تل‌آویو؛ در آستانه تن دادن به آتش‌بسی دیگر


تل‌آویو؛ در آستانه تن دادن به آتش‌بسی دیگر

یک رسانه صهیونیست بامداد چهارشنبه گزارش داد که کابینه تل‌آویو به قطر گفته که آماده پذیرش توافق آتش‌بس جدی در نوار غزه است.

تل‌آویو؛ در آستانه تن دادن به آتش‌بسی دیگر

به گزارش راهبرد معاصر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه گزارش داد که کابینه تل‌آویو به قطر گفته که آماده پذیرش توافق آتش‌بس جدی در نوار غزه است.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی توافق جدیدی را برای تبادل اسرا با حماس بررسی کرده که ذیل آن ۳۰ تا ۴۰ زندانی صهیونیست آزاد خواهند شد و یک هفته آتش‌بس برقرار می‌گردد.

این رسانه صهیونیست همچنین افزود که کابینه تل‌آویو آماده اجازه دادن به ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه است.

پیش از این نیز «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی گفته بود که تل‌آویو آماده برقراری وقفه بشردوستانه دیگری در نوار غزه است تا گروگان‌های باقی‌مانده را آزاد کند و همچنین اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر برای ساکنان این منطقه را بدهد.

روز سه‌شنبه بود که «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهارات مقامات آمریکایی درباره هر گونه گفت‌وگو یا مذاکرات با رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرای جدید را تکذیب کرد.

حدود دو هفته قبل، تحلیلگران و رسانه‌ها گزارش داده بودند اقدام ارتش اسرائیل در از سرگیری عملیات نظامی در غزه قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس خشم خانواده‌های اسرا را به همراه داشته است.

«ماریوا زانزین»، از تحلیلگران «گروه بین‌المللی بحران» روز ۱۴ آذر گفت خانواده‌های اسرای غزه از اینکه ارتش اسرائیل قبل از تکمیل فرایند تبادل اسرا با حماس عملیات نظامی در غزه را از سر گرفته‌اند «به شدت عصبانی» هستند./ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تنها 20 حکم قانون هوای پاک اجرا شده است