ریشی سوناک: آمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه فاجعه‌بار است


ریشی سوناک: آمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه فاجعه‌بار است

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس آمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه را فاجعه‌بار توصیف کرد، اما بدون محکوم کردن رژیم صهیونیستی ادعا کرد که حماس مقصر تداوم جنگ و بحران انسانی در این منطقه است.

ریشی سوناک: آمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه فاجعه‌بار است

به گزارش راهبرد معاصر؛ سوناک سه‌شنبه در نشست با حضور روسای کمیته‌های پارلمانی انگلیس فشار زیادی را برای محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی تحمل کرد، اما تلاش کرد تا موضع حمایتی لندن از تل‌آویو را حفظ کند.

وی ادعا کرد که دولت لندن از (رژیم) اسرائیل خواسته تا تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند و اجازه دهد کمک‌های بشردوستانه به غزه منتقل شود. وی با این حال اعتراف کرد که آمار تلفات زیاد است.

نخست وزیر انگلیس از پاسخ به پرسش الیشا کرنز رئیس کمیته امور خارجی انگلیس که پرسید آیا نامبرده با تعبیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که حملات رژیم صهیونیستی در غزه را بی‌رویه خواند موافق است، طفره رفت و گفت که از جزئیات عملیات نظامی ارتش اسرائیل بی اطلاع است.

هنگامی که کرنز این پرسش را مطرح کرد که «مسئولیت مرگ بیش از حد غیرنظامیان در غزه با کیست؟»، سوناک ادعا کرد که این سؤال فوق‌العاده‌ای است. وی مدعی شد که حماس بین غیرنظامیان پنهان شده و مسئولیت آمار بالای تلفات در جنگ غزه با آنهاست. نخست وزیر انگلیس سپس تکرار کرد: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند». / ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی