مدارس استان اصفهان هم تعطیل شد


مدارس استان اصفهان هم تعطیل شد

باتوجه به تغییر سطح هشدار زرد هواشناسی به هشدار نارنجی و اعلام هواشناسی مبنی بر قرار گرفتن شاخص آلاینده‌ها در وضعیت ناسالم برای عموم، فردا ۲۷ آذر ماه، تمامی مقاطع تحصیلی در نواحی شش‌گانه آموزش و پرورش شهر اصفهان، شهرستان لنجان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار و مبارکه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در مناطق ذکر شده، افرادی که به بیماری زمینه‌ای، قلبی و عروقی مبتلا هستند، زنان باردار و مادران شاغلی که فرزند زیر شش سال و مقطع ابتدایی دارند می‌توانند با موافقت مدیر خود از مرخصی استفاده کرده و یا به صورت دورکاری فعالیت نمایند.

وی ضمن تأکید بر عدم استفاده از مازوت در صنایع، بیان کرد: نیروگاه شهید منتظری با 35 درصد ظرفیت و نیروگاه اصفهان نیز با 55 درصد ظرفیت و با استفاده از سوخت گاز فعالیت می‌کنند.

شیشه فروش تأکید کرد: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان، در شعاع 50 کیلومتری اصفهان هیچ گونه مصرف مازوت گزارش نشده است.

وی ادامه داد: از فردا هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله خاکبرداری، بتن ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و ... ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

شیشه فروش عنوان کرد: همچنین هرگونه آتش زدن بقایای گیاهی در پارک‌های اصفهان از جمله ناژوان و در شهرستان‌ها از جمله در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، مبارکه و ... ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرح محدودیت زوج و فرد نیز از ساعت 09:00 تا 13:00 و 16:00 تا 21:00 اعمال خواهد شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد خواهد کرد.

شیشه فروش اظهار کرد: به 430 واحدی که در شعاع 50 کیلومتری هستند ابلاغ شد فعالیت خود را کاهش دهند و شهرداری‌ها مکلف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنند و با هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود قاطعانه برخورد کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه با عبور موج ناپایدار غلظت آلاینده ها کاهش می‌یابد.

شیشه فروش ادامه داد: از ابتدای آبان ماه تاکنون دو هزار پایش روزانه و 790 پایش شبانه توسط تیم‌های گشت و بازرسی از واحدهای صنعتی و صنفی انجام شده است، 600 واحد اخطار دریافت کردند، 45 واحد توسط مراجع قضایی پیگیری و 262 واحد متخلف نیز پلمب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین