هکرها هک شدند


هکرها هک شدند

زومیت نوشت: وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای مطبوعاتی از اختلال در عملیات‌های گروه باج‌افزاری بزرگ Blackcat خبر داده است. این گروه که با نام‌های ALPHV و Noberus هم شناخته می‌شود، تاکنون بیش‌از ۱٬۰۰۰ شبکه‌ی کامپیوتری را هدف قرار داده و میلیون‌ها دلار از قربانیان اخاذی کرده است.

لیزا موناکو، قائم‌مقام دادستان کل ایالات متحده، در کنفرانس مطبوعاتی جدید وزارت دادگستری گفت: «در فرایند درهم‌شکستن گروه باج‌افزاری بلک‌کت، وزارت دادگستری بار دیگر هکرها را هک کرد.»

اداره‌ی تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) می‌گوید ابزاری برای رمزگشایی توسعه داده است تا بیش‌از ۵۰۰ قربانی گروه بلک‌کت بتوانند مجددا به داده‌هایشان دسترسی پیدا کنند و از ۶۸ میلیون دلار اخاذی جلوگیری شود. FBI همچنین به شبکه‌ی کامپیوتری بلک‌کت دسترسی پیدا کرده و سراغ تصرف شماری از وب‌سایت‌های این گروه رفته است.

بیشتر بخوانید:

وب‌سایت رسمی گروه بلک‌کت امروز با پیامی غیرمنتظره همه را غافل‌گیر کرد. در آن پیام آمده است که مقامات ایالات متحده توانسته‌اند کنترل کامل وب‌سایت را در اختیار بگیرند.

هکرها هک شدند

قائم‌مقام دادستان کل آمریکا گفت به‌لطف ابزار رمزگشایی FBI، کسب‌وکارها و دانشگاه‌ها توانستند بار دیگر به فعالیت‌های معمول برگردند و سرویس‌های سلامتی و اورژانسی مجددا آنلاین شدند: «ما به اولویت‌دهی به درهم‌گسیختن [گروه‌های هکری] ادامه می‌دهیم و قربانیان را به محوریت استراتژی‌مان تبدیل می‌کنیم تا اکوسیستمی که به جرایم سایبری دامن می‌زند را از بین ببریم.»

توسعه‌دهندگان بلک‌کت، نرم‌افزارهایی تحت‌عنوان باج‌افزار می‌ساختند و همکاران آن‌ها به‌لطف همان نرم‌افزارها به اهداف مختلف حمله می‌کردند. در نهایت توسعه‌دهندگان و هکرها سراغ تقسیم سود می‌رفتند.

هکرها پس از نفوذ به شبکه‌های شرکتی، معمولا داده‌های حساس را قبل از رمزنگاری آن‌ها به سرقت می‌برند تا شرکت فلج شود. در نهایت هکرها درخواست باج می‌کنند و اگر باج پرداخت شود، فرآیند رمزگشایی داده‌ها انجام خواهد گرفت. درصورت پرداخت‌نشدن باج، داده‌های محرمانه‌ی شرکت‌ها در دارک‌وب پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1850714

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن