتبات برای فاطمیه دوم باز شد


کاروان‌های جدید عتبات برای فاطمیه دوم باز شد

پس از تکمیل ظرفیت کاروان‌های عتبات و باز نشدن ظرفیت جدید برای ایام فاطمیه دوم، از امروز ۱۵ آذر تعداد کاروان‌های عتبات در دهه سوم آذر افزایش یافت.

کاروان‌های جدید عتبات برای فاطمیه دوم باز شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ باز شدن محدود ظرفیت کاروان‌های عتبات در دهه دوم فاطمیه موجب نارضایتی زائران متقاضی سفر کربلا هم‌زمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علی‌ها شد.

شرکت‌های مجری سفر‌های زیارتی به عتبات برای اینکه ظرفیت کاروان‌های آن‌ها در دهه دوم آذر تکمیل شود، ظرفیت‌های بعدی را که هم‌زمان با ایام فاطمیه دوم بود، باز نکردند، اما از امروز ۱۵ آذر شرکت‌های مجری مکلف به بازگشایی ظرفیت‌های جدید برای سفر عتبات شدند. یکی از مدیران کاروان‌های زیارتی، حسین رسولی می‌گوید: ما در شهر‌های مختلف برای ایام فاطمیه دوم روزانه ۲۰ کاروان زمینی و هوایی در نظر گرفته‌ایم.

امسال نسبت به چهار سال گذشته تعداد سفر‌های زیارتی به عتبات در پاییز رشد کرده است و زائران بیشتر به صورت زمینی راهی کربلا می‌شوند. البته بخش قابل توجهی از اعزام‌ها خارج از چارجوب سازمان حج و زیارت است.

با توجه به بالا بودن درخواست برای سفر عتبات در دهه سوم آذر، در برخی روز‌ها به ویژه در ایام فاطمیه دوم ظرفیت و تعداد کاروان‌ها افزایش یافته است و حتی برخی از شرکت‌های مجری عتبات از بالا رفتن تعداد کاروان‌های اعزامی خبر می‌دهند. در روز‌های اخیر تعداد پرواز‌ها به عراق هم بیشتر شده و فرودگاه نجف نیز هواپیما‌های سنگین و سبک را پذیرش می‌کند. با این امر هزینه بلیت پرواز عتبات هم نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته است. در هفته‌های گذشته فرودگاه نجف برای فعالیت فرودگاه‌های سنگین ممنوع بود.

هزینه سفر عتبات در آذرماه برای سفر‌های زمینی متوسط ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای سفر‌های هوایی متوسط ۱۵ میلیون تومان است. / فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا