اثرات ختنه بد روی دستگاه ادراری کودکان و نوزادان


اگر برای ختنه کردن نوزاد تازه متولد خود به پزشک ماهری مراجعه نکنید و یا حتی به پزشکی ماهر مراجعه کنید اما ختنه به خوبی انجام نشود، می‌تواند عوارضی از جمله تنگی مجاری ادرار در کودکان و نوزادان، اختلال در سلامت مثانه و کلیه و یا حتی عفونت ادراری را به همراه داشته باشد!

اگر به تازگی متوجه شب ادراری‌های مکرر، انحراف ادرار به سمت بالا و یا طولانی شدن مدت زمان دفع ادرار فرزندتان شدید، ممکن است که در اثر ختنه بد به تنگی مجاری ادرار مبتلا شده باشد.

اما دقیقاً چه ارتباطی بین ختنه بد و تنگی مجرای ادرار در کودکان و نوزادان پسر وجود دارد؟ یا اینکه آیا واقعاً ختنه بد می‌تواند موجب تنگی مجرای ادرار شود؟

در ادامه همراه ما باشید تا با تاثیرات ختنه بد بر روی دستگاه تناسلی و تنگی مجاری ادرار در کودکان و نوزادان پسر بیشتر آشنا شوید.

تنگی مجرای ادرار در کودکان پسر به چه معناست؟

اثرات ختنه بد روی دستگاه ادراری کودکان و نوزادان

تنگی مجرای ادرار در کودکان و نوزادان یا به انگلیسی Urethral Stricture به معنای تنگ بودن مجرای خروج ادرار از مثانه در نوزادان گفته می‌شود. با تنگ شدن و باریک شدن مجرای ادرار در کودکان پسر، دفع ادرار سخت خواهد شد!

رابطه تنگی مجاری ادرار با ختنه بد چیست؟

اگر ختنه بد انجام شود، می‌تواند به سلامت مجرای ادرار و دستگاه تناسلی در کودکان و نوزادان آسیب بزند. این آسیب می‌تواند منجر به التهاب، باریک شدن مجرای ادرار و یا سخت شدن دفع ادرار در کودکان و نوزادان پسر شود.

به عبارتی یکی از تاثیرات ختنه بد، تنگی مجرای ادرار بوده و درد و ناراحتی زیادی را برای کودکان و نوزادان پسر شما به همراه خواهد داشت.

البته با یک جراحی در سنین پایین، مشکل باریک شدن مجرای ادرار و همچنین التهاب آلت تناسلی در پسران برطرف شده و سلامت دستگاه تناسلی تضمین خواهد شد!

چرا نتیجه ختنه نوزاد بد می‌شود؟

  • اگر تکنیک ختنه نوزاد نامناسب باشد.
  • اگر بهداشت و اصول ایمنی حین ختنه رعایت نشود.
  • اگر جراح کودک و نوزاد تجربه و مهارت کافی نداشته باشد.
  • اگر جراح از ابزار و لوازم درجه یک و حرفه‌ای استفاده نکند.

ممکن است نتیجه ختنه نوزاد نامطلوب شود و به دنبال آن تنگی مجاری ادرار به وجود بیاید!

ما به شما پیشنهاد می‌دهیم تا ختنه نوزادتان را به پزشک متخصص جراحی اطفالی با سابقه و ماهر بسپارید.

چه عواملی در تنگ شدن مجاری ادرار در نوزادان پسر تاثیر دارد؟

علاوه بر آنکه تنگی مجرای ادرار می‌تواند یکی از تاثیرات ختنه بد باشد، این تنگی می‌تواند اثر دلایل دیگری باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • عفونت ادراری در کودکان
  • ناهنجاری‌های مادرزادی
  • چسبندگی آلت تناسلی بعد از ختنه
  • آسیب دیدن دستگاه تناسلی در اثر ضربه یا جراحت

برای آنکه احتمال تنگی مجرای ادرار در کودکان و نوزادان خود را از بین ببرید، بهتر است تا ختنه را توسط پزشکی ماهر، با تجربه و دقیق انجام دهید. دکتر بهار اشجعی یکی از بهترین متخصصان کودک و نوزاد و بهترین انتخاب شما برای ختنه نوزادان و کودکان پسرتان می‌باشند!

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عفونت ادراری میتوانید ویدیو و مقاله آن را در سایت دکتر بهار اشجعی بررسی بفرمایید.

https://dr-ashjaei.com/عفونت-ادرار-در-کودکان/

تنگی مجاری ادرار در کودکان چه علائمی دارد؟

  • کج شدن ادرار و یا مایل شدن ادرار به سمت بالا حین دفع
  • تورم و درد آلت تناسلی در پسران
  • شروع و توقف مکرر جریان ادرار
  • تیره شدن رنگ ادرار
  • عفونت ادرار
  • سوزش ادرار

مهمترین علائم بالینی تنگی مجرای ادرار در کودکان و نوزادان که والدین به ویژه مادران باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، پرش ادرار، قطع و وصل شدن ادرار، وجود خون در ادرار کودک، تکرر ادرار و ... است که انتظار می رود در صورت مشاهده هر یک از این موارد فورا موضوع را با متخصص اورولوژی یا جراح اطفال در میان بگذارید.

عوارض عدم درمان تنگی مجاری ادرار چیست؟

اگر تنگی مجرای ادرار را درمان نکنید وآن را نادیده بگیرید، ممکن است با عوارضی همچون:

  • عفونت مداوم ادرار و دستگاه تناسلی
  • برگشت ادرار به کلیه‌ها
  • نارسایی کلیوی

مواجه شوید!

اگر سلامتی فرزندتان برایتان مهم است و نمی‌خواهید که به دنبال درمان تنگی مجرای ادرار باشید، بهتر است تا ختنه نوزاد خود را توسط بهترین دکتر متخصص ختنه در نوزادان انجام دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

برای درمان عوارض تنگ شدن کانال ادراری و همچنین ختنه مجدد فرزندتان، بهتر است تا به محض مشاهده علائم تنگی مجرای ادرار به دکتر کودکان یا متخصص اورولوژی در کودکان مراجعه کنید.

البته اگر می‌خواهید بهترین زمان برای ختنه نوزاد را بدانید و از چسبندگی آلت تناسلی یا حتی تنگی مجرای ادرار در اثر ختنه بد را تجربه نکنید، توصیه می‌شود تا نهایت ۳ ماه بعد از تولد نوزاد اقدام به ختنه کنید.

دکتر بهار اشجعی بهترین پزشک ختنه نوزادان پسر در تهران

دکتر بهار اشجعی (dr-ashjaei.com) پزشک متخصص جراحی اطفال، نوزادان و کودکان در ایران هستند که خدماتی از قبیل جراحی بیماری‌های مجاری ادراری در کودکان، بیماری های گوارشی، مادرزادی و ... را در مطب و بیمارستان‌هایی که مشغول به کارند ارائه می‌دهند.

ایشان دارای بورد فوق تخصصی در جراحی کودکان و نوزادان هستند و تحصیلات خود در رشته جراحی اطفال را در دانشگاه علوم پزشکی تهران به پایان رساندند.

نتایج ختنه نوزادان و کودکان توسط دکتر بهار اشجعی نتایجی بسیار رضایت بخش و فاقد عارضه بوده و باعث شده است تا خیال مادران و پدران عزیز از بابت سلامتی فرزندانشان راحت و آسوده شود!

جهت دریافت نوبت مشاوره و معاینه توسط دکتر بهار اشجعی می‌توانید از طریق راه‌های زیر اقدام نمایید:

تلفن تماس: ۴۴۸۴۱۸۶۲ - ۰۲۱ | ۴۴۸۰۶۶۶۸ - ۰۲۱

رزرو نوبت آنلاین و اینترنتی دکتر بهار اشجعی: https://reservation.dr-ashjaei.com

اثرات ختنه بد روی دستگاه ادراری کودکان و نوزادان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان