جنسن باتن با حضور در WEC به مسابقات قهرمانی جهان بازگشت


فرمول یک ایران – جنسن باتن، قهرمان جهان سال 2009 فرمول یک که چندین سال هم از بازنشستگی وی می گذرد، تصمیم گرفت تا در سال 2024 به صورت تمام وقت پشت فرمان خودروی مسابقه‌ای بازگردد تا در کلاس هایپرکارهای WEC شرکت کند. باتن که در بیش از 300 مسابقه...

فرمول یک ایران – جنسن باتن، قهرمان جهان سال 2009 فرمول یک که چندین سال هم از بازنشستگی وی می گذرد، تصمیم گرفت تا در سال 2024 به صورت تمام وقت پشت فرمان خودروی مسابقه‌ای بازگردد تا در کلاس هایپرکارهای WEC شرکت کند.

باتن که در بیش از 300 مسابقه فرمول یک شرکت کرده و 15 پیروزی به دست آورده و در نهایت در سال 2009 به قهرمانی جهان این مسابقات رسید، آخرین بار در سال 2019 یک فصل کامل را در سری Super GT ژاپن شرکت کرد.

با این حال، سال آینده شاهد حضور جنسن باتن در تیم Hertz Team Jota در مسابقات استقامتی قهرمانی جهان خواهیم بود. او به همراه دو راننده بریتانیایی فیلیپ هانسون و دانمارکی الیور راسموسن با یکی از خودروهای پورشه 963 ها پا به میدان می گذارد.

این موضوع به باتن فرصتی می‌دهد تا در برخی از معروف‌ترین مسابقات استقامتی در موتوراسپرت از جمله مسابقه 24 ساعت لمانز حضور پیدا کند و همینطور در برخی از پیست هایی که در فرمول یک نیز با آنها مسابقه داده حضور پیدا کند از جمله ایمولا، اسپا، اینترلاگوس، آستین، فوجی و سخیر.

باتن بین سال های 2000 تا 2017 برای ویلیامز، بنتون رنو، بار هوندا، براون‌جی‌پی و مکلارن در فرمول یک مسابقه داد و پس از آن به سوپر جی تی رفت و در سال 2018 قهرمان شد.

او از آن زمان جزو کادر تخصصی Sky Sports F1 بود و در DTM، British GT، Extreme E (جایی که تیم خودش را اداره می کند)، مسابقات قهرمانی رالی NitroCross و IMSA نیز حضور داشته است.

باتن همچنین در سال 2023 با خودروی نسکار شورولت کامارو در مسابقه 24 ساعته لمانز ظاهر شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!