هشدار هشدار هشدار / این کلاهبردار می تواند هر کسی را فریب دهد ! / شگردش را بخوانید


هشدار هشدار هشدار / این کلاهبردار می تواند هر کسی را فریب دهد ! / شگردش را بخوانید

حوادث رکنا: پلیس فتا چندین بار برای افزایش اگاهی مخاطبین در فضای مجازی پیامک هایی را ارسال کرده است اما همچنان شکایت ها در این حوزه وجود دارد.

این پیامک‌ها به طریقی سعی در این مطلب دارد که با هوشیاری و حواس جمعی پیامک‌های ارسالی را بخوانیم که مبادا در دام شیادان باشیم و نتوانند حرکتی سوء علیه مردم انجام بدهند.

تابه حال طی چند سالی که خرید و فروش اینترتی توسط اپ‌ها و برنامه‌های مختلف دیگر باب شده است، ضمن مزایا یکسری معایب هم در این نوع معامله‌ها هم دیده شده است که دردسرهای بزرگی برای مردم به همراه اشته است.

به همین منظور پلیس فتا سامانه‌ای را به طور مجزا برای اینگونه تخلف‌ ها و کلاهبرداری ها در فضای مجازی طراحی کرده‌ است که از روش‌های مختلف کلاهبرداری پیشگیری کند.

خوشبختاته این نوع رصد؛ پیگیری و ارسال پیامک تا حدودی مانع از تخلف افراد کلاهبردار در برنامه‌های مختلف اینترنتی شده است.

اما به تازگی روش جدید کلاهبرداری در این فضا باب شده است که یک لحظه غفلت می تواند خواب و خوراک که سهل است، همه دارایی و یا آبروی شما را زیر سوال ببرد. برخی افراد سودجو در برنامه دیوار با ارسال پیام متنی مضمون بر اینکه اطلاعات شخصی‌تان اعم از نام، نام خانوادگی، شماره تماس، شغل و تحصیلات را بفرستید تا از حساب کاربری شما پیش از مسدود شدن در برنامه دیوار جلوگیری کنیم.

از آنجایی که هر کاربری با این تصور این پیامک از سوی برنامه سیستمی دیوار است، اطلاعات را می‌فرستد و فرد سودجو با داشتن شماره تلفن همراه شما می‌تواند هر برنامه و اپلیکشینی را روی گوشی یا کامپیوتر خودش نصب کند و با خط شما مشغول به هر فعالیت سوءی شود که در واقع شما از آن بی‌اطلاع هستید.

بنابراین هنگام کار با هر برنامه اینترنتی یا اپلیکیشن‌های مختلف به این پیامک‌های ارسالی توجه داشته باشید که دقیقا از کجا برای شما پیامک آمده و درخواست اطلاعات شخصی شما را داشته است که مبادا با در اختیار گذاشتن اطلاعات دسترسی به حریم شخصی شما اقدام داشته باشند.


هشدار هشدار هشدار / این کلاهبردار می تواند هر کسی را فریب دهد ! / شگردش را بخوانید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کلاهبرداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم