ایده‌های کاربردی برای چیدمان وسایل اتاق خواب


ایده‌های کاربردی برای چیدمان وسایل اتاق خواب

سبک ساخت و سازهای منازل مسکونی امروزی بسیار متفاوت از سال های گذشته است. ابعاد و متراژ خانه ها بسیار متفاوت شده و در نتیجه سبک زیباسازی، انتخاب و چیدمان وسایل نیز تغییرات اساسی داشته است. راهنمای...

سبک ساخت و سازهای منازل مسکونی امروزی بسیار متفاوت از سال های گذشته است. ابعاد و متراژ خانه ها بسیار متفاوت شده و در نتیجه سبک زیباسازی، انتخاب و چیدمان وسایل نیز تغییرات اساسی داشته است.

شکل و متراژ بخش های مختلف خانه از جمله آشپزخانه، اتاق های خواب و مهمانی با متراژهای کوچکتر در حال حاضر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. ساده دوستی نیز از دیگر ویژگی های افراد مختلف است که تاثیر مستقیم بر انتخاب و چیدمان وسایل اتاق خواب دارد. بنابراین در اینجا سعی داریم ایده های کاربردی برای چیدمان وسایل اتاق خواب ارائه دهیم.

وسایلی برای استفاده در اتاق های خواب و پذیرایی و … وجود دارند که در چیدمان کلی وسایل، نقش اساسی دارند. از آن وسایل که می توان گفت مهمترین وسیله های اتاق خواب می باشند می توان به کمد، دراور، جا کفشی اشاره کرد که در ادامه به تاثیر آنها و نحوه استفاده از این وسایل در چیدمان اتاق خواب اشاره خواهیم کرد.

دراور در چیدمان وسایل اتاق خواب

خرید دراور ام دی اف که از بهترین نظم دهندگان پرکاربرد لباس ها و وسایل شخصی در اتاق خواب است، گزینه بعدبی شماست. از دراور برای نظم دادن به انواع جوراب، لباس زیر و یا اغلب لباس هایی که امکان آویزان کردن و قرارگیری در کمد را ندارند، استفاده می شود. به طور معمول دراورها در اتاق خواب مورد استفاده قرار میگیرند و در چیدمان وسایل اتاق خواب بسیار تاثیر گذار است.

گاهی از دراور برای نگهداری بالش و متکا نیز استفاده می شود. اندازه و تعداد کشوهای دراور را پیش از سفارش و خرید مشخص کنید. از کشوهای بالایی دراور برای وسایلی که به طور دائم مورد استفاده قرار می گیرند استفاده کنید.

دقیقاً برعکس همین تصمیم برای وسایلی که معمولاً استفاده نمی شوند، گرفته می شود. دراورهای سبک سنتی و سبک مدرن با اندازه های بزرگ و متوسط برای اتاق خواب های سلطنتی، مدرن، ساده و شیک مورد استفاده قرار میگیرند. انتخاب نوع و سبک دراور باید با توجه به دکوراسیون اتاق خواب و فضای آن انجام گیرد.

از لحاظ تعداد کشو، ظاهر و سبک دکوراسیون اتاق و متریال استفاده شده در ساخت دراورها، این وسایل به چند قسمت تقسیم می شوند. سه کشو، چهارکشو، پنج کشو از استانداردهای دراورها هستند که قابل تغییر و سفارش نیز می باشند.

دراور چوبی از چوب های معروفی مانند چوب روسی و راش با پوشش هایی از رنگ های متنوع و دراور MDF با قیمتی پایین تر از چوب و با رنگ های بسیار متنوع و دراور پلاستیکی ساخته شده از مواد پلیمری و پلاستیکی با وزن کم و قیمت بسیار مناسب (که در انباری ها و گاراژها) از انواع دراورها هستند.

برای چیدمان روی دراور در اتاق خواب نیز می توانید از وسایل خاصی استفاده کنید. ظرف استوانه ای که بتوانید وسایل کوچک آرایشی بهداشتی مانند گوش پاک کن ها، پدهای آرایشی و … را درون آن بگذارید، می توانید بر روی دراور به عنوان تزیینی برای آن استفاده کنید. باکس یا ظرف های درب دار با ظاهری جذاب نیز از جمله دیگر وسایل است.

استفاده از نظم دهنده ها در چیدمان دراور همچنین تزیین آن با گلدان و گیاهان طبیعی و استفاده از سبدهای فلزی، مدرن و شیک سبب جذاب تر شدن ایده های چیدمان اتاق خواب شما می شود.

جاکفشی در چیدمان وسایل اتاق خواب

قرارگیری انواع کفش و کتانی در جاکفشی یکی از بهترین کارهایی است که برای هر خانه باید انجام شود. جمع و جور کردن و نظم بخشیدن به وسایلی مانند فش و کیف یکی از عوامل مهم در پیاده سازی ایده های کاربردی برای چیدمان وسایل اتاق خواب است.

خرید جاکفشی ام دی اف با توجه به مدل های متنوعی که دارد، گزینه ای ایده آل برای بهبود چیدمان اتاق خواب است. مدل های آینه دار جا کفشی زیبایی خاصی به این وسایل می بخشد و جلوه چیدمان اتاق خواب را زیباتر می کند.

جاکفشی آینه دار(فضای مورد استفاده را بزرگتر نشان می دهد و از آینه می توان برای آراستن و امتحان کردن کفش های مختلف پیش از راه افتادن استفاده کرد)،

جا کفشی کلاسیک (برای هماهنگی با دکوراسیون فضای داخلی به صورت کلاسیک و آنتیک استفاده می شود که ظاهری شیک و فضای زیادی دارد)

و جا کفشی مدرن (مناسب دکوراسیون های فانتزی است که هم آینه دارد و هم جا لباسی دارد)، جاکفشی ایستاده (از جمله جاکفشی های مناسب برای آپارتمان های کوچک) و دیواری از جمله انواع جاکفشی هایی هستند که در چیدمان اتاق خواب استفاده می شوند.

بازگشت به اتاق خوابی که وسایل آن با ایده های بسیار جذاب و خلاقانه چیده شده باشد پس یک روز کاری پر مشغله برای افرادی که ساعات زیادی را خارج از خانه گذرانده اند، بسیار دلنشین می باشد و مهمترین بخش چیدمان منزل به شمار می آید.

کمد دیواری در چیدمان وسایل اتاق خواب

پیش از بررسی ایده های مختلف باید به فضای مدنظر هم دقت زیادی داشت. فضای بزرگ یا فضای کوچک در انتخاب نوع وسایل اتاق خواب بسیار تاثیرگذار است. باید از تک تک وسایل در جایگاه درست، طوری استفاده کرد و در چیدمان اتاق قرار داد که حداکثر استفاده از فضا را ببرید تا این چیدمان بهینه شود.

کمد دیواری ها یکی از مهمترین وسایل چیدمان اتاق خواب به شمار می آید. علاوه بر زیبایی و ظاهر اتاق در جایگیری وسایل مختلف در آن نیز موثر است. وسایلی مانند لباس و کفش ها، ملحفه ها و حوله ها، وسایل زینتی و دکوری … به طور مرتب و منظم نگهداری می شوند.

پیش از استفاده از کمد دیواری در اتاق خواب باید به یک سری نکته اشاره کنیم تا ایده های جذاب و شیکی در نظر بگیرید. اندازه و فضای کمد دیواری را در نظر بگیرید. پیش از شروع چیدمان نوع وسایلی که می خواهید در کمد قرار دهید را مشخص کنید، چرا که فضای کمد باید به طور متناسب تقسیم بندی شود. کمد دیواری ریلی، لولایی، کشویی کلوزت روم، کمد دیواری با تخت تاشو از انواع این کمدها هستند. به قفسه بندی کمد دیواری ها دقت کنید چرا که در مرتب و منظم کردن وسایل بسیار کمک کننده است.

برای وسایلی که کمتر استفاده می کنید، قفسه های پایینی کمد مناسب است. قفسه های متحرک نیز به استفاده بهینه از کمد دیواری کمک می کنند. از کشوها نیز برای قرار دادن وسایل کوچک استفاده کنید. سبدهای مخصوص هم برای قرار دادن لباس ها و وسایل در این کمد دیواری ها استفاده می شوند.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!