تلفات ارتش اسرائیل به 466 کشته افزایش یافت



تلفات ارتش اسرائیل به 466 کشته افزایش یافت

ارتش رژیم اسرائیل با اذعان به کشته شدن یکی دیگر از نظامیانش، از افزایش تلفات خود به ۴۶۶ کشته از ابتدای جنگ غزه خبر داد

ارتش اسرائیل امروز (۲۹ آذر) در هفتاد و پنجمین روز جنگ، خبر داد که یکی از نظامیانش در نبرد با نیروهای فلسطینی در غزه کشته شده است تا تعداد تلفاتش از ابتدای جنگ غزه به ۴۶۶ نظامی برسد.

به گفته ارتش اسرائیل این نظامی تازه کشته شده از تیپ «گفعاتی» و راننده نفربر زرهی «نمر» بود، نفربری که اوج فناوری زرهی اسرائیل را به همراه دارد.

همچنین طبق آمار ارتش اسرائیل، ۱۳۹ نظامی این رژیم از ابتدای آغاز جنگ زمینی در غزه به دست رزمندگان مقاومت کشته شده‌اند؛ گروههای مقاومت در غزه آمار واقعی را بسیار بیشتر از این می‌دانند.

اما در اطلاعیه دیگر، ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹ نظامی در غزه زخمی شده‌اند.

افزایش تلفات اشغالگران در غزه در شرایطی است که روزنامه عبری‌زبان یدیعوت احارونت روز گذشته در جریان گزارشی فاش کرده که شمار زیادی از سربازان ارتش اسرائیل که در جریان نبردهای جنگ غزه آسیب دیده‌اند، عمدتا با جراحت‌هایی مواجه هستند که توان باروری آن‌ها را تهدید می‌کند.

یدیعوت آحارونت گفته است که بیش از دو ماه از جنگ غزه می‌گذرد و بخش قابل ملاحظه‌ای از سربازان اسرائیلی که از میدان‌های جنگ غزه باز می‌گردند، با مشکل عفونت ادراری دست به گریبان هستند. موضوعی که می‌تواند بر توانایی باروری آن‌ها نیز تاثیرات منفی داشته باشد.


تلفات ارتش اسرائیل به 466 کشته افزایش یافت

در مقابل نیز طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۱۹۶۶۷ نفر طی حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به شهادت رسیده‌ و ۵۲۵۸۶ نفر نیز زخمی شده‌اند که بیش از ۷۰ درصدش از میان زنان و کودکان هستند؛ همچنین هزاران نفر نیز هنوز زیر آوار مانده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان