ورق سیاه 2 میل چه کاربردی دارد؟


ورق سیاه 2 میل چه کاربردی دارد؟

ورق سیاه 2 میل از کاربردی‌ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مقاطع که افراد و صنایع باید آن را در نظر بگیرند وزن ورق است. در واقع باید گفت وزن این مقاطع ارتباط مستقیمی با کیفیت آن‌ها...

ورق سیاه 2 میل از کاربردی‌ترین محصولاتی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مقاطع که افراد و صنایع باید آن را در نظر بگیرند وزن ورق است. در واقع باید گفت وزن این مقاطع ارتباط مستقیمی با کیفیت آن‌ها خواهد داشت.

ورق‌های سیاه با ویژگی‌های خاص خود می‌توانند در بخش‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گیرند. نوع 2 میل آن نیز با خواصی مانند انعطاف‌پذیری و جوش‌پذیری بالا به یکی از پرکاربردترین‌ها تبدیل شده است. اما پیش از خرید این مقطع باید به وزن آن توجه کرد. در ادامه با این مبحث بیشتر آشنا می‌شویم.

ورق سیاه 2 میل چیست؟

به‌طور کلی باید گفت ورق‌های سیاه نوعی از ورق‌ فولادی هستند که با توجه به روش تولید می‌توانند ویژگی‌های خاصی داشته باشند. یکی از منحصربه‌فردترین این مقاطع نوع 2 میل آن‌ها است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق 2 میل می‌توان به تولید آن به روش نورد گرم، استفاده از آلیاژ ST37 برای ساخت آن و ضخامت 2 میل آن با طول و عرض‌های متفاوت اشاره کرد.

کاربرد ورق های سیاه 2 میل

ورق‌های سیاه با توجه به ضخامت و روش تولیدی که دارند در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. دراین‌بین ورق‌های 2 میل با بهره‌مندی از آلیاژ ST37 دارای خصوصیاتی هستند که آن‌ها را به یکی از پرکاربردترین مقاطع تبدیل کرده است.

ورق‌های سیاه 2 میل را می‌توان برای ساخت قطعات فولادی مانند پروفیل‌های فولادی و ساختمانی مورد استفاده قرار داد. همچنین از کاربردهای این مقطع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید تجهیزات ساختمانی
  • تولید تجهیزات مورد نیاز ترافیک مانند گاردریل
  • ساخت مقاطع فولادی مختلف
  • تولید مقاطعی مانند ناودانی، تیر ورق و نبشی
  • ساخت زهوارهای فولادی
  • قابل استفاده در صنایع کشتی‌سازی و به‌طور کلی ساخت تجهیزات دریایی
  • تولید ورق‌های پانچ
  • ساخت تانکر
  • ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت

    ورق سیاه 2 میل چه کاربردی دارد؟

وزن ورق سیاه 2 میل چقدر است؟

وزن ورق‌های سیاه به‌صورت استاندارد معمولا در جدول‌های به‌خصوصی ثبت می‌شود تا افراد بدانند کدام مقطع از نظر استاندارد وزنی در رتبه بالاتری قرار دارد. ضمن اینکه این مشخصه در محاسبه قیمت نیز بسیار تاثیرگذار است.

به‌طور کلی باید گفت ورق‌های سیاه 2 میل معمولا دارای ابعادی شامل عرض 125 سانتی‌متر، ضخامت 2 میلی‌متر و طول 250‌ سانتی‌متر هستند. برای اینکه وزن این مقاطع را بررسی کنیم می‌توانیم از جدول وزنی کمک بگیریم.

ورق 2 میلی که در جدول وزنی درج شده با ابعادی شامل طول 2 متر، عرض یک متر و ضخامت 2 میلی‌متر دارای وزنی برابر با 32 کیلوگرم است. با توجه به این ویژگی متوجه می‌شویم این مقطع به‌دلیل ظرافت خود در ساخت تجهیزات خاص کاربرد دارد.

ورق سیاه 2 میل چه کاربردی دارد؟

محاسبه وزن ورق های سیاه 2 میل با فرمول

ازآنجایی‌که محاسبه وزن ورق‌های سیاه اهمیت زیاد دارد و افراد پیش از خرید باید حتما این مشخصه را اندازه‌گیری کنند لازم است با فرمولی که برای این منظور وجود دارد آشنا شوید. برای استفاده از این فرمول باید ابعاد مقطع را نیز داشته باشید.

وزن ورق سیاه = 7.87 * طول ورق * عرض ورق * ضخامت ورق

عدد 7.87 نشان‌دهنده چگالی مقطع فلزی است. همچنین باید گفت طول و عرض ورق را باید به‌صورت میلی‌متر وارد کنید تا وزن آن به‌درستی محاسبه شود.

قیمت ورق سیاه

ورق‌های سیاه 2 میل نیز مانند سایر مقاطع فولادی همواره در معرض نوسان قیمت هستند. به همین دلیل باید تا حدودی با عوامل تاثیرگذار بر نرخ آن‌ها آشنا باشید تا پس از محاسبه وزن بتوانید زمان مناسب برای خرید آن‌ها را نیز مشخص کنید.

به‌طور کلی از این موارد باید به نرخ تورم، نوسان‌ ارز، قیمت روز آهن در ایران و جهان، میزان درخواست صنایعی که از ورق 2‌ میل سیاه استفاده می‌کنند، هزینه حمل‌ونقل، زمان سفارش و زمان تحویل این مقطع اشاره کرد.

ضمن اینکه کارخانه تولیدکننده نیز به‌طور مستقیم روی این نرخ تاثیر می‌گذارد. یعنی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در یک زمان و با یک‌سان بودن شرایط می‌تواند با نرخ سایر کارخانه‌ها متفاوت باشد. این موضوع به تجهیزات تولیدکننده و متریال مورد استفاده در آن ارتباط دارد.

جمع‌بندی

ورق سیاه 2 میل یکی از پرکاربردترین مقاطع مورد نیاز در صنایع است که از آن در تولید بسیاری از مقاطع فولادی نیز استفاده می‌شود. وزن این ورق ارتباط مستقیمی با استاندارد تولید و قیمت آن دارد.

برای محاسبه وزن این ورق‌های کاربردی می‌توانید از جدول‌های وزنی استفاده کنید. همچنین درصورت اطلاع از ابعاد ورق با کمک فرمول نیز می‌توان وزن آن‌ها را به‌دست آورد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان