نقشه امنیتی بایدن برای غزه/ پای محمود عباس به غزه باز می‌شود؟


نقشه امنیتی بایدن برای غزه/ پای محمود عباس به غزه باز می‌شود؟

اقتصادنیوز: یک سایت عبری گزارش داد که دولت جو بایدن تماس‌هایی را با تشکیلات خودگردان فلسطین جهت ترغیب به انجام اصلاحات گسترده در این تشکیلات برقرار کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سایت عبری واللا به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد، مسئولان دولت جو بایدن تماس‌هایی را با تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی امکان استقرار نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات در نوار غزه «در روز بعد از جنگ» در چارچوب اصلاحات گسترده در این تشکیلات برقرار کرده‌اند. این اقدام نشان می‌دهد که دولت بایدن به ایجاد یک قدرت فلسطینی جدید و تقویت آن مصمم است تا بتواند نقشی در اداره نوار غزه در ماه‌های آتی داشته باشد. جو بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا علنا این مسئله را اعلام کرده‌اند.

خبر مرتبط
پیشبینی اوباما درباره نتیجه تقابل انتخاباتی بایدن و ترامپ

اقتصادنیوز: یکی از منابع نزدیک به باراک اوباما گفته است که او احساس می‌کند «دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور شکست می‌خورند.»

در این گزارش آمده است: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا طی نشستش با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درباره امکان مشارکت این تشکیلات در اداره نوار غزه بعد از جنگ صحبت کرد.

خبر مرتبط
آستین عازم کویت شد/ علت چیست؟

اقتصادنیوز: طبق گزارش رسانه‌ها وزیر دفاع آمریکا جهت احترام به امیر از دنیا رفته کویت وارد این کشور شد.

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید درباره نشست سالیوان و عباس گفت: آنها درباره اداره غزه بعد از جنگ و راه‌های بازسازی تشکیلات خودگردان فلسطین و اصلاحات در این تشکیلات صحبت کردند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو اعلام کرده بود که هرگز به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه اداره نوار غزه را نخواهد داد و بعد از جنگ، رژیم صهیونیستی کنترل امنیتی آن را در دست خواهد داشت.

بر اساس گزارش واللا دولت بایدن مایل است که محمود عباس اصلاحات گسترده‌ای را در تشکیلات خودگردان فلسطین به ویژه در پست‌های رهبری انجام داده و شخصیت‌های جوان را وارد میدان قدرت کند که مهارت‌های اداری داشته و از حمایت مردمی در کرانه باختری و نوار غزه و اعتماد جامعه بین‌المللی برخوردار باشند.

در این گزارش آمده است: از جمله مسائلی که دولت بایدن با مسئولان ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در هفته‌های اخیر درباره آن صحبت کرد ساختار تشکیلات خودگردان و استقرار نیروهای امنیتی آن در غزه در روز بعد از جنگ بود. مسئولان آمریکایی به عباس پیشنهاد داده‌اند تا نیروهای امنیتی که قبل از کنترل حماس بر غزه در سال ۲۰۰۷ در این منطقه فعالیت می‌کردند مجددا برقراری امنیت در غزه را بر عهده بگیرند. تعدادی از ساکنان غزه بخشی از دستگاه‌های امنیتی فلسطین بودند و احتمالا می‌توان از آنها به عنوان هسته یک قدرت امنیتی فلسطینی در آینده استفاده کرد.

در این گزارش آمده است: تشکیلات خودگردان فلسطین در روزهای اخیر تماس با برخی افراد به ویژه آنهایی که سن مناسب را برای انجام اقدامات امنیتی دارند، آغاز کرده است. دولت آمریکا، ارتش اسرائیل و شاباک معتقدند که نیروهای امنیتی فلسطین در ناکام گذاشتن عملیات‌هایی علیه اهداف اسرائیلی و برقراری ثبات در کرانه باختری نقش داشته است اما کنترل جزئی یا کلی بر شهرهایی مثل جنین یا نابلس را از دست داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3