چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟


چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟

اگر تصور می‌کنید که یادگیری زبان، فرایندی بسیار سخت و کسل کننده است و همیشه آن را تا نیمه‌ی راه رها می‌کنید، پس وقت آن رسیده تا با یک روش جذاب برای یادگیری زبان آشنا شوید. فکر کنید که قرار است هم فیلم ببینید و هم زبان جدید یاد بگیرید! چه...

اگر تصور می‌کنید که یادگیری زبان، فرایندی بسیار سخت و کسل کننده است و همیشه آن را تا نیمه‌ی راه رها می‌کنید، پس وقت آن رسیده تا با یک روش جذاب برای یادگیری زبان آشنا شوید. فکر کنید که قرار است هم فیلم ببینید و هم زبان جدید یاد بگیرید! چه چیزی بهتر از آنکه در کنار سرگرمی و تفریح، آموزش هم باشد؟ یادگیری زبان با فیلم یکی از روش‌هایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده که با همین روش در کمترین زمان پیشرفت زیادی خواهید داشت. البته این روش زیاد باب میل پدر و مادرها نیست، زیرا آن‌ها کتاب خواندن را به روش‌های دیگر ترجیح می‌دهند. اما در این روش شما به صورت کاملا هدفمند و هوشمندانه فیلم‌های زبان اصلی را تماشا می‌کنید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از طریق تماشای فیلم، زبان یاد بگیریم؟

شاید برای شما هم سوال باشد که بین گزینه‌های زیادی که برای یادگیری زبان وجود دارد، چرا باید فیلم ببینیم؟ چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟ شاید شما تا به حال تماشای فیلم را تنها به عنوان یک سرگرمی در نظر گرفته بودید، اما فیلم‌ها چیزی فراتر از این موضوع هستند. در ادامه دلایلی را آورده‌ایم که به شما نشان می‌دهد، تماشای فیلم برای تقویت سطح زبان اهمیت بسیار زیادی دارد.

واژگان انگلیسی را به همراه کاربردشان در روزمره یاد می‌گیرید

بخش مهمی از زبان انگلیسی را واژگان تشکیل داده‌اند. با دیدن فیلم اگر معنی کلمه‌ای را هم نمی‌دانید، با دیدن حالات چهره و صحنه فیلم به معنای آن پی خواهید برد. همچنین با تماشای فیلم یاد می‌گیرید که عبارات و اصطلاحات در کدام موقعیت‌ها به کار می‌روند. برای چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟ اولین راه همین است.

با نحوه گفتار بومی آشنا می‌شوید

در بیشتر فیلم‌ها معمولا بازیگران بومی همان کشور انتخاب می‌شوند. این امر موجب شده تا نحوه برقراری مکالمات، نحوه گفتار بومی و تلفظ صحیح کلمات را با وضوح بیشتری یاد بگیرید. تنها با خواندن کتاب‌های آموزشی هیچ گاه به این مهارت دست پیدا نمی‌کنید.

با فرهنگ بومی مردم کشورهای مختلف آشنا می‌شوید

یادگیری زبان جدید تنها به یاد گرفتن اصطلاحات، لغات و دستور زبان ختم نمی‌شود. بلکه شما با یادگیری یک زبان جدید، با آن فرهنگ هم سرو کار دارید. با تماشای فیلم‌های خارجی می‌توانید تا حد زیادی با فرهنگ کشورها آشنا شوید.

هم جنبه آموزشی و هم جنبه سرگرمی دارد

تماشای فیلم بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است. به همین دلیل دیگر یادگیری زبان فرآیند کسل‌کننده‌‌ای محسوب نمی‌شود. در کنار سرگرمی شما می‌توانید سطح زبان خود را ارتقا دهید.
چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟

چگونه با تماشای فیلم زبان یاد بگیریم؟

یادگیری زبان از طریق تماشای فیلم مراحل مختلفی دارد. در ادامه به سوال چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم، پاسخ می‌دهیم.

گام اول؛ انتخاب فیلم بر اساس علاقه و شخصیت خود

شما در کنار ثبت نام کلاس زبان، حتما باید برای تقویت زبان، فیلم‌های زبان خارجه را هم ببینید. معمولا دیدن فیلم به تنهایی بازدهی کافی را ندارد و اگر با روش‌های دیگر ادغام شود، بیشترین اثر را دارد. برای شروع کار باید به سراغ فیلم‌هایی بروید که به آن‌ها علاقه دارید. به طور مثال اگر طرفدار فیلم‌های رمانتیک هستید، یادگیری زبان را با این نوع فیلم‌ها شروع کنید. با این کار انگیزه بیشتری برای ادامه دادن دارید. چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟ گام اول همین است.

گام دوم؛ انتخاب فیلم بر اساس سطح زبان خود

تنها جذاب و مهیج بودن یک فیلم کافی نیست؛ بلکه فیلمی را باید انتخاب کنید تا با سطح زبان شما تطابق داشته باشد. شما در هر سطحی از زبان باشید، می‌توانید از فیلم‌ استفاده کنید. برای شروع فیلم‌هایی که به اندازه کافی چالش برانگیز هستند را انتخاب کنید. یعنی سطح فیلم نه سخت و نه آسان باشد. اگر نمی‌دانید که سطح زبان شما در چه حد است، کافی است که در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنید. در آموزشگاه زبان انگلیسی معمولا تعیین سطح انجام می‌شود. حال اگر به هر دلیلی تعیین سطح زبان نشدید، کافی است تا چند دقیقه اول فیلم را ببینید. اگر سرعت مکالمات و درک آن برای شما سخت بود، به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. از طرفی اگر نیمی از مکالمات را بفهمید، یعنی آن فیلم مناسب با سطح شما بوده و آن را تماشا کنید.

گام سوم؛ انتخاب فیلم بر اساس نوع لهجه

تنوع فیلم براساس ژانر و نوع آن ختم نمی‌شود. لهجه فیلم‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. در زبان انگلیسی، فیلم‌ها با لهجه‌های مختلفی همچون بریتیش، استرالیایی، امریکن و … تقسیم می‌شوند. برای مثال اگر هدف شما یادگیری زبان و زندگی در کانادا است، فیلم‌های مرتبط با سینمای کانادا انتخاب خوبی برای شما هستند. همچنین اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، فیلم‌هایی با لهجه امریکن و بریتیش را ببینید.

گام چهارم؛ ارتقای سطح زبان با شنیدن کلمات و صداها

اگر به شنیدن کلمات و صداهای نا آشنا عادت کنید، می‌توانید سطح زبان خود را تا حد زیادی تقویت کنید. هنگام یادگیری زبان با فیلم، شما با کلمات و اصوات زیادی بمباران می‌شوید که ممکن است معنی برخی را ندانید. در این صورت به دنبال معنی همه کلمات نباشید. با آرامش به تمامی کلمات گوش دهید و اجازه دهید تا گوش شما با این کلمات و اصوات جدید عادت کند. پس از مدتی به راحتی می‌توانید معنی این کلمات ناآشنا را حدس بزنید.

نکاتی که برای یادگیری زبان از طریق فیلم باید بدانید!

تماشای فیلم مورد علاقه شما اهمیت زیادی دارد. اگر به فیلمی که نگاه می‌کنید، علاقه نداشته باشید و حوصله‌تان را سر ببرد، دیگر اشتیاقی به دیدن آن فیلم ندارید. در نتیجه هیچ چیز جدیدی به شما اضافه نمی‌شود.
سطح زبان شما برای تماشای فیلم اهمیت زیادی دارد. فکر نکنید که در سطح خوبی از زبان هستید و دیگر به تماشای فیلم نیازی ندارید. افراد در همه سطوح از زبان می‌توانند با دیدن فیلم سطح زبان خود را تقویت کنند. اگر در سطح بالایی از زبان هستید، فیلم‌هایی را انتخاب کنید که مکالمات سخت‌تر و پیچیده‌تری دارند. ( همانند فیلم رومئو و ژولیت)
یادگیری زبان از طریق فیلم برای کودکان هم کاربرد زیادی دارد. انیمیشن‌ها و کارتون‌های زیادی وجود دارند که مکالمات آن‌ها شمرده و راحت هستند. بنابراین کودکان به راحتی می‌توانند این موارد را مشاهده کنند.
در هنگام تماشای فیلم، یک دیکشنری به همراه داشته باشید. اگر برای شما کلمه‌ای بسیار عجیب و سخت بود، سریعا آن را در دیکشنری پیدا کرده و در دفتر خود یادداشت کنید. بدین صورت این کلمات در حافظه بلند مدت شما ثبت می‌شوند. اصطلاحات و عبارات کوتاه را تکرار کنید. برخی از عبارات پرکاربرد که در فیلم به طور مکرر تکرار می‌شوند را شناسایی کرده و همراه با بازیگران تکرار کنید. تکرار این اصطلاحات به حفظ شدن آن کمک می‌کند و به راحتی می‌توانید به اصطلاحات و عبارات روزمره مسلط شوید.

چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟
سخن پایانی در مورد یادگیری زبان با فیلم

در این مقاله متوجه شدیم که چگونه با دیدن فیلم زبان یاد بگیریم؟ تماشای فیلم یکی از بهترین راه‌های تقویت و ارتقای سطح زبان است. شما با هر سطحی از زبان چه پیشرفته و چه مقدماتی می‌توانید از انواع فیلم‌های زبان اصلی استفاده کنید. توجه کنید که فیلم‌هایی که می‌بینید حتما با سطح زبان شما همخوانی داشته باشد. برای شروع کار فیلم‌هایی که سطح پایینی دارند و به آن علاقه بیشتری دارید، انتخاب بهتری هستند. در حین تماشا، لغات و اصطلاحات پرکاربرد را تکرار کنید و در یک دفتر جداگانه یادداشت کنید. بهترین موسسه‌ای که می‌توانید در زمان کم، سطح زبان خود را تقویت کنید، کلاس زبان سفیر است که در هر مقطع به صورت حضوری و غیرحضوری فعالیت دارد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلمی زیبا و جذاب از کتایون ریاحی خارج از سریال و فیلم !