وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه 29 آذر


وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه 29 آذر

آیا مدارس اصفهان چهارشنبه 29 آذر تعطیل است/ تعطیلی مدارس اصفهان فردا چهارشنبه 29 آذر 1402

تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه 29 آذر

هم اکنون (سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ساعت ۸) کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین شاخص ۱۳۴ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وضعیت تعطیلی مدارس اصفهان چهارشنبه 29 آذر

تعطیلی مدارس اصفهان فردا چهارشنبه

هر زمان که خبر تعطیلی مدارس اصفهان منتشر شد این صفحه از دلگرم به روز شده و اطلاعات مربوطه در اختیار همشهریان محترم رسانده خواهد شد.

وضعیت هوای امروز اصفهان

وز گذشته شاخص ۲۴ ساعته مُنتهی به ساعت ۱۱ روی عدد ۱۶۷(AQI)و آلوده برای عموم قرار داشت و بدلیل انباشت آلاینده‌ها، امروز این شاخص به عدد ۱۷۴( AQI) رسید.

پیش بینی اداره کل هواشناسی در باره انباشت آلاینده‌ها منجر به تصمیمِ کارگروه اضطرار آلودگی هوا اصفهان برای تعطیلی مدارس این خطه شد.

کارشناس مسوول آلودگی هوا اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز دوشنبه به ایرنا گفت: پس از بارندگی پنجشنبه هفته گذشته، اصفهان تنها ۲ روز شاخص زیر ۱۰۰( AQI) و سالم را در کارنامه آذر خود داشت و پس از آن دوباره این خطه به روند روزهای آلوده خود بازگشت.

محمود مزارع افزود: بعد از بارندگی روز پنجشنبه شاخص کیفی هوا روی عدد ۹۲( AQI) و جمعه بر روی عدد۶۳(AQI) قرار گرفت که نشان می‌داد اصفهان در شرایط قابل قبول قرار دارد، پس از آن روز شنبه شاخص کیفی هوا به عدد ۱۳۹( AQI) و آلوده برای گروه‌های حساس رسید و با تشدید آلاینده‌ها،روز یکشنبه(دیروز) این شاخص عدد ۱۶۷ (AQI) را نشان داد.

وی یادآور شد: از اول تا ۲۶ آذر، اصفهان چهار روزِ هوای سالم ،۹ روز ناسالم برای گروه‌ها ی حساس و ۱۳ روز هوای ناسالم برای عموم داشته است.

مزارع گفت: پیش بینی هواشناسی این است که از عصر امروز با به وجود آمدن اندکی ناپایداری جوی، مقداری از غلظت آلاینده‌ها کم شود و در نتیجه ممکن است فردا شرایط آلودگی هوا، قدری کاهش یابد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص بطور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونواکسیدکربن(CO)، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن(NO۲)، دی اکسید گوگرد(SO۲) و ذرات مُعلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و بطور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات مُعلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مُجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهرهای ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می کند، به گفته کارشناسان، شرایط جغرافیایی و اقلیمی و کم بودن وزش باد ، آلودگی هوای این خطه را به مراتب پیچیده‌تر کرده است.

قرارگیری صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری و منابع متحرک همیشه از دلایل شرایط آلودگی هوای اصفهان در روزهای پاییزی برشمرده شده‌ و علاوه بر این قرار گرفتن این کلانشهر در چاله کوه صُفه، شرایط اقلیمی و جغرافیایی آن و کمبود وزش باد که به پایداری هوا منجر می‌شود از دیگر دلایل تشدید آلودگی هوای این خطه تعیین شده است.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...