کدام زانوبند طبی مناسب شماست؟ (معرفی انواع زانوبند طبی)


کدام زانوبند طبی مناسب شماست؟ (معرفی انواع زانوبند طبی)

زانوبند طبی به عنوان یکی از تجهیزات ارتوپدی و تقویتی برای مفصل زانو، نقش مهمی برای حفاظت و تقویت مفصل زانو و عضلات و رباط های زانو ایفا می نماید. زانوبند طبی در انواع مختلف کشی یا آتل دار در مدل های گوناگون تولید و تجویز میگردد. مفصل زانو به...

زانوبند طبی به عنوان یکی از تجهیزات ارتوپدی و تقویتی برای مفصل زانو، نقش مهمی برای حفاظت و تقویت مفصل زانو و عضلات و رباط های زانو ایفا می نماید. زانوبند طبی در انواع مختلف کشی یا آتل دار در مدل های گوناگون تولید و تجویز میگردد. مفصل زانو به دلیل عملکرد حساس و تحمل فشار ناشی از پیاده روی یا فعالیت های ورزشی یکی از آسیب پذیرترین اعضای بدن می باشد و سالانه افراد بسیاری دچار انواع مختلف عارضه های زانو مانند آرتروز می گردند و نیاز به جراحی یا استفاده از زانوبند طبی خواهند داشت.

انواع زانوبند طبی

انواع زانوبند طبی بر اساس کارایی و عملکرد مورد نیاز در بازار موجود می باشد که یکی از انواع زانوبند طبی رایج زانوبند های کشی می باشد که با فشرده سازی عضلات اطراف زانو باعث ایجاد گرما و افزایش سوخت و ساز سلول های اطراف زانو گردیده و باعث کاهش درد و تورم خواهد بود. برای انتخاب صحیح از میان انواع زانوبند طبی، نیاز به مشاوره و معاینه صحیح و دقیق زانو توسط پزشک می باشد که در موارد حاد نیاز به جراحی و عکس برداری دقیق برای تجویز مناسب ترین مدل از میان انواع زانوبند طبی می باشد.

زانوبند طبی پیشگیری کننده

زانوبند طبی پیشگیری کننده همانطور که از نام آن پیداست برای حمایت از عضلات و رباط های داخلی زانو کاربرد دارد و با ایجاد فشار، مانع از ایجاد آسیب در ناحیه زانو خواهد شد که این مدل از زانو بند بیشتر برای ورزشکاران کاربرد خواهد داشت.زانوبند طبی پیشگیری کننده بیشتر در مدل های راحت تر مانند کشی یا آتل دار تولید و استفاده می شود و خرید زانوبند طبی به ورزشکاران توصیه می‌گردد.

کدام زانوبند طبی مناسب شماست؟ (معرفی انواع زانوبند طبی)

زانوبند طبی فانکشنال

زانوبند طبی فانکشنال برای تصحیح عملکرد زانو کاربرد داشته و بیشتر به جهت تثبیت مفصل و کنترل آسیب دیدگی های زانو تجویز خواهد شد. زانوبند طبی فانکشنال برای افرادی که قبلا دچار آسیب دیدگی های زانو گردیده اند توصیه می گردد و مانع از ایجاد فشار مضاعف بر روی زانو خواهد شد.

زانوبند طبی تخلیه کننده

زانوبند طبی تخلیه کننده برای بیمارانی که دچار آرتروز زانو شده اند مفید بوده و فشار وزن بدن را از زانو برداشته و به استخوان ران منتقل خواهد نمود.مدل زانوبند طبی تخلیه کننده بیشتر از جنس فوم، استیل و پلاستیک تولید میگردد.

زانوبند طبی آتل دار

زانوبند طبی آتل دار به جهت تعبیه آتل های فلزی و پلاستیکی برای نهایت حمایت از مفصل زانو استفاده می گردد و برای کنترل موارد پیچیدگی زانو، کشیدگی و بی ثباتی زانو قابل استفاده می باشد. زانوبند طبی آتل دار در مدل های آرتروزی و لولادار با توجه به تشخیص پزشک معالج بعد جراحی یا برای کنترل شرایط زانوی بیمار تجویز خواهد شد.

فواید استفاده از زانوبند طبی

فواید استفاده از زانوبند طبی در موارد مختلف با توجه به شدت و نوع بیماری و نیاز شخص متفاوت است و عملکرد کلی آن بر اساس ایجاد گرما و فشار برای حفاظت از رباط و مفصل زانو می باشد. زانوبند های طبی با ایجاد گرما باعث افزایش گردش خون در ناحیه زانو و بهبود اکسیژن رسانی به سلول های عضلانی و استخوانی خواهد شد. از دیگر فواید استفاده از زانوبند طبی ایجاد فشار در اطراف مفصل زانو و حمایت از مفاصل زانو در تحرکات روزانه می باشد.

فواید استفاده از زانوبند طبی برای ورزشکاران نیز بسیار کاربردی می باشد و در موارد بسیاری برای جلوگیری از تشدید آسیب دیدگی و یا فشارمضاعف بر عضلات و مفصل زانو از زانوبند های طبی استفاده می شود.

زانوبند طبی پاک سمن

شرکت پاک سمن با تولید انواع مختلف گن ها و محصولات ارتوپدی در بازار ایران شناخته شده می باشد و بریس یا زانوبند طبی پاک سمن از برترین تولیدات این برند با کیفیت و تجلی کاملی از تولید محصول با کیفیت ایرانی می باشد. زانوبند الاستیک و ایموبلایزر از رایج ترین مدل های زانوبند طبی پاک سمن می باشد که برای کاهش اثرات ناشی از عمل جراحی و کاهش درد و التهابات زانو بسیار مفید می باشد. همچنین خرید گن زنانه از این برند نیز می‌تواند به شما کمک کند.

زانوبند طبی Case

زانوبندهای طبی کشی از بهترین و رایج ترین بریس های ارتوپدی می باشند که شرکت ترکیه ای Case انواع مختلف زانوبند طبی را با تکنولوژی روز دنیا و با بافت ضد حساسیت و فناوری های نساجی جدید تولید می نماید. از بهترین مدل های زانوبند طبی Case می توان زانوبند کشباف الاستیک و زانوبند طبی آتل دار می باشد که این محصولات برای تحرکات بدنی و فعالیت های ورزشی بسیار کاربردی می باشد. این محصولات با بافت ضد حساسیت و ضد آلرژی از کشکک زانو نیز به خوبی حفاظت می نماید. زانوبند طبی Case برای آسیب های خفیف و کاهش التهابات زانو بسیار کاربردی خواهد بود. این برند محصولات دیگری مانند جوراب واریس نیز تولید کرده است.

موارد استفاده از زانوبند طبی

استفاده از زانوبند طبی برای اقشار مختلف از مردم عادی و ورزشکاران بسیار لازم و ضروری می باشد که در صدر این افراد ورزشکاران برای جلوگیری از آسیب دیدگی های رایج مانند پارگی رباط صلیبی می توانند از زانوبند طبی استفاده نمایند. استفاده از زانوبند طبی پس از جراحی رباط صلیبی برای تثبیت شرایط زانو و کاهش فشار وارد شده بسیار ضروری است و بیمار طبق تجویز پزشک برای محدودیت شدید تحرکات زانو و کاهش طول درمان از زانوبند طبی آتل دار با مقاومت بالا استفاده خواهد نمود و برای تحرکات روزانه از عصا نیز استفاده خواهد نمود.

از دیگر موارد استفاده از زانوبند طبی در کهنسالان و بیماران مبتلا به آرتروز زانو می باشد. از آسیب زا ترین فعالیت های روزانه بالا رفتن و پایین آمدن از پله می باشد که باعث ساییدگی در زانو و تشدید آرتروز در این افراد خواهد شد. در این موارد در کنار جراحی و یا تزریق گاز ازن به عنوان یکی از جدید ترین روش های درمانی استفاده از بریس یا زانوبند طبی می باشد که با کاهش فشار وزن از زانو و ایجاد فشار و گرما باعث کاهش التهاب و درد ناشی از آرتروز زانو خواهد شد.

امتیاز به مطلب post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زایمانی که بین 4.5 میلیون وضع حمل یک بار اتفاق می افتد !