تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!


تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

رسانه‌های استرالیایی، شاسی‌بلند هیبریدی گریت وال تانک ۳۰۰ مدل ۲۰۲۴ را بررسی کرده‌اند. آنچه می‌خوانید ماحصل این تجربه است. سرانجام پس از مدت‌ها تأخیر به دلیل مشکلات حمل‌ونقل، نسخه هیبریدی گریت وال تانک ۳۰۰ راهی بازارهای حارج چین، از جمله...

رسانه‌های استرالیایی، شاسی‌بلند هیبریدی گریت وال تانک ۳۰۰ مدل ۲۰۲۴ را بررسی کرده‌اند. آنچه می‌خوانید ماحصل این تجربه است.

سرانجام پس از مدت‌ها تأخیر به دلیل مشکلات حمل‌ونقل، نسخه هیبریدی گریت وال تانک ۳۰۰ راهی بازارهای حارج چین، از جمله استرالیا شده است. قبلاً چینی‌ها نسخه بنزینی توربو این خودرو را عرضه کرده بودند. تانک ۳۰۰ هیبریدی اولین محصول هیبریدی در این کلاس برای شرکت سازنده محسوب می‌شود و اگرچه قیمت آن نسبت به نسخه بنزینی بیشتر شده اما هنوز هم ارزش خوبی در برابر بهای پرداختی دارد.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

همان‌طور که در تصاویر نیز دیده می‌شود خودروی موردبحث در بخش طراحی نیم‌نگاهی به آفرودرهای مشهور دنیا همچون برانکو، جیپ رانگلر و مرسدس بنز G واگن داشته است. گریت وال بیش از ۱۵۰۰ دستگاه تانک ۳۰۰ را به دست مشتریان استرالیایی رسانده که در این کلاس و با حضور رقبای صاحب‌نام عملکرد قابل‌توجهی محسوب می‌شود؛ اما آیا تانک ۳۰۰ هیبریدی بهتر از رقباست؟ در ادامه به پاسخ این سؤال خواهیم رسید.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

وقتی وارد کابین این خودرو شوید داشبوردی سرراست و قائم را خواهید دید که از نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی و ورودی‌های هوای گرد تشکیل شده است. گریت وال در این بخش به وضوح از مرسدس بنز G کلاس الهام گرفته است. کابین خودروی تست شده دارای صندلی‌های چرمی با دوخت متفاوت نسبت به نمونه‌های بنزینی است و از نظر کیفیت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای مقایسه باید گفت این خودرو گیراتر از سوزوکی جیمنی و جیپ رانگلر عمل کرده است.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

فضاهای ذخیره‌ای زیادی نیز وجود دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. نسخه اولترا این خودرو از صندلی برقی راننده سود می‌برد و عملکردهای گرم‌کن و سردکن نیز وجود دارند. فرمان چرمی نیز تنظیمات متنوعی دارد اما همانند اکثر خودروهای آفرودر، شما معمولاً موقعیت نشستن بالایی خواهید داشت و به نوعی از بالا به پشت آمپرها نگاه خواهید کرد. نمایشگر دیجیتال تانک ۳۰۰ هیبریدی از نظر رنگ و شفافیت خوب ارزیابی می‌شود اما از نظر طراحی و پیکربندی جای کار دارد.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

با نگاه به مرکز داشبورد می‌توانیم نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی را ببینیم که همانند پشت آمپرهای دیجیتالی مشابه نمونه‌های بکار رفته در محصولات برند هاوال است و از همان منوها، فوت و طراحی سود می‌برد. از نظر تجهیزات می‌توانیم به مواردی همچون اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کنیم. البته خبری از ناوبری ماهواره‌ای نیست و این موضوع می‌تواند یک نقطه‌ضعف تلقی شود. از نظر نرم‌افزاری باید گفت نمایشگر مرکزی پاسخ سریعی به دستورات می‌دهد و امیدواریم در آینده شاهد به‌روزرسانی منوها و کیفیت بالاتر آن باشیم. نهایتاً باید گفت این خودرو از سیستم صوتی اینفینیتی با ۹ بلندگو استفاده می‌کند و کیفیت شنیداری بسیار بالایی دارد.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

از نظر فضا، بخش عقب کابین گریت وال تانک ۳۰۰ هیبریدی خوب عمل کرده و این امر به مدد طراحی جعبه‌ای شکل حاصل شده است. فضای سر، زانو و پا نیز کاملاً مناسب افراد بالغ است و در بخش عقب تجهیزاتی همچون ورودی‌های هوا، خروجی برق USB، نگه‌دارنده بطری در درب‌ها و استراحت گاه دست مرکزی تاشو به همراه نگه‌دارنده لیوان وجود دارد. صندلی‌های ردیف دوم تانک ۳۰۰ می‌تواند خم شود و فضای بیشتری را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

تانک ۳۰۰ هیبریدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۴۱ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. یک پیشرانه برقی با قدرت و گشتاور ۱۰۴ اسب بخار و ۲۶۸ نیوتون متر نیز کمک‌ پیشرانه درون‌سوز است که قدرت و گشتاور ترکیبی این مجموعه را به ترتیب به ۳۴۲ اسب بخار و ۶۴۸ نیوتون متر می‌رساند. مدل‌های هیبریدی از گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده می‌کنند. همچنین قفل دیفرانسیل‌های جلو و عقب نیز وجود دارند. نسخه بنزینی تانک ۳۰۰ در سیکل ترکیبی ۹.۵ لیتر سوخت در صد کیلومتر مصرف می‌کند درحالی‌که مصرف مدل هیبریدی به ۸.۴ لیتر می‌رسد. علیرغم مزیتی که مدل هیبریدی روی کاغذ دارد، کامپیوتر سفری معمولاً مصرف سوخت بین ۱۱ تا ۱۲ لیتر را در مسیرهای شهری و بزرگراهی نشان می‌دهد که تفاوت چندانی با مدل بنزینی ندارد. این خودرو از باک سوخت ۷۵ لیتری استفاده کرده و ظرفیت بکسل ۲۵۰۰ کیلوگرمی دارد.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

شاید برجسته‌ترین تفاوت نسخه‌های بنزینی و هیبریدی گریت وال تانک ۳۰۰ به سواری آن‌ها مربوط باشد. در اکثر اوقات مدل هیبریدی بدون صدای پیشرانه درون‌سوز استارت می‌خورد و پس از آن است که موسیقی ملایم و انیمیشنی در نمایشگرها پدیدار می‌شود. اگر باتری شارژ کافی داشته باشد شما می‌توانید حرکت در حالت برقی را تجربه کنید. حتی خودرو تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌تواند بدون استفاده از پیشرانه بنزینی حرکت کند و زمانی که نوبت به توقف یا کاهش سرعت برسد پیشرانه بنزینی خاموش خواهد شد. البته همان‌طور که گفتیم ما نتوانستیم به مصرف سوخت ادعایی گریت وال دست ‌یابیم.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

با روشن شدن پیشرانه بنزینی شاهد انتقال قدرت نرم بین پیشرانه‌ها خواهیم بود و گیربکس نیز هماهنگی خوبی با این مجموعه دارد. در حقیقت چینی‌ها در بحث نرمی و روانی قوای محرکه کار خود را به خوبی انجام داده‌اند. البته بین فشردن پدال گاز و پاسخ خودرو اندکی تأخیر وجود دارد و زمانی که شارژ باتری کم باشد این تأخیر ملموس‌تر خواهد بود. البته در صورت انتخاب حالت اسپرت اوضاع کمی بهتر می‌شود. یکی از موارد مثبت این خودرو که در نسخه بنزینی نیز دیده شده سکوت و آرامش کابین در هر سرعتی است که باعث ایجاد احساس لوکس بودن کابین می‌شود.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

از جمله نقاط ضعف خودرو می‌توان به دستیار حفظ خودرو بین خطوط اشاره کرد که عملکرد خوبی ندارد. در بحث آفرود نیز اگرچه نباید انتظار عملکرد خودروهای مشهور را داشت اما تانک ۳۰۰ می‌تواند از اکثر موانع عبور کند و چسبندگی خوبی داشته باشد. گریت وال تانک ۳۰۰ با گارانتی ۷ ساله و بدون محدودیت کیلومتر عرضه می‌شود و باتری مدل‌های هیبریدی نیز گارانتی ۸ ساله دارند. در نهایت باید گفت اگرچه این خودرو موارد مثبت زیادی دارد اما ما کمی ناامید شدیم. تانک ۳۰۰ هیبریدی در روی کاغذ نسخه ای بهبود یافته است اما در واقعیت تفاوت زیادی بین آن و نسخه بنزینی وجود ندارد و این موضوع اختلاف قیمت دو مدل را توجیه نمی‌کند.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!

جدای از حسگرهای پارک اضافی و اپل کارپلی بی‌سیم، واقعاً تانک ۳۰۰ هیبریدی چیز اضافی چندانی نسبت به نسخه بنزینی ندارد و شما با اختلاف قیمت دو خودرو می‌توانید بنزین زیادی را بخرید. همانند دیگر محصولات چینی، هرچقدر کمتر برای این خودرو هزینه کنید بهتر خواهد بود. البته ما همچنان توصیه می‌کنیم نسخه بنزینی این خودرو انتخاب شود چراکه ظاهر و سواری مشابهی دارند و البته از نظر قیمت بسیار ارزان‌تر است.

تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
تجربه رانندگی با گریت وال تانک 300 هیبرید؛ برانکو رانگلر چینی!
مشخصات گریت وال تانک ۳۰۰ هیبریدی
پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو هیبرید
قدرت- گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۳۴۲ -۶۴۸
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۱۰.۳
وزن (کیلوگرم) ۲۷۵۳
قیمت جدود ۴۰ هزار دلار امریکا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی