عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت


عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت

حوادث رکنا: دو زن نهاوندی بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

به گزارش رکنا، دکتر محمدرضا شکوهی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان اظهار کرد: ظهر امروز -دوشنبه ۲۷ آذر- یک حادثه مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در روستای مهین‌آباد نهاوند به اورژانس ۱۱۵ گزارش شد که مأموران بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این حادثه دو زن ۷۰ و ۸۵ ساله با وجود امدادرسانی عوامل اورژانس، بر اثر گازگرفتگی از طریق نصب نامناسب بخاری جان باختند.

شکوهی مرگ ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را مرگ خاموش دانست و مطرح کرد: علائم و نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‌وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب ، کاهش سطح هوشیاری، آسیب های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ را در پی دارد.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار در این زمینه، باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مطمئن شویم که آیا دودکش ‌بخاری درست به بدنه بخاری متصل شده و یا مسیردودکش بخاری باز بوده و یا اینکه اتصال لوله گاز به بدنه بخاری گازی به درستی ‌صورت گرفته و بخاری دارای شرایط استاندارد است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان یادآور شد: دودکش‌ بخاری هرچه کوتاه‌تر و مستقیم باشد، بهتر بوده و دودکش های‌ بالای پشت‌بام باید دارای کلاهک مخصوص و حداقل ۷۵ سانتی‌متر از سطح پشت بام بالاتر باشند.


عزرائیل جان دو زن نهاوندی را بی صدا گرفت

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم برای یوتیوب | اسامی خفن کانال یوتیوب [با هوش مصنوعی، گیم، مد و … ]