توزیع بی کیفیت سوخت در شهرهای مختلف مصداق بی عدالتی است/سازمان محیط زیست به وظایفش در قانون هوای پاک عمل نکرده است


توزیع بی کیفیت سوخت در شهرهای مختلف مصداق بی عدالتی است/سازمان محیط زیست به وظایفش در قانون هوای پاک عمل نکرده است

درویش کنشگر محیط زیست گفت: این گفته‌ها مصداق بارز بی‌عدالتی است چرا که یکی از آرمان‌های انقلاب این بود که توزیع برابر امکانات را برای همه مردم به صورت یکسان در تمام کشور داشته باشیم.

به گزارش افکار نیوز، درویش کنشگر محیط زیست، رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو و عضوهیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در مورد گفته‌های رئیس مرکز تغییر اقلیم هوا و سازمان حفاظت از محیط زیست جهت استاندارد قابل قبول سوخت مصرفی تهران، گفت: این گفته‌ها مصداق بارز بی‌عدالتی است چرا که یکی از آرمان‌های انقلاب این بود که توزیع برابر امکانات را برای همه مردم به صورت یکسان در تمام کشور داشته باشیم.

مهندس محمد درویش کنشگر محیط زیست، رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو و عضوهیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در مورد گفته‌های رئیس مرکز تغییر اقلیم هوا و سازمان حفاظت از محیط زیست جهت استاندارد قابل قبول سوخت مصرفی تهران، گفت: این گفته‌ها مصداق بارز بی‌عدالتی است چرا که یکی از آرمان‌های انقلاب این بود که توزیع برابر امکانات را برای همه مردم به صورت یکسان در تمام کشور داشته باشیم.

وی با انتقاد از عدم توزیع بنزین با کیفیت در شهرهای دیگر کشور تاکید کرد: مسئله توزیع سوخت با کیفیت و استاندارد یورو۵،۴ در تهران قابل قبول نیست که برای هموطنان سایر مناطق کشور استانداردهای سوخت رعایت نشود، توجیه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خود اعتراف به یک گناه بزرگتر است و پذیرفتنی نیست.

رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در ادامه افزود: در واقع باید دید چه سهمی از بنزین مورد استفاده در کلان شهر تهران مربوط به مسافرانی است که وارد تهران می‌شوند و یا سهمی که شهروندان پایتخت در آن نقش دارند،به چه میزان خواهد بود، قاعدتاً اگر فرض رئیس مرکز تغییر اقلیم هوا درست باشد باید در پایان تعطیلات انتظار داشته باشیم که آلودگی هوا بیشتر شود.

توزیع بی کیفیت سوخت در شهرهای مختلف مصداق بی عدالتی است/سازمان محیط زیست به وظایفش در قانون هوای پاک عمل نکرده است

این کنشگر محیط زیست یادآور شد: اطلاعاتی که شرکت کنترل کیفیت هوای تهران سازمان محیط زیست منتشر کرده است این ادعا را تایید می‌کند، اما اغلب در طول روزهای هفته نیز هوای تهران به شدت آلوده است،به نظر نمی‌رسد که اصل ماجرای آلودگی هوای تهران ناشی از سوخت خودرو هایی باشد که از دیگر شهرها به تهران می ایند.

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور با بیان اینکه مولفه‌های دیگری در آلودگی هوای تهران نقش دارند، عنوان کرد:بخش قابل توجهی از آلودگی هوا در اثر تردد موتور سیکلت‌های دوگانه سوز است که مردم با آن مسافرت نمی‌روند تا از بنزین بی‌کیفیت استفاده کنند! بر اساس قانون هوای پاک وزارت کشور موظف بوده است تا موتور سیکلت‌ها را از رده خارج کند و به جای آن از موتور سیکلت‌های برقی استفاده شود.

وی با انتقاد از عدم اجرای قانون هوای پاک، اظهار داشت:بدیهی است که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به تعهدات خود عمل نکرده است و موفق به اجرای قانون هوای پاک نشده‌اند، در حال حاضر باید قانون هوای پاک را تغییر دهیم چرا که نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم.

رئیس کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در پاسخ به این سوال که چرا نظارتی بر کیفیت سوخت و بنزین نیست؟ تاکید کرد: در درجه اول باید به صورت شفاف توضیح داده شود که چه سهمی از آلودگی‌ به دلیل ورود وسایل نقلیه خارج از تهران است تا شرایط آلودگی هوا تعیین، تکلیف ومشخص شود.

مهندس درویش در پایان خاطر نشان کرد:در واقع یکی از مدیران مدعی است که سوخت نیروگاه‌ها،کارخانه‌ها،مازوت سوزی، فرودگاه مهرآباد و یا مسئله نیم سوز سوختن گازهای خانگی منجر به افزایش آلودگی هوا در کلان شهرها از جمله تهران می‌شود، متاسفانه صحبت‌های متناقضی در این خصوص مطرح شده که به دلیل عدم انسجام و پارادوکس در این اطلاعات دلیل آن رابه دشواری می‌توان متوجه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن