کره شمالی کره جنوبی را از ارسال کمک به اوکراین برحذر داشت


کره شمالی کره جنوبی را از ارسال کمک به اوکراین  برحذر داشت

در مقاله رو جو هیون، تحلیلگر بین المللی خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) آمده است که کمک نظامی بی خردانه کره جنوبی به اوکراین همچون "خودکشی" است و به عواقب ویرانگری منجر خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، روزنامه واشنگتن پست اطلاع داده بود که کره جنوبی در سال جاری به تامین کننده بزرگ مهمات توپخانه 155 میلی متری برای اوکراین تبدیل شده و بیشتر از همه کشورهای اروپایی در مجموع به کی یف مهمات تحویل می دهد. مقامات ایالات متحده ظاهراً تلاش کردند سئول را متقاعد کنند که مهمات کی یف را تأمین کند، اگرچه قانون کره جنوبی ارسال سلاح به مناطق جنگی را ممنوع می کند. طبق گزارش ها، طرف کره جنوبی این درخواست را مشروط به عرضه غیرمستقیم قبول کرده است.. مشخص نیست که آیا گلوله های مورد بحث برای پر کردن ذخایر تخلیه شده آمریکا به ایالات متحده عرضه شده است یا مستقیماً به اوکراین فرستاده شده است.
تحلیلگر کره شمالی در مقاله خود با عنوان "کمک نظامی بی خردانه به اوکراین، یک اقدام انتحاری است که باعث فاجعه می شود " می نویسد: "یک بار دیگر ماهیت کلاهبرداری ناجوانمردانه عناصر " کره جنوبی " آشکار شد که تاکنون سرسختانه اصرار داشتند که هرگز به اوکراین سلاح های کشنده نرسانده اند.
به گفته وی، "رفتار نوکرانه کره جنوبی در طرفداری از آمریکا" حتی خود کشورهای غربی دچار روسیه هراسی را نیز متحیر کرده است
در همان زمان، وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که این کشور تنها کمک های بشردوستانه به اوکراین ارائه می کند و تعدادی کالای نظامی ارائه می دهد، اما هیچ سلاحی عرضه نمی کند.
کره جنوبی رسما موافقت کرده است که 500 هزار گلوله توپ 155 میلی متری به ایالات متحده عرضه کند. این پنج برابر بیشتر از 100000 گلوله ای است که کره جنوبی در سال گذشته به ایالات متحده فروخت، با این درک که واشنگتن کاربر نهایی خواهد بود. گزارش شده است که در ماه فوریه، واشنگتن از کره جنوبی خواسته است تا یک سری دیگر متشکل از 100 هزار مهمات بفروشد. اما سئول با پیشنهاد تحویل 500 هزار مهمات را مطرح کرد با این شرط که این پرتابه ها فروخته نشوند، بلکه اجاره داده شوند. همانطور که رسانه های محلی اشاره کردند، این باید به دولت کره جنوبی امکان می داد تا مالکیت گلوله ها را تا حدودی حفظ کند و دوباره از حمل آنها به اوکراین بدون اجازه سئول خودداری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3