لاپید: نتانیاهو باید کناره‌گیری کند


لاپید: نتانیاهو باید کناره‌گیری کند

رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که نخست وزیر این رژیم اعتماد مردم، جهان و سازمان‌های امنیتی را از دست داده و باید کناره‌گیری کند.

لاپید: نتانیاهو باید کناره‌گیری کند

به گزارش راهبرد معاصر؛ «یائیر لاپید» رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی به شدن از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم انتقاد کرد.

وی در سخنانی گفت: نتانیاهو اعتماد مردم، جهان و سازمان‌های امنیتی را از دست داده و نمی‌تواند دیگر در سمت خود به فعالیت ادامه دهد».

مدیریت جنگ در غزه بعد از عملیات حماس موسوم به «طوفان‌الاقصی» در روز هفتم اکتبر باعث شدت گرفتن انتقادها از بنیامین نتانیاهو شده است. منتقدان می‌گویند این جنگ تا کنون دستاوردی برای اسرائیل نداشته است.

از طرف دیگر، عملیات هفتم اکتبر یک شکست امنیتی- سیاسی بزرگ برای کابینه نتانیاهو به شمار می‌رود. او تا کنون مسئولیت خود را در خصوص این شکست بزرگ به عهده نگرفته است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. تلفات بالای غیرنظامیان در غزه نیز فشارهای بین‌المللی بر بنیامین نتانیاهو را افزایش داده است./فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره شوکه کننده بازیگر نقش الیور توئیست در 72 سالگی