عامل حمله سایبری به اوکراین


عامل حمله سایبری به اوکراین

اقتصادنیوز: در پی اختلال طولانی و گسترده در شبکه اینترنت و خدمات تلفن همراه اوکراین، واحد اطلاعات وزارت دفاع بریتانیا گفت روسیه عامل این حمله بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب؛ بر اساس گزارشی که روز شنبه ۲۵ آذر در وب‌سایت وزارت دفاع بریتانیا منتشر شده است، حمله سایبری سه‌شنبه هفته گذشته به شرکت مخابراتی اوکراین، موسم به کی‌یف استار، بوده است.

این گزارش با اشاره به اختلال ۴۸ ساعته در خدمات تلفن همراه و اینترنت اوکراین گفته است حمله یاد شده، یکی از مخرب‌ترین حملات به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به این کشور بوده است.

پیشتر کی‌یف نیز روسیه را متهم به حمله سایبری به شرکت مخابرات این کشور کرده بود.

گزارش وزارت دفاع بریتانیا می‌افزاید حمله سایبری روسیه، نهادهای اجتماعی، دولتی و خدمات اضطراری اوکراین را تحت تأثیر قرار داد: «حملات سایبری روز سه‌شنبه آژیر اخطار حمله هوایی، خدمات برخی بانک‌ها، دستگاه‌های خودپرداز و دیگر نهادهای غیرنظامی کشور را بصورت گسترده‌ای مختل کرد».

شرکت مخابرات اوکراین، کی‌یف استار، برای نیمی از جمعیت کشور خدمات گوشی همراه و اینترنت ارائه می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده است در جریان حمله سایبری روسیه اطلاعات شخصی مشتریان به خطر نیفتاده است.

آژانس امنیت ملی و دفتر تحقیقات فدرال آمریکا نیز روز جمعه با انتشار بیانیه مشترکی با نهادهای اطلاعاتی این کشور اعلام کردند نتیجه تحقیقات آنها با نهادهای امنیتی لهستان و بریتانیا نشان می‌دهد روسیه دست به حملات مخرب سایبری به نهادهای بین‌المللی از شرکت‌های علمی، مالی، پزشکی، خدمت عمومی تا تجاری را ادامه می‌دهد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید «بازیگران سایبری روسیه همچنان از آسیب‌پذیری‌های شناخته شده در فضای مجازی برای جمع‌آوری اطلاعات و حملات سایبری در سطح جهانی استفاده می‌کنند».

پیشتر اتحادیه اروپا به همراه بریتانیا و آمریکا همکاری با اوکراین برای محافظت این کشور از حملات سایبری روسیه را آغاز کرده بودند.

هنوز روسیه رسماً حملات سایبری به اوکراین را تأیید یا تکذیب نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا