3 شرط اساسی اسرائیل برای توافق جدید با حماس


3 شرط اساسی اسرائیل برای توافق جدید با حماس

​ اقتصادنیوز : روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اسرائیل از «سه اصل اساسی» در مذاکرات تبادل اسیران با حماس سخن گفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دیوید بارنیا، رئیس موساد با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یکی از پایتخت‌های اروپایی روز دوشنبه برای بررسی توافق تبادل جدید اسیران دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبر مرتبط
پیام مهم حماس درباره توافق جدید با اسرائیل

اقتصادنیوز : مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که هیچ گفت‌وگو یا مذاکراتی درخصوص توافق تبادل جدید اسرا با اسرائیل در جریان نیست.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که رژیم صهیونیستی از «سه اصل اساسی» در مذاکرات سخن گفت؛ نخست اینکه هرگونه مذاکراتی با حماس در شرایط آتش‌بس باشد و حتی یک روز آتش‌بس هم بدون بازگرداندن اسیران نباشد.

اما شرط دوم، این است که توافق از جایی ادامه یابد که توافق پیشین متوقف شد، به این معنا که رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن زنانی که در اسارت مانده‌اند، کوتاه نخواهد آمد.

شرط سوم این است که توافق بر اساس، سازوکارهای آشکاری برای هر یک از گروه‌ها انجام شود.

پس از آنکه مقاومت یک فایل ویدئویی از اسیران منتشر کرد، رژیم صهیونیستی تمایل دارد که اسیران سالخورده را در کنار زنان و بیماران بازگرداند و این رژیم تاکید دارد که فقط در مورد استرداد اسیران زنده صحبت کند.

این روزنامه به نقل از یک منبع سیاسی صهیونیست که نامش را ذکر نکرد، گزارش داد: روزهای آتی تعیین‌کننده خواهد بود و همراه با فشار خواهد بود. در این روزها، توپ در زمین اسرائیل نیست. رئیس موساد گام نخست را برداشت و در حال حاضر فشارها از ایالات متحده به قطر و از قطر به حماس انتقال خواهد یافت و این امر چند روز زمان می‌برد.

این منبع در خصوص آمادگی رژیم صهیونیستی برای آزاد کردن اسیران فلسطینی «ویژه» و نیز اسیرانی که به گفته آنها «دستشان به خون آغشته است»، در ازای آزادی گروه‌های جدیدی از اسیران اسراییلی، گفت: این مسأله ممکن است.

رژیم اشغالگر در این مقطع شاهد این است که ایالات متحده برای دستیابی به توافق جدیدی مصمم است و رییس سیا در بطن مسأله با دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا حضور دارد و او به دنبال رسیدن به نتایج است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص و خوانندگی صحرا اسداللهی ! / یکی جلوی خانم بازیگر رو بگیره !