بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز


بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز

حوادث رکنا: پلیس استان فارس نسبت به کلاهبرداری با ترفند فروش سکه و اشیای عتیقه و تبعات ناگوار آن به مردم هشدار داد.

به گزارش رکنا، حمید افرامن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در تشریح جزئیات این هشدار گفت: به تازگی افرادی سودجو و کلاهبردار با ترفند فریب و توسل به دروغ از آنها درخواست می‌کنند در فروش سکه تاریخی یا اشیای عتیقه با آنها همکاری کنند.

در این روش که از طریق برقراری تماس تلفنی و یا ارسال پیامک است، فرد کلاهبردار با استفاده از جملات فریبنده از جمله فروش سکه‌های طلای تاریخی مکشوفه، مخاطب را وسوسه کرده و تحریک به همکاری و همراهی می‌کنند.

افرامن گفت: با وجود برخورد متعدد پلیس با این موضوع و دستگیری کلاهبرداران بسیاری در این زمینه، اما به دلیل زودباوری مردم و پرسود بودن این مقوله برای کلاهبرداران همچنان شاهد تداوم این نوع کلاهبرداری هستیم. این کلاهبرداران تظاهر می‌کنند فردی کم سواد هستند که سکه و اشیای عتیقه پیدا کرده‌اند و می‌خواهند بفروشند.

شهروندان باید مراقب باشند که این افراد به صورت باندی اقدام کرده و بیشتر در نقاط ناشناس، خارج از دسترس و بیرون از شهر با قربانی قرار می‌گذارند و ممکن است در صورت فریب فرد و کشاندن وی به محل قرار، برای رسیدن به خواسته شوم خود به اقدامات خشونت‌آمیز از جمله ضرب و شتم، سرقت به عنف و حتی قتل متوسل شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه برابر قانون خرید و فروش اشیای عتیقه اصلی و تقلبی جرم است، از شهروندان درخواست کرد در صورت دریافت پیام یا تماس تلفنی از سوی فرد یا افراد ناشناس و درخواست همکاری برای فروش سکه تاریخی یا عتیقه مطمئن باشند که این‌ موضوع صددرصد غیرواقعی بوده و فرد قصد فریب و کلاهبرداری از آنها را دارد. مردم تحت هیچ شرایطی به تماس‌ها یا پیامک‌های افراد ناشناس توجهی نکرده و در صورت مواجه‌شدن با این مسأله بلافاصله شماره تلفن فرد را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند تا شاهد کلاهبرداری افراد سودجو نباشیم.


بازداشت یک مرد هنگام فروختن گنج در شیراز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه میراث فرهنگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان